וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין תיירים בארץ? אז הכנסיות הנוצריות בישראל עוברות מייק אובר

13.8.2020 / 13:22

בזמן שישראל סגורה לתיירים וצליינים מחו"ל, הכנסיות החשובות לנוצרים עוברות מתיחת פנים. לטובת המוני המבקרים שמחכים לרגע בו השמיים יפתחו. האחראי מטעם הוותיקן בארץ: "מקווים שהצליינים יחזרו מהר"

כנסיית דומינוס פלוויט. Marie-Armelle Beaulieu/CTS,
מקום חובה לכל קתולי באשר הוא. כנסיית דומינוס פלוויט/Marie-Armelle Beaulieu/CTS

כבר מעל לחצי שנה ששמי ישראל סגורים למאות אלפי התיירים הנוצרים מחו"ל, מה שהשאיר את עשרות הכנסיות החשובות בארץ כמעט ללא מבקרים. בקסטודיה טרה סנטה, שומרי המקומות הקדושים לנצרות בארץ הקודש מטעם הוותיקן, החליטו לראות את חצי הכוס המלאה, ולקדם בחודשים האחרונים תכנית האצה לשימור ושיפוץ הכנסיות והאתרים החשובים ביותר לנצרות בישראל.

בימי השגרה שיפוץ האתרים והכנסיות הוא תהליך ארוך ומורכב, בשל מספר המבקרים הגדול הפוקד את האתרים לאורך השנה. בחודש יולי בשנה שעברה הגיעו לישראל כ-320 אלף תיירים מרחבי העולם, בעוד שהשנה כאמור השמיים סגורים למטיילים וצליינים. עבודות אלו בחודשי הקיץ הישראלי מאפשרות התקדמות מואצת בשל האקלים הנוח וללא הפרעות. במסגרת העבודות הכנסיות הרבות עוברות תהליך שימור ייחודי המתאים למבנים העתיקים והמרהיבים המאפיינים את הכנסיות.

כנסיית ההשתנות בהר תבור. Marie-Armelle Beaulieu/CTS,
כאן התרחש "מעמד הר סיני" של הנוצרים. כנסיית ההשתנות בהר תבור/Marie-Armelle Beaulieu/CTS
כנסיית כל העמים גת שמנים. Mauro Gottardo/CTS,
אחת הנקודות החשובות לצליינים בארץ. כנסיית כל העמים בירושלים/Mauro Gottardo/CTS

"מקווים שהמאמינים ישובו במהרה"

בין האתרים החשובים שבהם נערכים השיפוצים כנסיית ההשתנות בהר תבור, שבה התרחש על פי האמונה הנוצרית האירוע בו דיבר ישו עם משה ואליהו ואושר מעמדו כבן האלוהים; כנסיית היגון (כל העמים) בגת שמנים שבנחל קדרון - שם על פי האמונה הנוצרית התפלל ישו והתייסר לפני שהוסגר לרומאים; כנסיית דומינוס פלוויט - השוכנת על הר הזיתים במיקום בו פעלה כנסייה ביזנטית במאה ה-5; כנסיית ההלקאה- קפלה המהווה תחנה שניה בוויה דלרוזה ובה הוכה ישו על ידי פונטיוס פילטוס והחיילים הרומים; כנסיית שדה הרועים - המנציחה את המקום בו על פי האמונה התגלה המלאך לרועים ובישר על לידתו של ישו.

הקוסטוס האב פרנצ'סקו פאטון, ראש הקסטודיה, שומר המקומות הקדושים לנצרות בארץ הקודש: "בכל שנה בחודשי הקיץ מגיעים לישראל צליינים ומאמינים רבים כדי לפקוד את אתרי הקודש. השנה לאור מגיפת הקורונה ומיעוט המבקרים התחלנו בעבודות השיפוץ של הכנסיות המתויירות והאתרים המרהיבים, כדי לשמר אותם בתקווה שהמאמינים ישובו במהרה. אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על בריאות המבקרים ונפעל על פי כל הנחיות משרד הבריאות כדי לאפשר להמונים להגיע ולבקר באתרים החשובים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully