וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיע לכם פינוק משפחתי: החופשה הכי אותנטית בישראל

בשיתוף מלונות פתאל, בשיתוף מלונות פתאל

10.8.2020 / 8:15

אחרי שהיינו בסגר בפסח, ראש השנה וסוכות הם ההזדמנות המושלמת לבלות עם כל המשפחה ואין כמו לעשות זאת באווירה האותנטית של עיר הבירה. רוצים לעשות כיף, לאכול טעים, לטייל עם הילדים ולישון במיקום מוצלח? אספנו לכם את הטיפים הכי טובים לסביבה

ירושלים - פתאל. יח"צ,
נהנים מירושלים האותנטית בחגי תשרי/יח"צ

פסח היה לא שגרתי השנה. הקורונה הגיעה לכל פינה בישראל וכולנו מצאנו את עצמנו חוגגים ליל סדר במתכונת מצומצמת ודי מבאסת, רחוק מהמשפחה ובאווירה לא נעימה במיוחד. ובכן, הגיע הזמן לפיצוי!

חגי תשרי, בעיניי רבים התקופה הכיפית ביותר של השנה, כבר בפתח וזו הזדמנות מצוינת לפנק את כל המשפחה בחופשה חגיגית ומהנה באווירה קצת אחרת, בירושלים. אין כמו הבירה, העיר הקדושה לשלוש הדתות, כדי לספוג קצת מרוח החג האותנטית ולתת לכולם את הצ'אנס לחגוג כמו שצריך. אז אם גם לכם מתחשק לעשות את ראש השנה ו/או סוכות באחד המקומות המיוחדים והמעניינים בעולם כולו, הנה כמה מהטיפים שיתנו לכל המשפחה את הערך המוסף:

איפה מבלים?

וואו, מאיפה מתחילים? יש כל כך הרבה דברים לעשות בירושלים ותוכלו למצוא עוד ועוד אפשרויות לכיף משפחתי. נתחיל מהקלאסי - החיזיון האור-קולי במוזיאון מגדל דוד. מדובר באחד המופעים הטובים והמרהיבים ביותר בישראל כולה, לא פחות. כ-45 דקות של מופע מקדים ברחבי המצודה, ואז מופע מרכזי והוא מציג את העבר, ההווה והעתיד של ירושלים בצורה שתשאיר אתכם ואת הילדים בפה פעור.

עוד אופציה מעולה לכל הגילאים הם טיולי הסגווי, המוצעים במגוון שכונות ואזורים ברחבי העיר, כמו ארמון הנציב, סביב החומות, בנחלאות, בעיר העתיקה, בהר הצופים ואפילו באזורים מודרניים יותר של ירושלים, למי שרוצה אווירה מעט שונה. זו דרך מצוינת להכיר את העיר ולהתרשם מהנופים היפהפיים שלה ומההיסטוריה הארוכה והמפורסמת.

כמובן שביקור בעיר הבירה לא מושלם בלי סיבוב בשוק מחנה יהודה הססגוני, אחד המקומות המתויירים ביותר בארץ. טיפ קטן: אם אתם מרגישים שהעושר של השוק קצת מבלבל אתכם, חפשו את אחד הסיורים המודרכים שעוברים במקום. חלקם אפילו כוללים סבב טעימות ממש נחמד. עוד אופציה טובה במיוחד לרעבים היא אזור קניון ממילא, בו אפשר למצוא לא מעט מקומות לאכול בזמן שמשקיפים על החומות.

ואם אתם צריכים קצת ספורט ואקשן, שווה לקפוץ למתחם של iClimb, ממש ליד אצטדיון טדי, שם תמצאו כ-750 מ"ר של קירות טיפוס שמתאימים לכל הרמות וכל הגילאים. הזדמנות טובה לבדוק מי מבני המשפחה יצליח להגיע הכי גבוה.

משפחה בירושלים - פתאל. יח"צ,
חוויות לכל המשפחה/יח"צ

ומה בשביל הילדים?

בבירה לא חסרים גם מקומות שמותאמים לצעירים שבינינו, כאלה שיכולים לספק להם שעות ארוכות של הנאה, בזמן שגם אתם תוכלו לבלות וללמוד בהם. המוכר מכולם הוא כמובן גם החיות התנכ"י הוותיק, שכבר קרוב לשלושה עשורים מספר בשטחו העצום ובדרכו הייחודית את סיפורי התנ"ך ומציג חיות מרתקות, אשר ניצבות ממש לנגד עיניכם. ואם אתם כבר שם, אל תדלגו על רכבת הגן - הילדים בטוח ישמחו לעלות לסיבוב.

עוד מקום מומלץ במיוחד הוא מתחם התחנה הראשונה, שנפתח לפני כמה שנים ומלבד מסעדות והופעות (כשאפשר), מציע באופן קבוע את "תחנת הילדים", שם יש רכבת, קרוסלה, מכוניות מתנגשות, ג'ימובי ואת מוזיאון הרכבות הגדול במזרח התיכון. היתרון: אחרי כל האנרגיה הזו, ברגע שהם רעבים, תוכלו למצוא להם תוך רגע משהו לאכול.

אם חם לכם מדי להסתובב בחוץ, אופציה מצוינת נוספת היא אקווריום ישראל, שנפתח ב-2017 ונמצא ממש צמוד לגן החיות. מדובר באקווריום היחיד בעולם העוסק בים סוף ובים התיכון והוא מציג לראווה את הסביבה הימית של ישראל והסביבה בעזרת גלריות וחיות שונות ומשונות.

במידה שמתחשק לכם ללמד את הילדים עוד קצת על ירושלים והעבר שלה, כדאי מאוד לעצור בדגם הולילנד, שמציג נהדר את ירושלים בסוף ימי בית שני, בשנת 66 לספירה. הוא ממוקם כיום במוזיאון ישראל וזו אפשרות נהדרת לשלב בילוי במוזיאון הממוזג והנעים, שם הילדים יכולים להתרוצץ ואתם, ליהנות מהאוספים והיצירות השונות.

איפה מטיילים?

ברחבי ירושלים פרוסים אינספור מסלולי טיול, שיעניקו למשפחה שלכם כל סוג חוויה שתחפשו - מהליכת ערב נעימה, דרך נופים מרתקים ועד למשהו אתגרי יותר בטיפוס על אחד ההרים שסביב. רק תחליטו מה בא לכם וצאו לדרך.

מן הסתם, שום סיור בעיר העתיקה לא שלם בלי רחבת הכותל, מגדל דוד והאזור כולו. אזורים פופולאריים נוספים לטיולים רגליים הם עין כרם הסמוכה לעיר, המושבה הגרמנית של ירושלים או משכנות שאננים אותה הקים משה מונטיפיורי במסגרת "היציאה מהחומות" (לא לפספס את טחנת הקמח המפורסמת בראש הגבעה).

למי שמעדיפים ריאה ירוקה, יער ירושלים מציע מסלול מעגלי וקליל של כ-3 קילומטרים, הסטף היפהפה או הגן הבוטני שעל הר הצופים. מעבר לכך, יש גם את פארק ירושלים שאפשר לשוטט בו להנאתכם ולתת לילדים לבלות במתקנים השונים וכמובן, את גן רבינוביץ' עם "המפלצת" המפורסמת.

לאונרדו בוטיק ירושלים. יח"צ,
מגיע לכם להתפנק עם מלון מעולה - לאונרדו בוטיק ירושלים/יח"צ

איפה ישנים?

אי אפשר להספיק לראות את כל ירושלים ביום אחד ואתם גם ממש לא רוצים לרוץ ממקום למקום. זו עיר עם עבר כל כך עשיר ומרתק, ששווה לקחת נשימה עמוקה ולחוות אותה כמו שצריך, בטח ובטח שבתקופת החגים.

אז אם בא לכם לפנק את המשפחה בבילוי ירושלמי כמו שצריך ולבלות במלון מושלם לחוויה של ראש השנה וסוכות בבירה, בלאונרדו פלאזה ירושלים (הכשר למהדרין) תיהנו ממיקום מרכזי חלומי, ממש צמוד לעיר העתיקה ובמרחק נגיעה מנקודות מרכזיות בעיר כמו קניון ממילא, מתחם התחנה ועוד - אין כמו מלון שהכל קרוב אליו. הגישה ממנו לכל מקום תהיה נוחה במיוחד ותוכלו להשאיר את הרכב בחניית המלון ולצאת לטיול רגלי באווירה הפסטורלית של גן העצמאות. במלון עצמו תמצאו חוויה קולינרית משובחת, עם ארוחות בסטנדרטים גבוהים ותהנו מבריכה רחבת ידיים, המשקיפה לגן העצמאות ולעיר היפהפייה וכוללת אזור שיזוף מפנק. הצוות הוותיק והמנוסה יעניק לכם שירות ברמה גבוהה ותוכלו ליהנות מחגיגה ירושלמית אמיתית.

וכמובן שתשמחו לשמוע שממש השבוע נפתח מחדש מלון מטריף בעיר - לאונרדו בוטיק ירושלים. מדובר במלון יוקרתי ביותר, חדיש, מרהיב ומהמם, מעוצב לפי הסטייל הכי מודרני על ידי האדריכל המבריק ארי שאלתיאל, עם 74 חדרים גדולים ויפהפיים, מאובזרים בכל הדברים שרק צריך, חוויה קולינרית עשירה במיוחד ואווירה של נופש אינטימי בסגנון המיוחד של ירושלים והכל - במיקום מרכזי ומעולה במיוחד: ממש צמוד לכיכר ציון ולמגוון אטרקציות ואפשרויות בעיר. בקיצור, אל תפספסו!

בשיתוף מלונות פתאל, בשיתוף מלונות פתאל
  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully