אכזיב. עדן רם, עיבוד תמונה
אכזיב/עיבוד תמונה, עדן רם

לברוח אל הים

4.8.2020 / 12:19

תפסיקו לומר "הלכתי לים" ונסו את "הלכתי בים". כי יש חופים כה מרתקים, עד שהם יגרמו לכם לצעוד לאורכם ולרוחבם במשך שעה ארוכה. הנה חמשת המומלצים שלנו

או שהולכים לים - או שמטיילים, נכון?

רגע, אבל למה לא גם וגם? כי מי אמר שהים דורש רביצה במקום אחד ובהייה ממושכת בכחול הגדול? לא שזה רע, להיפך. אבל לפעמים, ישנם חופים שפשוט יפצירו בכם לחקור אותם לעומק. וגם לאורך.

עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!

הנה חמישה חופים שיגרמו לכם להביט על הים קצת אחרת. מומלץ כמובן בשעת בוקר מוקדמת או בין הערביים, ובוודאי שלא בצהריי היום.

צפו בטיול לאיי ראש הנקרה

אי האהבה איי ראש הנקרה אכזיב/עדן לם

בין ג'סר א-זרקא לקיסריה

מעבר לעובדה שזהו היישוב הערבי היחידי בישראל ששוכן ממש על הים, מציע ג'סר א-זרקא מפגש מפתיע עם אחד החופים היותר נוסטלגיים שפגשתם מזה זמן רב. כמעט כמו ללכת לים בשנות השבעים.

כאן, בין סירות דייגים צבעוניות, בית קפה או שניים חמודים ואווירת שאנטי הכרחית, תוביל אתכם הדרך דרומה, עד לחוף הקשתות בקיסריה. מדובר בהליכה של כ-3.5 ק"מ אבל ניתן גם לעצור כשמתחשק ולחזור באותה הדרך. מובטח לכם שגם בדרך חזרה תגלו דברים שפספסתם - מפרצונים זעירים, רכסי כורכר מפוסלים ועוד.

עוד משהו: אל תוותרו על ביקור באחד מבתי האוכל האותנטיים המצויים בחוף של ג'סר א-זרקא.
הגעה: מצומת בית חנניה שעל כביש 4, לפי השילוט לג'סר א-זרקא, וישר עד החוף.

חוף ג'סר א-זרקא. איל שפירא, איל שפירא
כמעט כמו ללכת לים בשנות השבעים. חוף ג'סר א-זרקא/איל שפירא, איל שפירא
חוף ג'סר א-זרקא. איל שפירא, איל שפירא
מפרצונים זעירים, רכסי כורכר מפוסלים ועוד מחכים לכם בחוף ג'סר א-זרקא/איל שפירא, איל שפירא

חוף פלמחים

חוף פלמחים הוא בעצם גן לאומי, וככזה הכניסה אליו בתשלום. עם זאת, מדובר באחת מרצועות החוף היותר יפות באזור זה של דרום מישור החוף. הוא פראי במידה ומאולף במידה. בדיוק מה שאתם רוצים כשאתם בעניין של לברוח מהעולם לשעה קלה.

וכל זאת, לצד ערכי טבע ונוף שקשה למצוא בחופים אחרים - מבעלי חיים ממינים רבים - זוחלים, יונקים ועוד ועד צמחיית חוף מגוונת.

לפני או אחרי שאתם טובלים במים (מדובר בחוף מוכרז), אתם חייבים לצעוד במסלולי הטיול שסומנו כאן. הם ייקחו אתכם בין גבעות כורכר ולצד צמחייה צפופה, ויספקו לכם תצפיות נוף יפות. שני השבילים הם "שביל האטד" ו"שביל הסוללה", ומומלץ לשלב בין שניהם, במסלול שאורכו כשני ק"מ.

עוד משהו: שביל האטד (שאורכו 600 מטרים) ייקח אתכם אל שרידי עיר הנמל הקדומה "יבנה ים", מהתקופה הכנענית. היא ממוקמת על מצוק מרשים ופוטוגני. אל תוותרו.
הגעה: בכביש 4 פונים למחלף גן רווה, ומשם למחלף עין הקורא. ממשיכים מערבה בכביש מספר 4311 עד סופו. מחיר כניסה: 30 שקלים לרכב (15 שקלים למנויי מטמון).

חוף פלמחים. איל שפירא, איל שפירא
פראי במידה ומאולף במידה. חוף פלמחים/איל שפירא, איל שפירא
חוף פלמחים. איל שפירא, איל שפירא
בחוף פלמחים תמצאו גבעות כורכר ותצפיות נוף יפות/איל שפירא, איל שפירא

חוף זיקים

חברו הדרומי יותר של חוף פלמחים הוא חוף זיקים, החוף שמדרום לו כבר מגיעים לסוג של חו"ל (רצועת עזה). בשל אורכו והאפשרות לצעוד צפונה עוד ועוד, הוא יאפשר לכם שיטוטים נהדרים, במיוחד בשעות בין הערביים, לקראת שקיעה. אבל כאן, לא רק האורך קובע - אלא גם הרוחב. במילים פשוטות: אחרי שסיימתם לצעוד בחוף מדרום לצפון, שוטטו מזרחה, אל מה שקרוי "עורף החוף". שביל מסומן בצבע כחול ייקח אתכם אל שמורת חולות זיקים, שבה דיונות זהובות, בוסתנים מבודדים שניתן להתחבא בהם מכולם וגם בריכות מי טורקיז, שנוצרו בתוואי של נחל שקמה.

עוד משהו: אם הגעתם עם ילדים, צאו למסע מעקב אחר עקבותיהם של בעלי חיים המתגוררים בשמורת החולות שבעורף החוף: מצבאים ונחשים ועד קיפודים ולטאות.
הגעה: נוסעים דרומה בכביש מס' 4, ובצומת זיקים (מדרום לאשקלון), פונים מערבה לכביש 3411. מכאן בעקבות השילוט.

שפך נחל שקמה חוף זיקים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
דיונות זהובות, בוסתנים מבודדים וגם בריכות מי טורקיז. הלגונה בזיקים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
לגונה בשמורת זיקים חוף זיקים. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
הלגונה בזיקים. ממש קרובה לחוף הים/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

בין אכזיב לראש הנקרה

ומהצ'ופצ'יק הדרומי של קו החוף, אל הצ'ופצ'יק הצפוני: ראש הנקרה. או בעצם, "כמעט" ראש הנקרה. כאן, בצפון מישור החוף, ממתין לכם מסלול הליכה לא מחייב (מתחילים ומסיימים היכן שרוצים) בין אכזיב לראש הנקרה.

הכל פסטורלי להפליא, וגם ציורי לעילא. לא מעט בזכות המפרצונים היפים והלגונות ה"סודיות" שמגלים על הדרך, והדייגים הניצבים הרחק מכם, על סלעים הבולטים במים.

אם תתמידו ותרחיקו צפונה, תוגלו להבחין במערב גם בשלושה איים קטנים, הנחשבים לחלק בלתי נפרד חלק משמורת ים ראש הנקרה. אלו הם תכלת, שחף ונחליאלי ששוכנים בתוך ים טורקיז. כן, אפילו שמות יש להם, והם מהווים בית מוגן בעבור עופות ים רבים.

עוד משהו: מטיילים עם הילדים? נסו לגלות יצורים ימיים זעירים במפרצונים הקטנים שעל הדרך.
הגעה: מכביש 4 לנהריה, ממשיכים צפונה כ-5 ק"מ ומחנים לצד גן לאומי אכזיב. ניתן גם לחנות צפונה משם, בכל נקודה שנראית לכם, ולצעוד צפונה.

איי ראש הנקרה שחף, נחליאלי ותכלת איי אכזיב איים בישראל. עדן רם, מערכת וואלה! NEWS
חלק משמורת ים ראש הנקרה. איי ראש הנקרה/מערכת וואלה! NEWS, עדן רם
חוף אכזיב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מבט מראש הנקרה לרצועת החוף עד לאכזיב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חוף גדור

פעם, אף אחד לא הכיר את רצועת החוף הנהדרת הזו. כיום בשבתות עמוס כאן לעייפה, ולכן ההמלצה החשובה ביותר היא לבקר במקום באמצע השבוע או בשישי בבוקר.

חוף גדור הוא למעשה שמורת טבע יפהפייה, שבה מצוקי כורכר שנראים כיצירת אמנות, מעברים צרים בין המצוק לים, מרחבים שוממים ורחבי ידיים, סלעים שמזדקרים מן הים וגם מסלול טיול מסומן על קו הרכס הגבוה שמעליכם. ולא פחות חשוב: חדוות גילוי של חוף מקסים שאתם אולי לא מכירים.

עוד משהו: אם בחרתם לצעוד במסלול המלא, אל תוותרו על ביקור בשרידי המטווח הבריטי, השוכן בעורף החוף.
הגעה: ניתן להגיע עם הרכב ישירות לחנייה של "המפרץ הסיני", המהווה את ליבו של החוף, ואז לשוטט על קו החוף. ניתן גם לחנות בחנייה המוסדרת של חוף אולגה (הגעה מרחוב רחבעם זאבי). לצעוד בשביל מסומן על הרכס עד למפרץ הסיני, ולשוב על קו החוף עצמו. באופציית ההליכה המלאה, מדובר במסלול של כארבעה ק"מ. אין לשהות למרגלות המצוקים, מחשש התמוטטות.

חוף גדור המפרץ הסיני בחדרה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
עדיף באמצע השבוע. מפרץ גדור/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
חוף גדור המפרץ הסיני בחדרה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
סלעים שמזדקרים מן הים בחוף גדור/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully