וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר בערבה: נחש ארב בחול לציפורים; זה מה שקרה לו

נחש ארסי מסוג שפיפון, שהסווה את עצמו היטב על קרקע מדברית בערבה, התגלה על ידי ציפורי שיר מהמינים חצוצרן מדבר ועפרוני מצויץ, שהתגודדו סביבו ולבסוף הצליחו להניס אותו. אבנר רינות ורווית מסיכה הצליחו לתעד את אירוע הטבע המרתק

ציפורי שיר מבריחות נחש שפיפון בערבה/אבנר רינות, החברה להגנת הטבע

המדבר הישראלי מספק לחובבי הטבע רגעים מרגשים ומיוחדים, אבל את המפגש הבא, לא רואים בכל יום: אבנר רינות, סוקר ביחידת סקרי טבע עירוני בחברה להגנת הטבע וחברתו רווית מסיכה, תיעדו ציפורי שיר מהמינים חצוצרן מדבר ועפרוני מצויץ מתגודדות בקרבה מדהימה סביב נחש מסוג שפיפון, שמוסווה היטב על הקרקע המדברית, ולבסוף מצליחות להניס אותו.

עקבו אחרי wallatravel/' target='_blank'>האינסטגרם שלנו
ויש לנו גם טיקטוק!
ואת הפייס אתם בטח מכירים

"היינו בדרכנו לאילת ועצרנו בוואדי עשיר בצמחייה במרכז הערבה, כדי לצפות בצמחייה ייחודית ובפעילות בעלי-חיים ובייחוד ציפורים האופייניות למדבר הפתוח. הגענו מוקדם בבוקר וזכינו לראות פעילות רבה של ציפורי מדבר שעסקו בחיפוש אחר מזון והאכלת הצעירים, אולם אחת התצפיות המרשימות שלנו מאותו הבוקר הייתה בהתגודדות ציפורי-שיר ממינים שונים סביב שפיפון. נחש מדברי זה מצטיין בצבעי הסוואה מעולים ולולא פעילות הציפורים סביבו, לא היינו מבחינים בו כלל", מספר רינות.

ציפורי שיר מבריחות נחש שפיפון בערבה. אבנר רינות, החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
השפיפון בזמן המארב לציפורים/החברה להגנת הטבע, אבנר רינות, החברה להגנת הטבע
ציפורי שיר מבריחות נחש שפיפון בערבה. אבנר רינות, החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
הציפורים סימנו ליתר הציפורים בסביבה שישנה סכנה. האמבוש על הנחש/החברה להגנת הטבע, אבנר רינות, החברה להגנת הטבע

השפיפון מחפש חטיף ציפורים לפני שהוא הולך לישון

השפיפון הוא נחש פעיל לילה שצד בעיקר מכרסמים וזוחלים קטנים בשעות החשיכה. בשעות הבוקר המוקדמות, לפני שהוא נכנס למחסה מוצל כדי להעביר את שעות היום החמות, הוא נוהג לחפש ציפורים קטנות לטרף כדי לגוון את מזונו. כשהוא מוצא אתר מתאים בו ישנה פעילות ציפורים, הוא אורב לטרפו תוך הצמדות לקרקע והיטמעות מדהימה עם קרקע הלס המדברית.

לשפיפון תכסיס חכם למשיכת הציפורים לקרבתו - בזמן שהוא שוכב על הקרקע ללא תנועה, הוא מניע את קצה זנבו השחור שמדומה לחיפושית, זבוב או חרק אחר וכך מושך את תשומת הלב של הציפורים שעלולות לחשוב שמדובר בטרף פוטנציאלי. במידה והציפורים לא ישימו לב לפרטים, במקום טרף, הן עלולות למצוא את טורף העל שלא יהסס לבלוע אותן בשלמותן.

"במקרה שלנו, נחש השפיפון אותר על-ידי הציפורים בסביבה, שהתגודדו סביבו ולמעשה סימנו ליתר הציפורים בסביבה שישנה סכנה. הציפורים גרמו לנחש להבין שאין לו טעם להתאמץ ולהמשיך לארוב להן ועליו לוותר, ובמקרה זה, אכן כך קרה. בסופו של דבר הנחש התייאש וניגש למחסה היום שלו במחילה ישנה של מכרסם. שני הצדדים יצאו מרווחים מהעניין, הציפורים ניצלו מהצייד והנחש ניצל מבזבוז מיותר של אנרגיה. במקרים אחרים, הסיפור היה יכול להגמר אחרת לגמרי. זהו דרכו המופלאה של הטבע הפראי", מסכם אבנר רינות, סוקר ביחידת סקרי טבע עירוני בחברה להגנת הטבע.

ציפורי שיר מבריחות נחש שפיפון בערבה. אבנר רינות, החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
השפיפון מתחפר בחול ומניע רק את קצה הזנב/החברה להגנת הטבע, אבנר רינות, החברה להגנת הטבע
ציפורי שיר מבריחות נחש שפיפון בערבה. אבנר רינות, החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
ציפורי שיר מבריחות נחש שפיפון בערבה/החברה להגנת הטבע, אבנר רינות, החברה להגנת הטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully