וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי האירוח החדשים: כך תשמרו על עצמכם במלון

הזמנתם חדר במלון בארץ? מתכננים חופשה בחו"ל כאשר הדבר יתאפשר? כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להפחית למינימום את הסיכון שתידבקו בקורונה

צילום: רויטרס

(בווידאו: הגבלות הקורונה החדשות נכנסו לתוקף, בשבוע שעבר)

לעתים נדמה כי עידן ועידנים חלפו מאז שנגיף הקורונה התפרץ לחיינו - ושינה את הדרך שבה אנו חיים ומתפקדים כחברה. כעת, כאשר יותר ויותר אתרי תיירות נפתחים בארץ ובעולם, בהם לא מעט בתי מלון ומקומות אירוח, נראה שגם הדרך שבה אנו נופשים - הולכת ומשתנה. וזה קורה כמובן בשל הריחוק החברתי, ההנחיות וכללי התברואה החדשים ועוד.

כפי שאתם יודעים - הקורונה עדיין איתנו, בטח בישראל אבל גם בחופשה ביעדים הנחשבים בטוחים. בפרויקט מיוחד של אתר Thrillist, רואיינו מומחים מתחום התיירות והבריאות, שסיפקו טיפים ומידע באשר לשהייה נכונה בבתי מלון ומקומות אירוח בעולם, שרלוונטיים מאוד גם לישראל. השורה התחתונה היא כי למרות המאמצים שנערכים בבתי המלון, גם לנו, האורחים, יש השפעה רבה על הבריאות שלנו - ושל הסובבים אותנו.

אורחים במלון בתקופת הקורונה. Shutterstock, ShutterStock
גם לנו, האורחים במלון, יש השפעה רבה על הבריאות שלנו במיוחד במלון/ShutterStock, Shutterstock

כיצד נערכים בתי המלון לשמור על בריאותנו?

במקומות רבים בעולם, לוקחים בתי המלון את מושג הניקיון צעד אחד קדימה, במטרה להרגיע את חרדותיהם של האורחים - וגם למנוע כמובן את התפשטות הנגיף. בארצות הברית למשל, יצר לעצמו איגוד המלונות והלינה האמריקני תקן ניקיון משל עצמו, העונה לשם SafeStay (מעין ה"תו הסגול" שלנו). הסטנדרט אומץ על ידי רשתות רבות במדינה, והוא כולל כמובן את המלצות משרד הבריאות. כחלק מהעניין, עובדי בתי המלון עוסקים ללא הספק בניקוי המרחבים הציבוריים, תוך עטיית כפפות ומסכה בעת הצורך.

החדרים עצמם זוכים לניקוי יסודי בסטנדרט שלא נראה בעבר, ובאמצעות חומרי ניקוי בעלי תכולת אלכוהול גבוהה במיוחד.

במלונות רבים מוזמנים האורחים אף לבצע את הצ'ק אין שלהם ללא מפגש עם עובדי דלפק הקבלה. זאת באמצעות אפליקציות ייעודיות שמאפשרות לאורחים להירשם, ופשוט להגיע ישירות לחדרם.

כך או אחרת, מומלץ לפני החופשה להתקשר לבית המלון ולבדוק אילו צעדים הוא נוקט בכל הקשור לניקיון וריחוק חברתי.

חדרנית חדר מלון. ShutterStock
החדרים במלון זוכים לניקוי יסודי בסטנדרט שלא נראה בעבר/ShutterStock

האם מומלץ להביא חומרי ניקוי מהבית?

על אף שמלונות רבים עושים את מרב המאמצים לשמור על החדר שלכם נקי והיגייני, הרי בהחלט לא יזיק "לעזור" להם קצת. ד"ר סקוט ווייזנבורג, מומחה למחלות זיהומיות ומנהל תוכנית הלימודים לרפואת נסיעות באוניברסיטת ניו יורק, מסביר שהנגיף מסוגל לשרוד על משטחים במשך זמן רב, ולכן יהיה זה הגיוני לארוז איתכם חומרי ניקוי - ולנגב את המשטחים בחדר שבהם נוגעים בתדירות גבוהה. "זה ממזער את הסיכון להידבק, במיוחד כאשר מדובר בעובדה שאלו משטחים שרבים נוגעים בהם. אתם עלולים לגעת בהם בידכם, להניח מאוחר יותר את היד על הפנים - ולהידבק".

גבר מחזיק חומרי ניקוי. ShutterStock
הגיוני לארוז איתכם למלון חומרי ניקוי אבל אל תגזימו/ShutterStock

איך ומה כדאי לנקות?

אז במה כדאי להצטייד? תרסיס ניקוי וחיטוי ומגבוני חיטוי יהיו התחלה טובה. נקו את המשטחים שבהם נוגעים יותר מכל: מתגי התאורה, הברזים, הכיור, שלט הטלוויזיה וידיות הדלתות. "בעיניי מספיק פשוט לנגב את המשטחים הללו ולא יותר מכך. הסיבה: אתם יכולים לנקות כל סנטימטר בחדר, אך הדבר לא יעזור לכם לאור העובדה שחלק ניכר מההדבקות נובע מקירבה לאורחים אחרים או לאנשי צוות". לכן, התמקדו בעיקר בניקוי משטחים משותפים שבהם נוגעים הרבה, ולא מעבר לכך.

חיטוי מעלית בבית מלון. ShutterStock
התמקדו בעיקר בניקוי משטחים משותפים במלון/ShutterStock

ומה באשר למגבות ומצעים?

כמו בכל פריט אחר בחדר שאמור להיות נקי, גם שימוש במגבות ומצעים טומן בחובו סיכון מסוים. עם זאת, מבחינה סטטיסטית, הסיכון כאן נמוך למדי. לדברי ווייזנבורג, ניתן בהחלט לסמוך על בית המלון בכל הקשור לשטיפת ידיים ופנים ושימוש במגבות ומצעים שכובסו עבורכם (בדבריו אלו מתייחס ווייזנבורג לבתי המלון שאימצו סטנדרט תברואתי, שבו הכביסה מתבצעת במים חמים ככל האפשר).

סדינים מיטה חדר מלון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אפשר לסמוך על המלון שיחליף מצעים דווקא בקורונה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

היכן עלי לעטות מסכה במלון?

כידוע, אם אינכם יכולים להימנע מקירבה לאנשים אחרים, הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם היא באמצעות מסכה. בישראל, עטיית מסכה היא חובה במקומות ציבוריים, אך במדינות רבות אין הדבר כך. כאשר יחודשו הטיסות מישראל ואליה ותמצאו את עצמכם במלון במדינה שלא דורשת עטיית מסכה, טוב תעשו אם בכל זאת תשתמשו בה באזורים ציבוריים, בעיקר במסדרונות, שבהם חולפים האורחים זה על פני רעהו.

בתוך החדר עצמו אין כמובן צורך במסכה, במיוחד לאור העובדה שאתם שוהים עם אנשים שבכל מקרה קרובים אליכם ביומיום. במילים פשוטות: ככל שתבלו יותר זמן בחדר, יירד הסיכון להידבק.

חדר מלון צ'ק אין חופשה. Shutterstock, ShutterStock
בשטחים ציבוריים במלון - עליכם לעטות מסכה/ShutterStock, Shutterstock

האם בטוח לבלות בבריכה, בג'קוזי או בחדר הכושר?

במקרה זה, הכל תלוי במלון הספציפי שאליו הגעתם. לכן, יש לברר מראש עם המלון אילו אמצעים ננקטים באותם מקומות ציבוריים. לעתים אף תגלו כי חדר הכושר או הבריכה בכלל סגורים לקהל. אז בהחלט שווה לברר. הרי אין דבר יותר מתסכל מלרדת מהחדר עם בגד הים והחלוק לעבר הבריכה, רק כדי לגלות שהיא סגורה.

דן קיסריה בריכה. יח"צ,
בדקו לפני. לא נעים לגלות שחדר הכושר או הבריכה במלון סגורים לקהל/יח"צ

ומה באשר לארוחות הבוקר?

אורחי בתי המלון צפויים להיות עדים לשינויים גם באופן שבו מגישים אוכל ומשקאות. בישראל למשל, נאלצים הישראלים לוותר על הבופה האהוב לטובת אוכל ארוז או מוגש באופן אישי. עם זאת, לפחות אתם עדיין מקבלים את ארוחת הבוקר שלכם. רק בסגנון שונה. הדבר נכון כמובן הן לישראל והן למקומות אחרים בעולם. בישראל אגב, הורחבו גם שעות הפעילות של חדרי האוכל, לאור הגבלת מספר הסועדים בכל רגע נתון.

גם שירות החדרים הופך במקרים רבים לשירות ללא מפגש עם נותן השירות. האוכל פשוט ימתין לכם מחוץ לדלת חדרכם.

באשר לברים של המלון - במקרה זה יש לברר את המדיניות מראש, בהתאם למלון שבו אתם שוהים. בכל מקרה, נכון לעכשיו, בישראל סגורים הברים של בתי המלון.

שולחן ארוחת בוקר. ShutterStock
הישראלים נאלצים לוותר על הבופה האהוב לטובת אוכל ארוז/ShutterStock

ומה לגבי אירוח ב-Airbnb?

ב-Airbnb יצרו את פרוטוקול Airbnb Enhanced Clean שהושק בחודש יוני. בחברה מסרו כי הוא פותח בשיתוף עם מומחים מתחומי האירוח וההיגיינה הרפואית. פרוטוקול זה כולל מדריך לניקוי, ובו מידע על ציוד מגן אישי, על טכניקות לניקוי כל חדר בבית, על סטנדרטים מתחום התברואה ועוד. בשלב זה, הפרוטוקול עדיין לא אומץ בישראל, אלא רק למאחרים במדינות אוסטרליה, ברזיל, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, קוריאה, מקסיקו, ספרד, בריטניה וארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully