וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה מצאה אובייקט ימי מוזר שנשטף אל החוף - ויתכן ששוויו יותר מחצי מיליון דולר

17.7.2020 / 0:04

תושבת קווינסלנד, אוסטרליה, פרסמה תמונה של האובייקט המוזר שמצאה בחוף ושאלה האם לדעתם מדובר בדג אבנון רעיל. אז היא גילתה שייתכן שהאובייקט דמוי הג'לי שמצאה בכלל נפלט מלוויתן זרע ועשוי להניב לה הון לא קטן. האמנם?

סלפי תת-ימי: לוויתן עצום ונדיר הפתיע חוקרים בעומק האוקיינוס/EVNautilus

בסרטון - תיעוד נדיר של לוויתן זרע עצום שהפתיע חוקרים בעומק האוקיינוס

אם משהו נשמע טוב מדי כדי להיות אמיתי - האם הוא בהכרח כזה? תושבת קווינסלנד, אוסטרליה, טיילה לתומה בחוף הארווי ביי ומצאה אובייקט דמוי ג'לי כהה ומשונה על החול החם. היא חשבה שהפריט המוזר הוא סוג של דג, אך כששיתפה תמונה שלו ברשת גילתה שייתכן שמצאה משהו שנפלט ע"י לווייתן זרע - ועשוי להעניק לה סכום של יותר מחצי מיליון דולר.

האישה צילמה את האובייקט המסתורי ופרסמה תמונה שלו בפייסבוק במטרה לשאול את חבריה האם לדעתם זה דג אבנון רעיל. להפתעתה, רובם לא הסכימו איתה ואמרו שהיצירה דמוית הג'לי עשויה להיות ענבר אפור, חומר המופק על ידי מערכת העיכול של לוויתנים , ואם זה נכון - היא הולכת להתעשר בענק.

הענבר האפור, הידוע גם בשם "זהב צף", נפלט ע"י לווייתן זרע ובסופו של דבר מתקשה במים והופך לחומר מבוקש מאוד בתעשיית היופי, כששוויו מוערך ב-14 דולר לגרם.

האם זה ענבר אפור?

האם זה ענבר אפור ששווה הרבה מאוד כסף?. פייסבוק, צילום מסך
אובייקט דמוי ג'לי שנמצא על חוף באוסטרליה/צילום מסך, פייסבוק

כך נראה ענבר אפור:

ענבר אפור. South China Morning Post, צילום מסך
ענבר אפור/צילום מסך, South China Morning Post

ברשת המליצו לה להעלות את התמונה ל-eBay. "זה שווה הרבה מאוד כסף" כתבה אחת בתגובות ואחר הוסיף: "מצאת אוצר על החוף. במקומך לא הייתי מבזבז דקה נוספת". זה נשמע לכם כמו תסריט הזוי, אה? אז רק שתדעו שהיו מקרים בעבר. בשנת 2016 משפחה בחוף המערבי של אוסטרליה מצאה ענבר אפור בשווי של יותר מ-700 אלף דולר.

בשל מאפייניו הייחודיים וריחו, שימש הענבר האפור במהלך ההיסטוריה האנושית בתעשיית הבשמים. במצרים העתיקה שרפו את הענבר האפור כדי שישמש כקטורת. עם זאת הענבר האפור לא היה ידוע ככל הנראה ליוונים ולרומאים.החומר היה ידוע לערבים, אשר עשו בו שימוש ברפואה, בישול ובישום וכינוהו ענבר, ומשם מגיע שמו בשפות אירופאיות, Ambergris. כמו כן ידוע שימוש בחומר על ידי הסינים. הוא החל להיחשף לאירופה רק בימי הביניים ובמהלך המגפה השחורה האמינו כי נשיאה של כדור ענבר אפור יכולה להגן על נושא הכדור מהמחלה. מקורו של הענבר האפור היה חידה לאנושות במשך רוב השנים. רק במאה ה-19 התברר מקורו האמיתי. שמו, "ענבר אפור", הוסיף לבלבול שכן רבים חשבו שנוצר, כמו ענבר, מעצים.

תיעוד נדיר של לווייתן זרע. EVNautilus, צילום מסך
לוויתן זרע/צילום מסך, EVNautilus

אממה, יש כמובן כמה משביתי שמחות שמיהרו לשלול את האופציה שמדובר בענבר אפור. אחת מהן היא הפרופסורית סנדי דיגן, מאוניברסיטת קווינסלנד, שטענה שמדובר בגופות של מיתרני זהב. מיתרני זהב נראים כמו ספוג ויש להם פתחים לכניסה וליציאה של מים. חלקם יחידאים וחלקם - כמו זה שמצאה האוסטרלית - יוצרים מושבות. הם מגיעים בצבעים ורוד, אדום, ירוק ושחור ולמעשה הם די שכיחים.

כך נראים מיתרני זנב. האמת? דומה יותר

מיתרני זנב. יוטיוב, Botany Bay Ecotours, צילום מסך
מיתרני זנב/צילום מסך, יוטיוב, Botany Bay Ecotours

מה זה בכלל ענבר אפור?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully