וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית הגדולה של המאה ה-21: סוף סוף נמצא הקבר של המלכה קליאופטרה ומאהבה?

3.7.2020 / 0:01

הארכיאולוגית שמובילה את החיפושים משוכנעת: הקבר של המלכה המצרית ומרקוס אנטוניוס יימצא בקרוב, ו"זו הולכת להיות אחת התגליות ההיסטוריות הגדולות של המאה ה-21"

"קליאופטרה: סקס, שקרים וסודות"/Cleopatra: Sex, Lies and Secrets - Science Channel

האם אחת התעלומות הארכיאולוגיות הגדולות בהיסטוריה סוף סוף קרובה לפיתרון? ארכיאולוגים שמחפשים במשך עשרות שנים אחר קברם המשותף של מלכת מצרים קליאופטרה ומאהבה הרומאי מרקוס אנטוניוס, משוכנעים שהגיעו לפריצת דרך.

על פי האגיפטולוגית ד"ר קתלין מרטינז, האחראית על החפירות באתר הארכיאולוגי במקדש "טאפוסיריס מאגנה" הסמוך לאלכסנדריה, קברם של השניים - שהתאבדו יחדיו לפני כ-2,000 שנה - עשוי להתגלות שם בקרוב. לטענתה של מרטינז, המלכה ביקשה להיקבר עם עם אנטוניוס במקדש ולא בקבר ציבורי כדי להגן עליהם מפני הרומאים ועל מנת לחקות נבואה קדומה.

ד"ר קתלין מרטינז, שמנהלת את החיפושים אחר קברה של קליאופטרה. science channel, אתר רשמי
בדרך לתגלית היסטורית? ד"ר קתלין מרטינז באתר הארכיאולוגי במצרים/אתר רשמי, science channel

מרטינס מתמקדת בחפירות באתר ההיסטורי משנת 2005, וטוענת שגילוי הקבר "יהיה אחד התגליות הגדולות של האנושות במאה ה-21". בשנה 2008 קבוצת הארכיאולוגים שחפרו במקום מצאו פסל ברונזה בדמות ראשה של המלכה המצרית, שלפי ההנחה היה שייך לגנרל הרומי אנטוניוס. באותה חפירה נחשפו גם כ-20 מטבעות עליהן הוטבעה דמותה של קליאופטרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
האתר הארכיאולוגי בו מחפשים את קברה של קליאופטרה. science channel, אתר רשמי
האתר הארכיאולוגי בו אמור להימצא הקבר/אתר רשמי, science channel

המלכה ומאהבה, שהיה גנרל בצבא רומא בימי יוליוס קיסר, התאבדו יחדיו בשנת 30 לפני הספירה, ומאז השאלה האם גופותיהם אכן נחנטו ונקברו נותרה פתוחה. האגדת מספרת שקליאופטרה התאבדה באמצעות דקירת אצבעה בסיכת זהב מורעלת, ולפי גירסה אחרת - באמצעות הכנסת ידה לסל בו היה נחש קוברה שהכיש אותה למוות. כך או כך, מותה של המלכה הנערצת סיים את שושלת מלכי מצרים והפך את האימפריה לשעבר לעוד פרובינציה של קיסרות רומא.

ריצ'ארד ברטון ואליזבת טיילור בסרט קליאופטרה, 1963. imdb
ריצ'ארד ברטון ואליזבת טיילור בסרט קליאופטרה, 1963/imdb

מארקוס אנטוניוס הפך לשליט הגיזרה המזרחית של האימפריה הרומית בעקבות ההתנקשות בחיי יוליוס קיסר ב-44 לפני הספירה. אנטוני ובנו המאומץ של יוליוס קיסר הביסו את מתנגדי הקיסר אוקטביוס לקח לעצמו את הגיזרה המערבית ואנטוני קיבל לידיו את המזרחית. קליאופטרה השביעית, או המלכה קליאופטרה, נקראה להיפגש עם מארק אנטוני והשאר הוא היסטוריה. השניים התאהבו ואנטוניוס שב עם מלכתו לאלכסנדריה, נטש את חובותיו ואת אשתו וילדו שנשארו ברומא. קליאופטרה ילדה לאנטוני תאומים. אנטוני נשא את קליאופטרה לאישה לאחר ארבע שנים והפך את אלכסנדריה לביתו החדש.

אנטוניוס חילק את הגיזרה המזרחית, שהיתה נתונה למרותו, בין קליאופטרה וילדיה. התנהגותו של אנטוניוס והרומן עם קליאופטרה עוררו את זעמו של אוקטביוס והעניקו לו את ההזדמנות המושלמת לפתוח בקמפיין תעמולה נגדו ברומא. ב-32 לפנה"ס, הצהירה רומא מלחמה נגד קליאופטרה. בעקבות ההבנה כי רומא עומדת לנצח את מצרים והאמונה המוטעית כי קליאופטרה מתה, התאבד מארקוס אנטוניוס ב-30 לפנה"ס. מספר ימים לאחר מכן, העדיפה קליאופטרה לנטול את חייה ולא להיכנע לרומאים. אוקטביוס הכריז עצמו כ"פרעה של מצרים" והתרבות המצרית, בת אלפי השנים, נכבשה על ידי רומא והפכה למחוז באימפריה הרומאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully