וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהנזה תפטר עשרות אלפים עובדים, המניה צונחת

חברת התעופה הגרמנית נאלצת לנקוט בצעדי התייעלות בשל חבילת הסיוע בסך 9 מיליארד יורו שקיבלה מהמדינה, ותפטר 26 אלף עובדים בנוסף ל-10 אלפים שכבר פוטרו. גם מניות החברות האמריקאיות עברו לירידות חדות. יונייטד תמשיך כרגיל בטיסות מסן פרנסיסקו לישראל

מטוס בואינג 747 לופטהנזה. ShutterStock
לופטהנזה. 22 אלף עובדים ילכו הביתה/ShutterStock

ענף התעופה לא מבשר טובות. חוסר הוודאות והסטטוס המעורער של הטיסות בעולם גורם לתנודות חדות בתעשייה, וכמו אל על, גם ללופטהנזה, החברה המובילה בגרמניה, יש בעיות קשות ותכניות ייעול קיצוניות. היום (חמישי) הודיעה החברה כי היא צפויה לפטר כ-26 אלף עובדים בנוסף ל-10 אלפים העובדים שפוטרו בשבועות האחרונים. ב-2019 מנתה החברה כ-140 אלף עובדים, כך שהמהלך הכולל צפוי לצמצם כרבע מכוח האדם בחברה.

לופטהנזה קיבלה סיוע של 9 מיליאד יורו מהממשלה, מה שמחייב אותה לנקוט בצעדים קיצוניים. כבר כשביצעה את המהלך הראשוני הודיעה כי הצעד "יהיה חריף בהרבה". מניית החברה צונחת ב-7.5 אחוזים.

ענף התעופה סובל מטלטלה רצינית בחודשים האחרונים. לאחר הקריסה הגיעה התאוששות קיצונית, בעיקר בחברות התעופה האמריקאיות, כשיונייטד איירליינס זינקה ביותר מ-120 אחוז ואמריקן איירליינס כמעט הכפילה את ערך המניה מאמצע מאי. עם זאת, בימים האחרונים חוו החברות ירידות קיצוניות בשל העתיד המעורפל של הענף. נראה כי הטלטלה תמשיך.

יונייטד איירליינס הודיעה לאחרונה כי תמשיך במתכונת הרגילה של שלוש טיסות שבועיות מסן פרנסיסקו לתל אביב. "אנו נדאג לבריאות הנוסעים ונבטיח מטוסים נקיים", אמר מנכ"ל החברה בישראל אבי פרידמן.

  • עוד באותו נושא:
  • לופטהנזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully