וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחווה המרגשת של הטייס לרצח ג'ורג' פלויד

דמיטרי ניאונאקיס הביע את מחאתו על רצח ג'ורג' פלויד, ובמשך שעתיים וחצי טס בשמי קנדה ושרטט את אגרוף המחאה, שהפך לסמל המפגינים נגד הגזענות. "זה בשביל האפרו-אמריקנים שדוכאו במשך כל השנים", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: התנועה החדשה שקמה בעקבות הרג ג'ורג' פלויד

המחאה על רצח ג'ורג' פלויד לא נשארת, כידוע, רק בארה"ב, ועתה הגיעה מחווה יפה מהשכנה שלה מצפון - קנדה. הטייס דמיטרי ניאונאקיס (Dimitri Neonakis) טס בשמי נובה סקוטיה ביום חמישי האחרון, כשהוא משרטט באוויר את אגרוף המחאה, שאותו מניפים המפגינים באה"ב.

ניאונאקיס בחר בסמל של האגרוף, כיוון שזהו הסמל של המפגינים נגד הגזענות בארה"ב, כך אמר לאתר ה-CNN. "כולנו צריכים לדבר ולסיים את זה (הגזענות)", אמר ניאונאקיס. "אין גבולות כשמדובר בגזענות".

הטייס הקנדי מיפה את סמל האגרוף באפליקציה, ואז עקב אחרי הקו המשורטט עם מטוסו. לדבריו, הטיסה נמשכה כשעתיים וחצי במהירות של 241 קמ"ש כדי לסיים את כל האגרוף.

טייס שצייר עם המטוס אגרוף כמחווה על רצח פלויד. צילום מסך, צילום מסך
"אין גבולות כשמדובר בגזענות". האגרוף ששרטט ניאונאקיס/צילום מסך, צילום מסך

צפו בשרטוט קו הטיסה של המטוס

"אני מרגיש את הצורך להגיב"

חברת FlightAware, המספקת שירותי מידע על טיסות ונתונים, עקבה ותיעדה את טיסתו של ניאונאקיס ושרטטה אותה עם נחיתתו על הקרקע.

ניאונאקיס אמר שהתמונה שיצאה היא פשוט ביטוי לרגשותיו מסיבותיו שלו, ואין לה קשר כזה או אחר לפוליטיקה. "אני מרגיש את הצורך להגיב, והדרך שלי היא באמצעות האוויר", הוסיף. "למרות שאף אחד לא הולך לראות זאת, זה גורם לי להרגיש טוב. אני יודע שזה עבורם (אפרו-אמריקנים), שדוכאו במשך כל השנים".

ניאונאקיס "צייר" דימויים נוספים בעזרת מטוסו בעבר הקרוב, כדי להביע את מחאתו לטרגדיות אחרות, למשל רצח באפריל האחרון כשהתבצע רצח של תשעה אנשים בנובה סקוטיה בקנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully