וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלישיה המנצחת: קמפינג על המים

בשיתוף רשות הטבע והגנים

15.6.2020 / 14:39

גם קמפינג, גם טיולי מים: קבלו המלצה לשלושה אתרים מנצחים (ומפנקים), שממתינים לכם ליד כמה ממסלולי הטיול הכי יפים בצפון. מעבירים לילה בכיף, ומתעוררים מוקדם היישר למסלול הטיול שלכם

שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, אומר: "לינה בלילה היא מחוויות הטבע היותר מחברות. בעולם המודרני, די נשכחו חלק מהחושים וחלק מועמסים בגודש רב. כשאני מגיע ללינת לילה, הדבר הראשון שבולט הוא השקט... כמו ששרו סיימון וגרפונקל: listen to the sound of silence... החוש השני שנכנס לפעולה עם המון הפתעות הוא חוש הריח... לא דומה ריח האדמה, הפרחים, העשב והמדורה, לריח השולט ברחובות העיר. גם חושך אינו מצרך מצוי במקומותינו... וכשיורד הלילה פתאום מרגישים גם את הצינה... משפחתי אוהבת לישון באוהלים ומיטב החוויות שלנו באות מההתמודדות עם שינוי השגרה, מהבית לאוהל, מהמרחב האורבני לטבע. והחלק הטוב הוא כשכולם מכינים את ארוחת הערב ולאחריה פשוט יושבים או משתרעים ו...מדברים. כן, היכולת לשבת ולשוחח, בלי מסכים, בלי חסימות... פעם זה היה טבעי...".

אומרים שמעכשיו דברים יהיו שונים. שאנשים ישנו את אופי הטיולים שלהם, שעולם הקמפינג יפרח וישגשג. אבל יש מי שכבר גילו את נפלאות הקמפינג מזמן ולא יעזבו את מיליון הכוכבים גם לטובת חמישה כוכבים נוצצים. כי בשונה מכל סוג אירוח אחר, קמפינג הוא לא רק חיבור לטבע, אלא בעיקר חיבור משפחתי. או זוגי. או עצמי. או כל חיבור שתבחרו.

והילדים! הם המעריצים הכי גדולים של הקמפינג. הם ימצאו חברים חדשים, יצפו בכוכבים עם חברים ישנים, יתכרבלו באוהל הכי אינטימי בעולם ויתעוררו מול הים/המדבר/היער (אל תמחקו את המיותר). וכאשר עושים את כל הטוב הזה בחניון לילה מוסדר, מפנק ומאורגן, שגם מצוי בחיק הטבע - החוויה מתעצמת עוד יותר.

בחלק מהחניונים הללו תוכלו ללון באוהל משלכם או לבחור בחושה או בונגלו מאובזרים, עם מיטות ומזרנים, מקרר, שקעי חשמל ומאוורר. בכל מקרה, זה קל, זה נוח וזה בעיקר יגרום לכם להבין שאחרי שתעשו זאת, כבר לא תוכלו לחזור לחדר סגור... אז במיוחד לקראת הקיץ, קבלו שלושה חניוני לילה של רשות הטבע והגנים, שמציעים קמפינג פלוס חוויית מים: חוף ים מדהים בגן לאומי אכזיב, בריכות שכשוך כיפיות ורדודות בגן לאומי מעיין חרוד ופלגי מים רדודים לצד בריכה עמוקה ומפתיעה בגן לאומי חורשת טל.

חניוני הלילה הללו כוללים תאורה, שירותים ומקלחות, שולחנות פיקניק, ברזיות, נקודות לטעינת טלפונים ניידים, נקודות להדלקת מנגל בציוד משלכם, מטבח שדה וגם מרכז שירות, בו ניתן לרכוש נשנושים, פינוקים וציוד מחנאות.

חניון לילה אכזיב. רשות הטבע והגנים
אכזיב/רשות הטבע והגנים

חניון לילה גן לאומי אכזיב: החוף הכי יפה בצפון מישור החוף

לא רק שק שינה כדאי לכם לארוז לקראת הטיול הזה, אלא גם שנורקל ומסכה (לים, לא לקורונה). הסיבה: אתם עומדים לפגוש מפרצון ציורי ואינטימי במיוחד, השוכן במרחק נגיעה ממשטחי הדשא המטופחים עליהם מצויים צמד חניוני הלילה של גן לאומי אכזיב. עוד במקום: שרידים של כפר קדום, המון פינות פיקניק ותחושה של חופש מתמשך. במקום ישנו גם מרחב המיועד לקרוואנים, אם אתם בעניין.

הגעה: על כביש 4, בין נהריה לראש הנקרה, צפונית לקיבוץ גשר הזיו.

טיולים בסביבה

מאכזיב לכיוון ראש הנקרה: טיול ארוך, שרובו נערך על טיילת מוסדרת. הוא מתחיל בגן הלאומי ועולה צפונה. לא חייבים להגיע עד סופו, אלא פשוט לשוטט בכיף לצד החוף ולחזור באותה הדרך, תוך מפגש עם לגונות יפות וחופים לא מוכרים. מומלץ בשעת בין ערביים. מ-2 ק"מ ומעלה. דרגת קושי קלה. זמן מומלץ: 1-3 שעות.

נחל כזיב ומבצר מונפור: אל הנחל והמבצר מובילים כמה מסלולים ברמות קושי שונות. זהו טיול מים באחד הנחלים האהובים בצפון והוא כולל טבילה בבריכות טבעיות ומפגש (אופציונלי) עם שרידי המבצר הצלבני. מ-5 ק"מ, דרשת קושי בינונית. זמן מומלץ: עד חצי יום.

מערת קשת: קשת סלעית אדירה מול נוף פנורמי של הגליל המערבי. כ-1-2 ק"מ, רמת קושי קלה. זמן מומלץ: כשעה.

גן לאומי מבצר יחיעם: ביקור במבצר צלבני שמור ויפה, הכולל תצפיות נוף מרהיבות. כ-1-2 ק"מ, דרגת קושי קלה. זמן מומלץ: 1-3 שעות.

עין חרדלית: מעיין קטן וחמוד בנחל כזיב, אליו גישה קלה במיוחד (לכן צפו לעומס מבקרים בסופי שבוע). הליכה של כמה מאות מטרים, רמת קושי קלה. זמן מומלץ: 1-2 שעות או יותר.

טיולים נוספים: ביקור בשמורת טבע עין אפק, מסלול טיול בנחל בצת, סיור בלב הכפר פקיעין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חניון לילה מעיין חרוד. רשות הטבע והגנים
מעיין חרוד/רשות הטבע והגנים

חניון לילה גן לאומי מעיין חרוד: פינוק למרגלות הגלבוע

ללון בעמק המעיינות, למרגלות הגלבוע. יש לכם את זה ביותר ציורי? גן לאומי מעיין חרוד הוא מרחב פסטורלי האהוב במיוחד על משפחות עם ילדים קטנים, בזכות שפע פלגי ובריכות המים הרדודות שבו, כמו גם אינספור אפשרויות הטיול באזור. המקום עצמו רחב ידיים ובו אתרי טבע ומורשת, ושוב - המון פינות סתלבט לפיקניק מושקע.

הגעה: על כביש 71, בין עפולה לבית שאן.

טיולים בסביבה

גן לאומי גן השלושה (סחנה): האם יש צורך להציג את המקום? פשוט בואו והתמסרו לבריכות המים, לפלגים, למדשאות ולנוף המטופח. זמן מומלץ: משעה עד חצי יום.

פארק המעיינות: דלגו לפארק המעיינות, שבו כמה וכמה נביעות ובריכות מים - עין מודע, עין שוקק, נחל הקיבוצים ושאר פינות חמד. ניתן לצעוד ברגל בין כל אלו או לשכור אופניים. אורך הטיול: לפי החשק. רמת קושי: קלה. זמן מומלץ: עד חצי יום.

דרך נוף גלבוע: טיול ברכב באחת מדרכי הנוף היפות בארץ, אל מול הנופים הקלאסיים הניבטים מראש הגלבוע. כ-24 ק"מ עם עצירות לתצפיות. רמת קושי קלילה. זמן מומלץ: 1-3 שעות.

גן לאומי בית שאן: מפגש עם עתיקות ושרידי העיר הרומית המרשימה. בימי הקיץ מומלץ להשתתף בחוויה הרב-חושית "לילות שאן", שמקימה את העיר לחיים באמצעים טכנולוגיים עוצרי נשימה.

טיולים נוספים: הליכה מתל יזרעאל עד למעיין עין יזרעאל, ביקור בגן לאומי בית אלפא, טיול מחניון האירוסים למצפור הקיבוצים (בעונה).

חניון לילה חורשת טל. רשות הטבע והגנים
חורשת טל/רשות הטבע והגנים

חניון לילה גן לאומי חורשת טל: "מלך" הגליל העליון

ברוכים הבאים אל אחד מחניוני הלילה האהובים והפופולריים בישראל. לא רק בגלל שהוא מפנק או מפתיע (הוא בהחלט כזה), אלא בעיקר בשל קירבתו למסלולי הטיולים ואטרקציות הכי שוות באצבע הגליל. זהו מרחב מטופח לעילא ועצום בגודלו, שבו מדשאות מטופחות, תעלות מים שגשרים קטנים חולפים מעליהם, חורשת אלונים עתיקים, בריכה גדולה ועמוקה ועוד המון הפתעות, שנחשפות בכל ביקור מחדש.

הגעה: על כביש 99, כ-5 ק"מ מזרחית לצומת המצודות.

טיולים בסביבה

שמורת טבע נחל שניר: אתם מכירים אותו בשם "חצבאני", והוא תמיד משמח מחדש את המטיילים בו, בזכות השילוב בין מים, טבע וחוויות משפחתיות (נסו את "פארק החושים"). אורך המסלול: מכמה מאות מטרים ועד ק"מ ספורים. רמת קושי קלה. זמן מומלץ: עד חצי יום.

שמורת טבע נחל עיון: מפגש עם מפלים מרשימים, ובראשם "מפל התנור", במסלול נופי יפהפה מעל ערוץ קניוני. המסלול הקצר: כשעה. המסלול המלא: 2-3 שעות.

שמורת טבע תל דן: טיול במה שמזכיר "ג'ונגל", ובו פגלי מים וצמחייה סבוכה, כמו גם אתר פולחני קדום. במקום מוצעים מספר מסלולים קצרים וקלים לכל המשפחה. זמן מומלץ: 2-4 שעות.

שמורת טבע נחל חרמון (בניאס): ניתן לבחור מבין מתחם המפל והשביל התלוי לבין מתחם המעיינות, ועדיף לשלב את שניהם. במקום מספר מסלולי טיול באורכים משתנים. רמת קושי: קלה עד בינונית. זמן מומלץ: 3-4 שעות לפחות.

טיולים נוספים: ביקור בגן לאומי מבצר נמרוד, שמורת טבע החולה (בדרך אל או מהיעד).

הכניסה לחניוני הלילה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים, בנוסף, הכניסה לגנים הלאומיים ולשמורות הטבע שבתשלום, בהזמנת מקום במערכת ההזמנות, לפי שעות ביקור

לאתר רשות הטבע והגנים

הטיולים המוצעים בכתבה דורשים הצטיידות בתיאור מפורט של המסלול ומפות רלוונטיות.
מומלץ לבקר גם ב"מנוע הטיולים" של רשות הטבע והגנים, ולבחור טיול בהתאמה אישית

בשיתוף רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully