וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לצאת מהארץ: הדרך הארוכה והפתלתלה שעשו הגיישות ביפן

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

27.5.2020 / 13:54

יפן משלבת בין מסורת למודרניות ויש לה תרבות עתיקה ומרתקת. צפו בחיה ברגר, מדריכת פגסוס טיולים מאורגנים, מספרת על צמיחת רובעי השעשועים ומעמד הגיישה בארץ השמש העולה. צפייה מהנה

צילום: חיה ברגר

"המשמעות של גיישה ביפנית הוא 'אשת תרבות' וזה למעשה מה שנשים אלה היו", אומרת חיה ברגר, מדריכת פגסוס טיולים מאורגנים, "שליחים שמגיעים לבתי התה אוספים נערות צעירות ממשפחות עניות והם קנו את אותן ילדות בנות 6 עד 8. הן מגיעות לתקופת חניכות ארוכה כשבהתחלה הן מתבוננות ולאחר מכן לומדות את רזי האמנות היפנית הפלסטית, ריקוד, שירה ונגינה".

יפן מתהדרת בנופים מדהימים ביופיים, תרבות עשירה ומרתקת ושילוב מופלא בין מסורת למודרניות. ערי יפן ידועות ברובעי השעשועים שבהן, רובעים מלאים במסעדות, ברים והופעות. רובעים אלה קיימים מאות בשנים והגיישות, אותן נשות בידור שרוקדות ומנגנות, הן חלק בלתי נפרד מתרבות הפנאי היפנית. "בעבר רובעים אלה היו שוקקי חיים והתנהלה בהם תרבות מיוחדת, הם היו מעין 'עולם בתוך עולם'".

טיולים מאורגנים ליפן - אתר פגסוס

העיר אדו, שהפכה עם הימים לטוקיו, הייתה זו שבה הוקמו בתי תה לקראת סוף המאה ה-18 ברובע יושיווארה, שבהם הופיעו הגיישות. עבודת הגיישות תועדה באמנות היפנית, כמו בציור "עץ הערבה" של הירושיגה מ-1834, וצמיחת רובעי השעשועים אופיינה במבנים ובתכנון רחובות מסוים, שהעניק להם מראה ייחודי. רובעים אלה הובילו גם טרנדים בתחום האופנה. גיון, רובע השעשועים המפורסם של העיר קיוטו, צמח אף הוא באותן שנים וגם כיום משמש כמרכז הבילוי בעיר.

עם השנים השתנה מעמד הגיישה בחברה היפנית, זכויותיהן ותנאי העבודה שלהן עוגנו בחוקים שונים, והן ממשיכות גם כיום להוות חלק מתרבות הבילוי היפנית. אתם מוזמנים ליהנות מסיפוריה של חיה ברגר, מדריכת פגסוס טיולים מאורגנים, על תרבות הגיישה ורובעי השעשועים ביפן. צפייה מהנה.

טיול מהנה!

פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • גיישה
  • יפן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully