וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לצאת מהארץ: ביקור מפעים בקובה הצבעונית

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

4.5.2020 / 15:50

היחסים המשתנים עם השכנה ארצות הברית טלטלו את קובה לאורך השנים והשאירו אותה כ"מדינה בה הזמן עצר מלכת". היא מספקת תרבות עשירה, בירה מפורסמת וחופים שאי אפשר לעזוב. צפו בהרצאה ותתחילו לתכנן את היעד הבא, אחרי הקורונה

הפקה: פגסוס

קובה שוכנת במרחק של שלוש שעות וחצי טיסה בלבד מניו יורק, פחות מ-2,500 קילומטרים. אך נדמה שהפערים בין השתיים הם עולם ומלואו, שכן בקובה, הזמן פשוט עצר מלכת. החיים במדינת האי הקריבית מתנהלים לאיטם ומזכירים לעיתים מציאות שרובנו כבר שכחנו, או כלל לא הכרנו.

בני האדם התיישבו בקובה אלפי שנים לפני הספירה, אך היא השתנתה ללא היכר כאשר כריסטופר קולומבוס, במסעותיו מערבה, הגיע אליה. במהרה, הפך האי למושבה ספרדית אחרי מלחמה עקובה מדם עם המקומיים, עד שמלחמת ספרד-ארצות הברית ואחריה מלחמת העצמאות הקובנית בישרו על שינוי נוסף וקובה הפכה לעצמאית בראשית המאה ה-20.

טיול מאורגן לקובה - פגסוס טיולים מאורגנים

האמריקאים עוד ניסו לפקח על הנעשה בקובה ולשמר את הדמוקרטיה, עד שבאמצע המאה ה-20 פידל קסטרו צבר את כוחו. תחילה, הוא נאסר ואף הוגלה, אולם כאשר שב למדינה הצליח לחולל מהפכה וב-1959 לעלות לשלטון ולהפוך את קובה לקומוניסטית, מה שהוביל לניתוק היחסים עם ארצות הברית ולמתיחות שהגיעה לנקודת רתיחה בפלישה למפרץ החזירים ובמשבר הטילים. אלה כמעט הובילו למלחמה גרעינית בין ארצות הברית לברית המועצות.

את קסטרו החליף ב-2006 אחיו, ראול וכעבור קצת פחות מעשור, היה זה הנשיא ברק אובמה שחידש את היחסים ואף אישר לאמריקאים לטייל מחדש למדינה שבמשך שנים נחשבה "מחוץ לתחום". המהפך הזה הכניס כסף חדש לקובה, אך היא עדיין נותרה הרבה מאחורי שכנתה העשירה, בעיקר כאשר מחליפו של אובמה, דונלד טראמפ, הטיל מגבלות חדשות ולקח את הקשר בין המדינות צעד לאחור.

קובה, בסגנונה הייחודי, סיפקה לעולם עשרות שנים של תרבות, אותן ניתן לראות בין היתר בסרט הדוקומנטרי הנהדר "בואנה ויסטה קלאב", העוסק במוזיקה המקומית. היא גם היוותה בית במשך שני עשורים לארנסט המינגווי, שכתב בה בין היתר את "הזקן והים" ומייצרת כוכבי ספורט, אשר חלקם עורקים לארצות הברית.

מעל הכל, מומלץ כמובן לבקר בבירה המפורסמת האוונה, עם הצבעונית והססגוניות הייחודית לה, אך גם חופי הים, דוגמת Varadero מהווים מוקד משיכה אדיר לתיירים ולצדם, העיירה טרינידד, שהוכרזה כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו.

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully