וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבית שאן עושים כבוד לאיטליה: האמפיתיאטרון הואר בצבעי דגל המדינה

31.3.2020 / 21:51

הסתיימו העבודות באמפיתיאטרון בבית שאן העתיקה, היא סקיתפוליס של ימי הרומאים, והערב הואר האתר בן 2000 השנים בצבעי איטליה, כהזדהות עם העם האיטלקי שאיבד אלפים מאזרחיו לנגיף הקורונה

אמפי תיאטרון בית שאן הואר בצבעי דגל איטליה בימי הקורונה. יח"צ,
האמפיתיאטרון הרומי בבית שאן הואר בצבעי איטליה, הערב/יח"צ

מחווה מיוחדת של עיריית בית שאן, הלוא היא סקיתופוליס הרומית, לעם האיטלקי: החיזיון האור קולי החדש באמפיתיאטרון הרומי בעיר הואר הערב (שלישי) בצבעי דגלי איטליה וישראל לאות הזדהות עם אלפי הקורבנות, כתוצאה מהשתוללות נגיף הקורונה באיטליה. כידוע, היום הורדו דגלי איטליה ברחבי ארץ המגף לחצי התורן.

האמפיתיאטרון הרומי בבית שאן נבנה במאה ה-2 לספירה, לאחר שבתחילה שימש כהיפודרום למרוצי כרכרות וסוסים. האמפי הינו חלק מהשרידים המפוארים של העיר מתקופת האימפריה הרומית, שנחשפו בחלקם בגן הלאומי בבית שאן ובהם התיאטרון הרומי, בית המרחץ המפואר והקרדו המשוחזר. בית שאן (סקיתופוליס - "עירם של הסקיתים") הייתה בתקופה ההיא אחת מהערים החשובות במזרח התיכון, ובירת הדקפוליס - עשר הערים ברומיות במרחב.

בשבוע שעבר נמסר החיזיון האור קולי החדש באמפיתיאטרון הרומי לתפעולה של עיריית בית שאן. המיזם התיירותי המרהיב בוצע על ידי החברה הממשלתית לתיירות עבור משרד התיירות ועיריית בית שאן. הוא ייחנך רשמית וייפתח לקהל הרחב לאחר סיום משבר הקורונה.

אמפי תיאטרון בית שאן הואר בצבעי דגל איטליה בימי הקורונה. יח"צ,
איטליה, אוהבים אותך מבית שאן/יח"צ

ראש העיר בית שאן, ז'קי לוי, אמר: "אלו ימים קשים לכולנו, לעולם כולו ובמיוחד לעם האיטלקי. זהו המעט שאנו יכולים לעשות כדי להזדהות עם איטליה, ומכאן לשלוח תנחומים למשפחות הקורבנות ולחזק את הצוותים הרפואיים וכל העוסקים במלאכת הצלת החיים. הרומאים השאירו כאן עיר ששרידיה נותרו כמעט שלמים, ומן הראוי שעל המבנים העתיקים אותם בנתה האימפריה הרומית נביע את ההזדהות העמוקה שלנו עם העם האיטלקי".

לוי שוחח עם שר החוץ ישראל כץ וביקש באמצעותו להעביר את הזדהות העיר בית שאן למשרד החוץ האיטלקי ולעם האיטלקי כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully