וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפשות עולמית: האנשים שחוגגים, מבלים, מפגינים ומתעלמים מהקורונה

המוני חוגגים בערי ארצות הברית, אלפי מבקרים בפסטיבל מוזיקה בבריטניה, תושבים בפריז שאינם מוותרים על החיים הטובים, מופע זיקוקין ענק בפלורידה ועשרות אלפי משתתפים בפסטיבל במקסיקו. העולם טיפש - אז נדבקים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: אוסטרליה סוגרת את חופיה בגלל משבר הקורונה

עקב ההתפשטות המהירה של נגיף הקורונה על פני הגלובוס, ממשלות ומומחי בריאות ברחבי העולם מפצירים בכולנו שלא להתקהל ולשמור על ריחוק חברתי ככל האפשר. זאת, במטרה להאט את קצב ההדבקה.

עם זאת, במקומות רבים בעולם, יש עדיין רבים שמתעלמים מההנחיות. כך למשל, רק לפני זמן לא רב, באמצע חודש מרץ, המוני בני אדם בארצות הברית ובאירלנד, חגגו יחדיו את החג הנוצרי-האירי יום פטריק הקדוש. זאת ועוד: בפלורידה, מאות בני אדם הצטופפו יחדיו, לצפייה במופע הזיקוקין האחרון, לפני סגירת שערי "דיסני וורלד". הנה כמה דוגמאות מרחבי העולם.

חוגגים ביחד: יום פטריק הקדוש בארצות הברית

המוני בני אדם יצאו אל הרחובות ופקדו את הברים ואת המסעדות בערים מרכזיות בארצות הברית, כדי לחגוג יחדיו את יום פטריק הקדוש שמצוין בכל שנה ב-17 במרץ. זאת, על אף העובדה שבערים רבות, חגיגות החג בוטלו באופן רשמי. ביניהן ניו יורק, שיקגו, בוסטון וניו אורלינס.

בפארק פרוספקט (Prospect Park) שבניו יורק, נראו לפני מספר ימים תושבים רבים שיצאו ליהנות ממזג האוויר הנעים ששרר בעיר. חלקם יצאו לריצה וחלקם לטיולים בפארק. למרות שנכון לעכשיו אין כל מגבלות חוקיות על ביקור במרחבים מעין אלו בארה"ב, הרי שהדבר מנוגד לקריאות ולהפצרות של מומחי בריאות שלא להתקהל. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הורה בשבוע שעבר על סגירת בתי קולנוע, מסעדות וברים, ואלו מתפקדים רק במתכונת של הזמנת משלוחים.

עוד בוואלה!

העולם יצא לחל"ת

לכתבה המלאה
חג פטריק הקדוש בפאב בטיימס סקוור בניו יורק בזמן סגר קורונה. AP, AP
חוגגים בפאב בטיימס סקוור ביום פטריק בקדוש, ב-16 במרץ השנה/AP, AP

ברים, חופי ים ומופע זיקוקין ענק: האמריקאים לא מוותרים

בקצה האחר של המדינה, רבים פקדו על לפני מספר ימים את המסעדות והברים של לוס אנג'לס, וגם את טיילות החוף העירוניות. זאת למרות שמושל קליפורניה הגביל את ההתקהלויות וביקש לשמור על מרחק של כשני מטרים זה מזה. רק מאוחר יותר, נסגרו בצו הברים והמסעדות בעיר.

ובאורלנדו שבפלורידה, נהרו מאות מבקרים אל דיסני וורלד, רגע לפני שהמתחם נעל את שעריו ביום שני שעבר. מטרתם היתה להשתתף במופע זיקוקין מיוחד, שנערך לציון הסגירה הזמנית.

ועדיין בפלורידה - נראה כי ההמונים לא ויתרו על ביקור בחופי העיר, עד אשר הוחלט שיש לסגור רבים מהם ללא הגבלת זמן.

דוגמה מצולמת בולטת אחרת, שזכתה למיליוני צפויות, התרחשה בעיר נאשוויל, שם חגגו יחדיו מאות בני אדם בברים. בסרטון נראים עשרות חוגגים הרוקדים לצלילי מוזיקה חיה בלב העיר. לאחר שפורסם הסרטון, קראו אנשי הממשל המקומי לכל הברים והמועדונים לסגור את שעריהם. מצד שני, בקרב בעלי ברים בעיר כבר עלתה הטענה כי מדובר בקריאה המנוגדת לחוקת ארצות הברית.

מבלים מיאמי ביץ' בזמן סגר קורונה. AP, AP
שוטר משוחח עם סטודנטים ב"חופשת האביב" במיאמי ביץ' בזמן הקורונה, בשבוע שעבר/AP, AP

חוגגים בנאשוויל ביום ראשון שעבר, כאילו בארה"ב אין נדבקים

בריטניה: אלפים במופע מוזיקה

מסתבר שעד לפני זמן לא רב, עדיין נערכו מופעים מוזיקליים המוניים בבריטניה. אחד מהם היה של ההרכב הוולשי Stereophonics. הלהקה ניגנה בשבת שעברה בפני קהל של אלפי אנשים, בהיכל המופעים הגדול שבעיר קארדיף בוויילס, כמו גם במנצ'סטר ב-14 במרץ. לאחר ההופעה, רבים הביעו את מורת רוחם מהעניין, באמצעות הרשתות החברתיות. "אני מתגורר באיטליה", צייץ בטוויטר אדם בשם ניקולה. "אנחנו כלל לא יכולים לעזוב את ביתנו. יותר אלפי בני אדם מתו, וזו רק ההתחלה. מדהים לצפות בפזיזות שכזו! מזל טוב חברים".

ועוד באזור: באירלנד עוררה תמונה של בר עמוס מבקרים בדאבלין, את זעמם של גולשים רבים. כך גם נולד ההשטאג #CloseThePubs , והפך להיות ויראלי. אירלנד המליצה למנוע התקהלויות של 100 אנשים או יותר, אך עם זאת, לא טרחה לסגור ברים או מסעדות. כל שנעשה הוא לבקש מבעלי המקומות הללו למנוע קירבה יתרה בין האנשים. אף כפי שמוכיחות התמונות והסרטונים - הבקשה בהחלט לא הופנמה.

לא שמעו על המגפה? ההופעה של Stereophonics במנצ'סטר בסופש שעבר

חוגגים כאילו אין מחר. בליינים בפאב אירי ב-14 במרץ

פריז: עיר בלי הפסקה

אלפי בני אדם גדשו את רחובות פריז ביום ראשון הקודם, והתענגו על מזג האוויר הנעים ששרר ברחבי העיר. רבים ישבו יחדיו לגדות נהר הסן וטיילו ברחובות. זאת במקביל להודעה של ממשלת צרפת, על סגירת עסקים שאינם חיוניים. "היינו עדים ליותר מדי אנשים בבתי הקפה ובמסעדות, "אמר ל-CNN ראש הממשלה הצרפתי אדואר פיליפ. "בימים כתיקונם, זה היה משמח אותי, כי זו צרפת שכולנו אוהבים. אך זה לא מה שצריך לקרות בזמנים אלו".

גם בגרמניה המשיכו תיירים רבים לפקוד את אתרי הביקור הפופולריים, זאת על אף שקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, דחקה בתושבים לשמור על בידוד חברתי. מאוחר יותר, סגרה גרמניה את גבולותיה עם צרפת, אוסטריה ושוויץ.

צרפתים נהנים מפיקניק על גדת נהר הסיין בפריז בזמן סגר קורונה. AP, AP
מתאווררים למרות שאסור. צרפתים נהנים מפיקניק על גדת נהר הסיין בפריז, בשבוע שעבר/AP, AP
שוק של קולוויצפלטץ בשכונת פרנצלאואר ברג בברלין בזמן סגר קורונה. AP, AP
מקומיים בשוק של קולוויצפלטץ בשכונת פרנצלאואר ברג בברלין, אתמול/AP, AP

ברזיל: הנשיא לוחץ ידיים למפגינים

ביום ראשון שעבר, אלפי בני אדם ברחבי ברזיל ערכו הפגנות תמיכה בנשיא ז'איר בולסונארו. ההפגנות הללו נערכו במספר ערים במדינה, ואורגנו על ידי קבוצות ימין התומכות בנשיא כנגד מבקריו הפוליטיים בבית הנבחרים ובבית המשפט העליון.

העצרות התקיימו למרות שערים גדולות, בהן ריו דה ז'ניירו וסאו פאולו, כבר הורו על סגירת בתי ספר, מועדונים ובתי קולנוע. מפגינים רבים חבשו מסכות פנים והכריזו כי "הנגיף הוא החלאות בקונגרס".
בולסונארו עצמו אף יצא אל תומכיו בברזיליה, בירת המדינה, ונראה כשהוא לוחץ ידיים למפגינים. זאת למרות שרופאיו הורו לו להישאר בבידוד, לאחר שהיה במגע עם חולה קורונה מאומת (רק בהמשך, התברר כי הנשיא הברזילאי לא נדבק בנגיף).

במקסיקו, נערך באמצע חודש זה פסטיבל המוזיקה Vive Latino, שבו נכחו כ-40,000 בני אדם. בניו יורק טיימס דיווח כי ממשלת מקסיקו לא הטילה כל מגבלות על התקהלויות המוניות ולא אסרה על נסיעות בין יעדים שונים. עם זאת, בתי הספר במדינה סגורים עד ה-20 באפריל.

מארגני הפסטיבל החליטו פשוט לבדוק את חום גופם של המבקרים בכניסות למתחם, אך מעבר לכך - דבר לא נעשה. "הנגיף הזה בסך הכל יוצר היסטוריה המונית", אמר אלן מירנדה, אחד ממשתתפי הפסטיבל. "אצלנו במקסיקו יש תרבות היגיינית כך שאין מה לדאוג". אחרים הסבירו כי פקדו את הפסטיבל רק מאחר שלא יכלו לקבל החזר כספי על הכרטיס במקרה שלא יגיעו.

הפגנה בעד הנשיא בולסונארו בקופקבנה ריו דה ז'ניירו  בזמן הקורונה. AP, AP
מפגינים חבשו מסכות והכריזו כי "הנגיף הוא החלאות בקונגרס". ההפגנה בריו דה ז'ניירו, בשבוע שעבר/AP, AP
ריו דה ז'ניירו בזמן הקורונה. AP, AP
בברזיל עדיין לא הפנימו את המצב. חוף קופקבנה בריו דה ז'ניירו בזמן הקורונה ב-17 במרץ/AP, AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully