וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמל התעופה רמון ייסגר בלילות; רק 34 חברות טסות לישראל כרגע

16.3.2020 / 18:01

לאחר שהפסיקה את הפעילות מטרמינל 1 בנתב"ג, הודיעה היום רשות שדות התעופה כי הפעילות בשדה של אילת תופסק בשעות החשכה, וכ-2,000 עובדים יוצאו לחל"ת

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: נגיף הקורונה הותיר את אילת לא תיירים וללא עבודה

רשות שדות התעופה במשבר הקשה בתולדותיה, כשרק 34 חברות תעופה פועלות באופן מצומצם בנמל התעופה בן גוריון, כשעד תחילת המשבר פעלו בנתב"ג כ-140 חברות תעופה. בנוסף, כל חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג סגורות.

לפני שעה קלה הסתיימה הערכת מצב נוספת, נכונה להיום (שני), בראשות מנכ"ל רש"ת, יעקב גנות, ובה דנו בצעדי חיסכון נוספים על מנת לצמצם את הפגיעה הכלכלית הקשה של רשות שדות התעופה. גנות הנחה להציג עד מחר תוכנית נוספת, מעבר למה שכבר יושמה, לקיצוץ במשאבים וכוח אדם.

מעבר להחלטות הקשות שכבר בוצעו בתאום עם וועדי העובדים:
א. הוצאתם המידית של כ-2000 עובדים לחופשה ללא תשלום.
ב. הוצאת עובדי היום לחופשה מיום ראשון ה 15/3 עד לאחר הפסח ב 19/4.
ג. ביטול שעות נוספות לכל העובדים.
ד. קיצוץ של 10 אחוז בשכר הבכירים.
ה. הפסקת הפעילות הבין לאומית מטרמינל 1.
ו. עבודה רק בשתיים מהזרועות בטרמינל 3 .
ז. סגירת נמל התעופה רמון בשעות הלילה.
ח. עצירה ותכנון של פרויקטים עתידים והקפאת תקציב הפיתוח.
ט. הקפאת פעילות אחזקה שאינה דחופה.
י. ביטול כל הנסיעות לחו"ל והפסקת כל הקורסים ובכלל זה קורס פקחי טיסה והוצאת החניכים לחופשה ללא תשלום.

בפעם הראשונה טיסה של אל על מרומא תנחת בשדה ברמון בגלל מזג האוויר שפקד את אזור המרכז\ 12 בדצמבר 2019. רשות שדות התעופה, אתר רשמי
יפסיק לפעול בלילה. מטוס אל על בשדה התעופה רמון, דצמבר 2019/אתר רשמי, רשות שדות התעופה

למעלה מ-60% ירידה בפעילות לחודש מרץ

כאמור, "בעקבות החלטת הממשלה על סגירת מקומות בילוי, נסגרו חנויות הדיוטי פרי ואובדן ההכנסות הישירות של רש"ת הן למעלה מ-200 מיליון שקלים מפעילות הזכיינים, וכן נפגעו ההכנסות העקיפות של רש"ת בלמעלה ממיליארד שקלים. לאור זאת, הנחה המנכ"ל להציג עד מחר תוכנית נוספת, מעבר למה שכבר יושמה, לקיצוץ במשאבים ובכוח אדם", נמסר מרש"ת.

התפרצות הנגיף והצעדים שנקטו מדינות העולם וכתוצאה מכך חברות התעופה הביאו לירידה חדה ברמת הביקושים לטיסות, שבא לידי ביטוי בביטולי טיסות ובירידה באחוזי התפוסה של המטוסים. רש"ת וחברות התעופה הן הנפגעות העיקריות מהמשבר אולם גם שותפי הפעילות הזכיינים וחברות שרותי הקרקע, תדלוק, קייטרינג ושותפי פעילות נוספים נפגעים קשות מהמשבר.

לפי הדיווח של רש"ת, בנמל התעופה בן גוריון יש ירידה של למעלה מ-60% בפעילות הצפויה לחודש מרץ. מאז החל המשבר במחצית פברואר ועד סוף חודש מרץ בוטלו כ-6,500 טיסות (כולל פשיטת הרגל של חברת אטלס הטורקית), ורשמה ירידה של כמיליון וחצי נוסעים והתפוסה במטוסים ירדה מכ-80 ל-40 אחוזים.

לדוגמה, כך נראה חודש מרץ: בתכנון היו כ-11,500 טיסות, בוטלו 5,891 וכרגע במערכת לכל מרץ 5,630 בוצעו - 3,565 מתחילת חודש נותרו להתבצע. עד סוף החודש - 2,065 וצפויים ביטולים רבים נוספים.

רש"ת עוסקת מאז תחילת המשבר ביישום הוראות משרד הבריאות וביצעה שורה של פעולות לניקוי וחיטוי המתקנים, האוטובוסים והשטחים בהם נמצאים הנוסעים. כמו כן, מיישמת הרשות את ההחלטות לגבי הטיסות מהמדינות הנגועות וכן עוסקת בשמירת הקשר עם חברות התעופה ושאר שותפי הפעילות.

חודש מרץ 2020 ברש"ת. רש"ת, מערכת וואלה!
כך נראה חודש מרץ 2020 לפי רשות שדות התעופה/מערכת וואלה!, רש"ת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully