וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכית הבאים ל"בית החולים" הכי מיוחד שיש בישראל

בשיתוף רשות הטבע והגנים

5.3.2020 / 9:30

צבי הים בארץ חשופים לסכנות רבות, אשר רובן ככולן בעקבות השפעת בני האדם - מפגיעה ממדחף של סירה ועד לחנק מפסולת פלסטיק. בפרק השישי בסדרה "רבע לטבע" יפתח ועידן מלווים את הצבים במרכז הארצי להצלת צבי ים, ולוקחים חלק בתהליך השיקום שהם עוברים עד לחזרה אל הים

בעשורים האחרונים הצטמצמה האוכלוסייה של אחד מבעלי החיים המופלאים והחמודים בטבע: צב הים. הצבים חשופים למפגעים וסכנות מיום בקיעתם, אבל הסכנה הגדולה ביותר המאיימת על חייהם הם: בני האדם.

הפעילות האנושית בחופים הכוללת דיג, ספורט ימי, ציד לא חוקי וזיהום מי הים, הובילה את כל שבעת המינים הקיימים בעולם לכדי סכנת הכחדה. הים התיכון וחופי ישראל אינם שונים בכך.

צבי הים החומים והירוקים של הים התיכון ומפרץ אילת הם היחידים שמקננים בחופי ישראל ועונת הרבייה שלהם היא בין החודשים פברואר ליוני. עונת ההטלה היא בין מאי לאוגוסט ובתקופות אלה הם חשופים לסכנות רבות יותר משום קרבתם לחוף וההטלה בו. רכבי שטח הנוסעים על החוף, רשתות דיג, בנייה על החוף ואשפה בים גורמים לצבי הים לפציעות ואף למוות.

אנשי רשות הטבע והגנים עושים לילות כימים כדי להציל צבי ים. בחוף מכמורת שבמרכז הארץ נמצא המרכז הארצי להצלת צבי ים, אותו מנהל דוקטור יניב לוי. אל מרכז זה מביאים אנשי רשות הטבע והגנים צבי ים פצועים לטיפול רפואי ושיקום. הטיפול נחשב לאחד המתקדמים בעולם. ממש כמו בבית חולים, הם עוברים בדיקות דם, רנטגן, סי.טי ואולטרסאונד. לאחר שהם מבריאים הם מוחזרים אל הטבע. במרכז הארצי להצלת צבי ים אף נפתח גרעין רבייה שבו מגדלים צבים ואת הביצים שלהם מחזירים אל חופי ישראל, כדי שהבקיעה תהיה טבעית.

בפרק השישי בסדרה "רבע לטבע" יפתח ועידן נחשפים לפגיעה הנגרמת לצבי הים בישראל כתוצאה מפעילות בני האדם ומלווים את הצבים בתהליך השיקום שהם עוברים עד לחזרה אל הים.

אם נתקלתם בצב ים במצוקה, אל תנסו להתיר אותו מחוטי פלסטיק או הפרעות אחרות משום שטיפול לא מקצועי רק יחמיר את מצבו! צרו קשר עם מוקד החירום של רשות הטבע והגנים במוקד 3639*

בשיתוף רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully