וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירים נעצרו ונאזקו בחוף במקסיקו כי סירבו לקנות משקאות מהבר

13.3.2020 / 23:49

זוג תיירים נעצר בחוף הים במקסיקו לאחר שסירב לקנות משקאות מהבר. סרטון של השניים נגררים מהחוף באלימות שותף ברשתות החברתיות. בעלי הבר טענו בתגובה שחלקת החוף הזו בבעלותם, בעוד המקומיים ממורמרים על ההתנהגות

YOUTUBE

זוג תיירים נעצר בחוף במקסיקו לאחר שסירב לקנות משקאות מהבר הסמוך. הזוג נגרר מחוף ממיטאס שבפלאיה דל כרמן בכוח ע"י השוטרים. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, האזור בו שהו התיירים נמצא בבעלותו של מועדון ממיטאס ואלה דיווחו למשטרה כשבני הזוג התיישבו במקום וסירבו להזמין אוכל או משקאות. התקרית תועדה במצלמה של אחד המתרחצים והסרטון הפך לויראלי בטוויטר, עם עשרות אלפי צפיות. בסרטון נראים השניים אורזים את חפציהם ומפונים בכוח מהחוף על אף התעקשותם להישאר. בעוד הגבר מאפשר לשוטרים לאזוק אותו, האישה מתנגדת ופורצת בבכי. בסרטון נשמעת אחת צועקת בספרדית: "החוף הוא שטח ציבורי".

על פי הדיווחים, האישה נותרה מדממת מהמעצר האלים, כשעדי ראייה מספרים שהמשטרה פעלה באגרסיביות מיותרת כלפי השניים. התושבים המקומיים שנחשפו לסרטון התלוננו וטענו שהחוף הוא מקום ציבורי וכי לאנשים מגיע לבלות בו בחינם, אולם בעלי המועדון טוענים כי אזור זה של החוף נמצא בבעלותו וכי למתרחצים ניתנה האפשרות לעבור לחוף סמוך שפתוח לכולם - או לרכוש מוצר מהתפריט שלהם.

על פי החוק המקסיקני, אזורים המרוחקים כ-20 מטרים מהחוף שייכים למדינה - ובעוד אדם או חברה יכולים לרכוש אדמות באזורים אלה, אסור להם לאסור גישה אליהם. המשתמש שפרסם את הסרטון בטוויטר כתב: "חופי מקסיקו אינם חופים פרטיים של מועדון ממיטאס. הם נועדו לכל המקסיקנים. מספיק להתייחס לאזרחים כמו לזבל". משתמש נוסף הגיב לסרטון וכתב: "החופים הם לכולם! מי שאחראי לחופי מקסיקו צריך להבין את זה".

בני זוג נעצרו בחוף במקסיקו כי סירבו לקנות משקאות מהבר. CEN, אתר רשמי
בני זוג נעצרו בחוף במקסיקו כי סירבו לקנות משקאות מהבר/אתר רשמי, CEN
בני זוג נעצרו בחוף במקסיקו כי סירבו לקנות משקאות מהבר. CEN, אתר רשמי
המשטרה פעלה באגרסיביות כלפי הזוג/אתר רשמי, CEN

דובר המועדון התייחס לתקרית ביום למחרת והתנצל: "מועדון ממיטאס מתנצל על התקרית שהתרחשה, כאשר מטרתנו היא לאפשר למבקרים המקומיים והבינלאומיים שלנו להרגיש בבית ולספק יחס ידידותי ואדיב. בתקרית המדוברת, זוג שתכנן להשתזף באזור השירות של המועדון התבקש לעבור מקום. כמו כן, צוות המקום הציג בפניהם את האזור בחוף בו הם יכולים לשבת בנוחות וליהנות. יובהר כי הצוות שלנו פנה אליהם מספר פעמים כדי לבקש מהם לעבור והתגובה שקיבלו מהם היו צעקות ואיומים. לבקשת הזוג, הרשויות העירוניות הוזעקו למקום. בעת הגעת השוטרים, הצוות שלנו עזב את המקום והשאיר את המצב לטיפולם. איננו יודעים מהן הסיבות האמיתיות לכך שבני הזוג נעצרו. אנו מעריכים את תשומת לבכם ומקווים להבהיר בהקדם את אי ההבנה הזו ולהמשיך לתרום בפעולות חיוביות לחברה שלנו".

המקומיים טענו שההתנצלות אינה מספיקה וארגנו מחאה שקטה בראשון שעבר. המוחים התכנסו לפיקניק באזור במטרה לעורר מודעות לתקרית וקראו לזכותם של תושבי מקסיקו לגשת לחופים מקומיים ללא תשלום.

הציוץ עם הקטע המלא:

בני זוג נעצרו בחוף במקסיקו כי סירבו לקנות משקאות מהבר. CEN, אתר רשמי
השוטרים נקראו לחוף לאחר שהתיירים סירבו להתפנות/אתר רשמי, CEN
בני זוג נעצרו בחוף במקסיקו כי סירבו לקנות משקאות מהבר. CEN, אתר רשמי
התיירת נפצעה בניסיון לפנות אותה מהחוף/אתר רשמי, CEN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully