וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאנו לטפל באויבים הכי גדולים של הטבע בישראל

בשיתוף רשות הטבע והגנים

18.2.2020 / 7:15

מה מסוכן בציפורים כמו מיינות ודרדרות? יותר ממה שאתם חושבים. מדובר במינים פולשים שפוגעים בטבע. איך עוצרים אותם? צפו בפרק הרביעי של סדרת הרשת "רבע לטבע" של רשות הטבע והגנים עם יפתח חוצב ועידן ברקאי

נוטרייה, אותו מכרסם שאפשר למצוא בנחלים שונים, אינו בעל תעודת זהות כחולה, שכן מקור הנוטרייה בדרום אמריקה. הנוטרייה היא דוגמה לבעל חיים שאינו מכאן ולאחת הסכנות הגדולות לטבע בישראל - מינים פולשים, כלומר בעלי חיים וצמחים שאינם חיו באופן טבעי בארץ ישראל, אלא הגיעו אליה לרוב על ידי האדם.

מינים פולשים הם סכנה לטבע. הנזקים שלהם משפיעים על החקלאות, הבריאות והכלכלה. לדוגמה, חלק משמעותי מהגידולים החקלאיים נאכל על ידי מינים פולשים ולא פעם אותם בעלי חיים או צמחים מגיעים עם טפילים שיוצרים נזק סביבתי נוסף. חרקים ויונקים פולשים, עלולים להיות גם נשאי חיידקים שעלולים לפגוע בבריאות של האוכלוסייה ובעלי החיים המקומיים.

צפו בפרק הרביעי של סדרת הרשת החדשה והמקורית "רבע לטבע" של רשות הטבע והגנים, שבה צמד היוצרים והשחקנים יפתח חוצב ועידן ברקאי, באמצעות חברת התוכן "Peach", מצטרפים למגוון הפעילויות המרתקות של שמירת הטבע והמורשת שהרשות מובילה.

בפרק הרביעי בסדרה יפתח ועידן נחשפים לסכנות הגדולות והאיומים הנשקפים מצד המינים הפולשים, ומחליטים לטפל בבעיה בדרך הקצת לא שגרתית שלהם. מארק כץ, פקח רשות הטבע והגנים בהר הנגב הגבוה, הראה להם שיש דרכים אחרות ויעילות יותר.

רוצים ללמוד עוד על רשות הטבע והגנים? הקליקו כאן

בשיתוף רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully