וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים אל החלק הקסום והמסעיר של ספרד

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

16.2.2020 / 8:51

צפונית לברצלונה ולמדריד מחכים לכם הרים מושלגים, חופים לבנים, עיירות ציוריות ומטבח משובח. צפון ספרד מלאה באטרקציות שהשילוב ביניהם יוצר את החופשה המושלמת

מוזיאון גוגנהיים, בילבאו, ספרד. ShutterStock
שם את בילבאו על מפת התיירות העולמית. מוזיאון גוגנהיים/ShutterStock

מדריד וברצלונה הפכו בשנים האחרונות לשניים מיעדי הנופש הפופולריים ביותר עבור הישראלים. ברור גם למה. האוכל, האטרקציות, הארכיטקטורה והכדורגל בשתי הערים האלו הופך אותן לאטרקטיביות. מצפון לשתי הערים הללו יש חבלי ארץ מהממים ביופיים ובעלי היסטוריה ארוכה, שמורות טבע, ערים ציוריות וסגנון אחר. ספרד גדולה ומגוונת וטיול באזור הרי הפירנאים ובחבל הבאסקים יחשוף בפניכם ספרד אחרת.

העיר המרכזית בצפון ספרד היא בילבאו, בירת מחוז ביסקאיה. עיר הנמל המתועשת הגדולה ביותר בחבל הבאסקים עברה שינוי גדול בעשרים השנים האחרונות והפכה לאחת הערים המסקרנות והמתפתחות באירופה. תצפית מהר אטקסנדרה יספק לכם הזדמנות להתרשם מיופייה וממנו תמשיכו אל העיר העתיקה, שתיקח אתכם 700 שנים אחורה.

טיול מאורגן בספרד - מידע באתר פגסוס

קתדרלת סאנטיאגו היא אחד האייקונים האדריכליים המפורסמים בעיר. היא נבנתה בסוף המאה ה-13 כמקדש קטן, והורחבה במהלך השנים. היא בנויה ברובה בסגנון גותי ושופצה בסגנון התחייה הגותית.
אייקון ארכיטקטוני מרשים נוסף הוא מוזיאון גוגנהיים - פאר היצירה של האדריכל פרנק גארי. המבנה הכסוף והגלי נראה למרחוק ומרגע הקמתו הפך למפורסם ברחבי העולם בזכות לא מעט סצנות קולנועיות שצולמו בו או בסביבתו. המוזיאון שם את בילבאו על מפת התיירות העולמית והוא הוקם במרכז העיר, במקום המספנות שתפסו שטח רחב מהנהר. כך הפכה בילבאו מעיר נמל אפורה ועיר עם מרכז שוקק ותוסס שמשך אליו עוד ועוד אדריכלים אשר מילאו אותה במבנים מודרניים ומיוחדים. אטרקציה נוספת היא גשר ביסקאיה, הגשר התלוי הראשון בעולם לצורכי תחבורה, אשר נבנה ב-1893. הגשר נחשב לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו ואורכו כ-160 מטרים.

קבוצת הכדורגל אתלטיק בילבאו היא "שגרירת" הבאסקים וגאוות העיר. הקבוצה ידועה בכך שבשורותיה משחקים רק שחקנים בעלי שורשים או זיקה באסקית וצפייה במשחקיה באצטדיון סן ממס היא חוויה גדולה.

העיר סנטנדר, צפון ספרד. ShutterStock
אחת מערי התיירות והחופשה המובילות בספרד. סנטנדר/ShutterStock

ערי הנופש הציוריות שלחופי האוקיאנוס

מערבית לבילבאו נמצאת סנטנדר, בירת הקהילה האוטונומית קנטבריה בספרד. בזכות אקלימה הנוח היא אחת מערי התיירות והחופשה המובילות במדינה. רבים באים אל חוף הנופשים אל סרדינרו שבחצי האי מגדלנה מבקרים בארמון המפואר שבו ואוהבים לבלות בקזינו שבעיר.

מערבית לסנטנדר נמצאת אחת משמורות הטבע היפות בצפון ספרד - פיקוס דה אירופה, שבה פסגות הרים מושלגות וציוריות, דרכים המתפתלות בין יערות ועיירות מקומיות וקירות סלעי גיר עצומים ומרשימים. ביקור באזור ילמד אתכם על אורח החיים הכפרי וכדאי מאוד להגיע אל FUENTE DE ולעלות ברכבל לתצפית. הנוף מדהים. מכאן טבעי להמשיך אל ערי החוף של קוסטה ורדה לסן וינסנטה דה בארוקרה ולבקר בעיר החוף קומייס (COMILLAS). בעיירה סנטיאנה דל מאר שמימי הביניים תרגישו שאתם צועדים אחורה בזמן.

מזרחית לבילבאו, לכיוון הגבול עם צרפת, נמצאת עיר נופש מפורסמת אחרת - סן סבסטיאן, פנינת החוף האטלנטי. הבאסקים קוראים לה דונוסטיה ושמה הרשמי הוא סן סבסטיאן-דונוסטיה. יופייה הציורי, הטיילת והמטבח המפורסם והעשיר, אשר נחשב למקור הטפאס הופכים אותה לקסומה. הזמן המומלץ לבקר בה הוא בין מאי לאוקטובר, אז מזג האוויר פשוט מושלם בה. לא בכדי מדי ספטמבר היא מארחת את פסטיבל הסרטים הבינלאומי, אז נוהרים אליה אלפי חובבי קולנוע המנצלים את ימי הפסטיבל לנפוש בה. טיילת לה קונצ'ה (הצדפה) היא פופולרית ויפה. הרובע העתיק שבה הוא מעין מבוך סמטאות שכיף פשוט ללכת ביניהם. אל תחמיצו את התצפית המרהיבה מפסגת הר מונטה איגלדו. כבר בעליית הרכבל למעלה המפגש בין הנוף ההררי והירוק לכחול של האוקיאנוס הוא יפהפה ומהתצפית תשקיפו על העיר וסביבותיה - נוף בלתי נשכח בעוצמתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

10 דברים שיגרמו לכם לעזוב הכול ולטוס עכשיו לקוריאה

בשיתוף פגסוס
רכבל בפארק פיקוס דה אירופה, צפון ספרד. ShutterStock
רכבל בפארק פיקוס דה אירופה, הרי הפירנאים/ShutterStock

היינות בחבל הבאסקים ובצפון ספרד נחשבים למעולים וכדאי להם לבקר ביקבים שבסביבת סן סבסטיאן. אגב, אם אתם מזמינים סיידר, דעו מראש שבצפון ספרד מדובר במשקה שונה מזה המתקתק וטעמו מעט מריר ומזכיר יותר בירה.

דרומית לסן סבסטיאן נמצאת העיר פמפלונה, בירת חבל נבארה, אשר מפורסמת ברחבי העולם בזכות מרוץ השוורים השנתי בסמטאותיה. מרוץ זה נחשב למסוכן והרפתקני, אולם ניתן לצפות בו באופן בטוח כשלא עומד בצדי הרחוב. סיור בין חומות העיר, הגנים והפארקים המפורסמים שלה יחשוף בפניכם את יופייה. פמפלונה היא בסיס יציאה לחלק הפראי והדרמטי של צפון ספרד - הרי הפירנאים.

מרוץ שוורים, פמפלונה, ספרד. ShutterStock
מרוץ השוורים בפמפלונה/ShutterStock

היופי הפראי של הרי הפירנאים

הרי הפירנאים יוצרים רכס פראי ויפהפה אשר מהווה את הגבול בין ספרד לצרפת. זהו אזור בעל נופים דרמטיים, פסגות מושלגות, נהרות ומפלים ולא מעט מקומות יפים שכדאי לבקר בהם. אם "תגנבו" כמה מטרים אל תוך צרפת ותחצו את הגבול, תוכלו לבקר במערת הנטיפים לה גרוטס דה מודס. את הסיור בה תעשו על ידי שיט בסירות ובהפלגה הקצרה תוכלו להתרשם מהצורות והצבעים שיצרו המים והסלע.

בהרים אלה יש שתי שמורת טובע שאסור להחמיץ. האחת היא שמורת סירק דה גווארני, שבה גאיות, הרים, מפלים וחיות בר שנהנות מהצמחייה הירוקה ומהיערות. שמורת טבע מרשימה נוספת היא שמורת אגיאס טורטאס שבה נוף עוצר נשימה של אגמים והרים גבוהים. ישנם מסלולי הליכה בה וגם אפשרות לטיול ג'יפים שיכניס ממד של הרפתקנות לטיול שלכם. טיול הג'יפים מומלץ משום שהוא מאפשר לראות יותר מיופייה של השמורה ולנצל זמן הביקור ביעילות.

בהרי הפירנאים עובר התוואי של מרוץ האופניים המפורסם והיוקרתי ביותר בעולם - הטור דה פראנס. אם תבקרו בעיר וייה, שנמצאת בצדו הספרדי של הגבול, תוכלו להתרשם מאחד מקטעי המסלול העובר בסמוך לה. העליות הקשות והירידות התלולות במקום יבהירו לכם עד כמה תחרות האופניים הזו.

שמורת אגיאס טורטאס , הרי הפירנאים, ספרד. ShutterStock
שמורת אגיאס טורטאס, הרי הפירנאים/ShutterStock

אם "תגנבו" כמה קילומטרים פנימה אל צרפת, תגיעו אל העיר לורדס (Lourdes), שהפכה אתר עלייה לרגל עבור נוצרים קתולים מהעולם כולו, הבאים להיטהר ולרפא את מחלותיהם במי המעיין הקדושים הנובעים ממערת מאסאביי. האגדה מספרת שאמו של ישו, מריה הקדושה, התגלתה במערה בפני צעירה מקומית בשם ברנדט סובירו, (Bernadette Soubirous) שהפכה מאותו רגע לקדושה בעצמה. אלפי מאמינים מגיעים אל המערה כדי לגעת בפסל ובמים הקדושים כחלק מאמונתם.

ספרד גדולה ויפה ופנים רבות לה. צפון ספרד והרי הפירנאים הם מחבלי הארץ המרשימים והיפים שיש בחצי האי האיברי. הרים מושלגים, יערות רחבים, עיירות עתיקות וחופים יפהפיים, יחד עם אוכל מעולה ויין משובח, יוצרים את התפאורה הנכונה לחופשה מושלמת.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully