וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

670 ק"מ של וואו: אטרקציות החובה שבין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

20.2.2020 / 7:40

מגשר הזהב ועד הוליווד הנוצצת, שתי הערים המפורסמות מקליפורניה מספקות אטרקציות רבות, וביניהם יש לא מעט אתרי טבע יפהפיים שכדאי לבקר בהם. וכן, אפשר לשלב קפיצה ללאס וגאס

סן פרנסיסקו. ShutterStock
סן פרנסיסקו בשקיעה/ShutterStock

קליפורניה אולי הייתה היעד הסופי של תושבים רבים שהיגרו אליה מרחבי ארצות הברית, בעיקר בזמן הבהלה לזהב של המאה ה-19, אבל היא מהווה נקודת פתיחה מעולה לטיול בארה"ב. ממפרצי האוקיאנוס השקט ועד הרי סיירה נבדה, מיערות הסקוויה הענקיים ועד מדבר מוהאבי ועמק המוות, מציעה המדינה המוזהבת למטיילים שלל חוויות, אתרים ומגוון אקלימי מדהים.

קליפורניה ידועה לא רק בטבע הפראי שלה, אלא גם בעריה - אחרי הכול, מדובר במדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב. למען האמת קשה לדמיין איך הייתה נראית התרבות האמריקאית (והעולמית בכלל) בלי סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס. ערים אלה הביאו לנו לדוגמה את תעשיית הקולנוע ואת תעשיית ההיי-טק, כמו גם את תרבות הנגד של שנות ה-60.

אז נתחיל בסן פרנסיסקו. העיר עליה שר אריק איינשטיין אחראית לכמה מהאתרים המזוהים ביותר בעולם כמו גשר הזהב, כלא אלקטרז ורחובותיה התלולים. העיר נוסדה בשנת 1776 על חצי האי סן פרנסיסקו והיא העיר הצפופה ביותר בארצות הברית.

רחוב לומברד המפותל והתלול, סן פרנסיסקו. ShutterStock
רחוב לומברד התלול והמפותל/ShutterStock

שלושה גשרים החוצים את המפרץ מובילים אל העיר וממנה - גשר שער הזהב, גשר סן רפאל וגשר המפרץ הארוך המורכב משני חלקים. ביקור בגשרים אלה יביא אתכם לעיירה סוסילטו - עיירת אמנים בעלת אווירה קסומה ונוף מרהיב למפרץ. גשר המפרץ הארוך יביא אתכם לאי המטמון, אי מלאכותי שהוקם במרכז המפרץ ממנו ניתן לחזות בכל העיר הגולשת אל המים.

ביקור בעיר לא יהיה שלם בלי ביקור בכלא אלקטרז הידוע לשמצה, שאכלס כמה מהפושעים הנודעים ביותר בתולדות ארה"ב. כדאי לבקר גם בריף הדייגים וברובע צ'יינה טאון הססגוני. גם רחוב הפרחים - רחוב לומברד המפותל והתלול הוא מראה שלא כדאי להחמיץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

10 דברים שיגרמו לכם לעזוב הכול ולטוס עכשיו לקוריאה

בשיתוף פגסוס
גשר הזהב, סן פרנסיסקו. ShutterStock
סמל לעוצמה האמריקאית. גשר הזהב בסן פרנסיסקו/ShutterStock

פארק עם עצי ענק ונסיעה באחת הדרכים היפות בעולם

מדרום לסן פרנסיסקו שוכן פארק הנרי קאוול, ביתו של יער redwood. עצי הסקוויה הממלאים אותו הם העצים הגבוהים בעולם כשהיפריון, הגבוה שביניהם מגיע לגובה של 115.7 מטר. המבקרים בפארק הנרי קאוול ייאלצו עם זאת להסתפק בעץ המכונה "הענק" המתנשא לגובה של 83 מטר "בלבד" וקוטר הגזע שלו הוא 5 מטרים.

עצי סקויה בפארק הנרי קאוול, קליפורניה. ShutterStock
עצי סקויה בפארק הנרי קאוול/ShutterStock

המשך הנסיעה יביא אתכם לכביש מספר 1 האמריקני ולדרך 17 המייל. דרכים אלו נחשבות לאחד ממסלולי הנסיעה היפים ביותר בארה"ב כשחלקו עובר על גשרים מעל הים ומחלונות הרכב נצפה האוקיאנוס מצד אחד וגבעות משתפלות מצדו השני. ניתן גם לפגוש בכלבי ים וסנאי סלע לרוב לצד הדרך. הדרך תביא אתכם לביקור בעיירות קטנות וציוריות כמו מונטריי, כרמל, סנטה מריה, סנטה ברברה הבנויה בסגנון ספרדי וסולוונג - עיירה מהממת שהועתקה כולה מדנמרק.

המרחק בין שתי הערים הוא כ-670 קילומטרים - קצת יותר מאורכה של מדינת ישראל, אך לא מרחק רב במושגים אמריקניים. טווח זה מספק לכם עוד אינספור מראות כמו גשר ביקסבי או שמורת ג'וליה פייפר ברנס ומפליה היפים. גם ביקור במקלט ללוטרות ים מומלץ או טיול רגלי בנופים הפראיים של פארק אנדרו מולרה.

טיול מאורגן לארצות הברית - פגסוס

כביש מספר 1, קליפורניה. ShutterStock
אחת הדרכים היפות בעולם. כביש מספר 1 בקליפורניה/ShutterStock

הכי זוהרת ומשעשעת בעולם

ועכשיו הגענו לעמוד התווך השני של הטיול - לוס אנג'לס. עיר המלאכים היא העיר השנייה בגודלה בארצות הברית מבחינת גודל האוכלוסייה והיא מתחרה רק בניו יורק במידת החשיבות התרבותית שלה. כל ביקור בה לא יהיה שלם כמובן בלי קפיצה לשכונת הכוכבים - הוליווד, צפייה על בתי המפורסמים וביקור באולם קודאק, האולם בו מתקיים טקס האוסקר והתיאטרון הסיני שבסמוך אליו המדרכה המפורסמת בה מטביעים כוכבי הקולנוע הגדולים את כפות ידיהם. את הביקור אפשר להמשיך בשכונת היוקרה בוורלי הילס ובעריכת קניות ברודיאו דרייב ובשוק האיכרים בעיר.

לוס אנג'לס היא גם ביתם של כמה מפארקי השעשועים המפורסמים בארצות הברית (ובעולם כולו). פארקים כמו דיסנילנד ויוניברסל סטודיוז. יוניברסל הוקם בתחילה כדי לאפשר לציבור לסייר באתרי הצילום של הסרטים בהפקת האולפנים אך בהמשך התרחב לכדי פארק שעשועים מלא המושך אליו מיליוני מבקרים מדי שנה. בשנת 2018 לדוגמה, ביקרו במקום למעלה מ-9 מיליון חובבי סרטים. המבקרים בפארק יכולים ליהנות ממפגש עם דמויות שונות מהסרטים ומתוכניות טלוויזיה ומשורת אטרקציות בהשראת סרטים מפורסמים כמו הרובוטריקים, הארי פוטר, המומיה ופארק היורה. אחרי יום חווייתי כזה תוכלו להירגע בביקור במזח המפורסם של סנטה מוניקה.

שדרת הכוכבים, הוליווד, לוס אנג'לס. ShutterStock
שדרת הכוכבים בהוליווד/ShutterStock

סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס הן שתי ערים שיכולות למלא את הטיול כולו, אבל הן יכולות גם לשמש כשער כניסה לטיול ברחבי ארצות הברית הכול כך מגוונת. את הביקור בקליפורניה אפשר להשלים בביקור בסן דייגו הנחשבת לאחת הערים היפות במערב היבשת. העיר משקיפה על חצי האי שהיווה את המאחז הראשון שהקימו הספרדים בקליפורניה.

אחרי סן דייגו אפשר לשים את פעמינו מזרחה ולחצות את המדבר ללאס וגאס. המשיכה של העיר שבנבדה לא זקוקה כמובן להסברים. בין הסטריפ המפורסם, המלונות המפוארים ובתי הקזינו מנצנצים - שמה של העיר יצא למרחוק. ביקור בלאס וגאס מאפשר לנו לשלב בין הנאה מחיי העיר התוססת - הימורים, מסעדות, מופעים וחיי לילה סוערים לבין טיולים בטבע המדברי המקיף אותה. נוכל גם לבקר בסכר הובר ובאגם מיד שהוא יצר. זהו הסכר הגדול ביותר בארה"ב והוא מספק אנרגיה לכל מדינת נבדה ולחלק גדול מאריזונה.

טיולים מאורגנים לחו"ל - פרטים באתר פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully