וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם סטודנטים בירושלים? המקומות היפים שמוסיפים אדג' לחיים בעיר

בשיתוף האוניברסיטה העברית, בשיתוף האוניברסיטה העברית

6.2.2020 / 8:29

הקסם של ירושלים והחוויה הלימודית באוניברסיטה העברית הופכים את החיים הסטודנטיאליים בעיר למיוחדים. הנה כמה אתרים ואטרקציות שתשמחו לבקר בהם עם החברים מהפקולטה

צעירה על רקע העיר ירושלים. ShutterStock
האווירה הבינלאומית והאטרקציות בעיר הופכים את החוויה הסטודנטיאלית בירושלים למיוחדת/ShutterStock

בשנים האחרונות ירושלים מושכת אליה יותר ויותר מבקרים ותיירים. לפי נתוני חברת המחקר הבריטית Euromonitor International ביקרו בירושלים ב-2018 כ-3.93 מיליון תיירים ממדינות שונות, וההערכה היא כי ב-2019 טיילו בעיר קרוב ל-4.4 מיליון תיירים. האווירה החו"לית, הארכיטקטורה, ההיסטוריה וההרים הופכים את ירושלים למיוחדת.

בנוסף לתיירים, חיים בעיר גם צעירים רבים מחו"ל, אשר מגיעים אליה במסגרת תכנית חילופי סטודנטים של האוניברסיטה העברית ומוסיפים לאווירה הבינלאומית שבה. צעירים וצעירות אלה מתוודעים לעיר ולקסמה וחוברים לסטודנטיות ולסטודנטים הישראלים.

האווירה הבינלאומית והייחוד של העיר מבחינת ההיסטוריה והאטרקציות שבה, הופכים את הלימודים בעיר לחוויה מיוחדת לסטודנטים, שלהם שפע של מקומות לבלות ולטייל בהם בין השיעורים. הנה כמה אתרים בעיר שתשמחו לבקר בהם עם החברים מהפקולטה.

תצפית אל העיר העתיקה מהר הצופים

נתחיל בתצפית שהכי קרובה לקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים. התצפית נמצאת במתחם האוניברסיטה ומספקת נוף מרהיב לכיוון דרום ומזרח, אל העיר העתיקה, מדבר יהודה והמרחבים עד לים המלח. הר הצופים הוא הנקודה הכי גבוהה בירושלים ובמשך דורות עלו אליו כדי להשקיף על העיר ומכאן מקור שמו.

הכי כיף: זהו בדיוק המקום לנוח בו אחרי יום הלימודים ולפני שאתם ממשיכים לעבודה או הביתה. בסמוך לתצפית נמצא גן טבצ'ניק, שבו אוהבים הסטודנטים לנוח או לשבת עם החברים לשיחה.

מראה הר הבית והעיר העתיקה של ירושלים במבט מהר הצופים. ShutterStock
הנוף היפהפה שנשקף מהתצפית בהר הצופים/ShutterStock

המקום שבו נולדה ירושלים

אחד הדברים הקסומים בירושלים הוא היכולת שלה לקחת אתכם למסע בזמן. 3,000 שנות היסטוריה מתחילות במקום אחד - עיר דוד. בגן הלאומי שמדרום לעיר העתיקה תצפו במיצג תלת-ממד שמספר על ההיסטוריה הקדומה של העיר ותיהנו מתצפית פנורמית יפהפייה על האזור.

הכי כיף: מעיין הגיחון היה בעבר מקור המים היחיד של עיר דוד והמים אליו זורמים ממעבה האדמה אל בריכת השילוח. תוכלו ליהנות מהליכה רטובה בנקבת השילוח, אותה חצב המלך חזקיהו לפני כ-2,700 שנים. 533 מטרים של חוויה.

בריכת השילוח הביזנטית בעיר דוד. ShutterStock
בריכת השילוח הביזנטית בעיר דוד/ShutterStock

טיול על חומות העיר העתיקה

בעיר העתיקה יש אין-ספור מקומות היסטוריים, מבנים מרשימים ומקומות לבלות בהם. הכותל המערבי, כנסיית הקבר, בית הכנסת "החורבה", מערת צדקיהו שבה נערכות הופעות מוזיקליות והמוזיאון שבמצודת דוד הם חלק מאותם אתרים. הכניסה משער יפו לעיר העתיקה היא אולי תמצית האווירה הירושלמית. שם, בין מוכרי הבייגלה, הברים הקטנים, חנויות השוק והמוני התיירים המבקרים בעיר, מרגישים את האנרגיה המיוחדת שיש לירושלים.

הכי כיף: הליכה על חומות העיר העתיקה תחשוף בפניכם נוף יפהפה. במסלול הצפוני תוכלו ללכת משער יפו אל שער האריות ולתצפת על הרובע הנוצרי, ואילו במהלך הליכה במסלול הדרומי תראו את בתי הרובע היהודי והשכונות שמחוץ לחומות. לא משנה באיזה מסלול תבחרו - מומלץ לטייל לקראת השקיעה, כדי ליהנות מיופייה של העיר ולהמשיך לבילוי באחד הברים או המסעדות שבאזור שער יפו.

מראה מצודת דוד מחומות העיר העתיקה של ירושלים. ShutterStock
הנוף הנשקף מחומות העיר העתיקה/ShutterStock

מסביב לשעון בשוק במחנה יהודה

בשנים האחרונות הפך השוק למקום הבילוי האולטימטיבי עבור צעירים וסטודנטים. בין הדוכנים הרבים צצו שפע של מסעדות, בתי קפה וברים, שהפכו את מחנה יהודה למקום שחי מהזריחה ועד לשעות הקטנות של הלילה.

הכי כיף: סטודנטים רבים אוהבים לבוא לשוק בשעות אחר הצהריים והערב וליהנות מהסצנה הקולינרית הפורחת בו, האווירה הבינלאומית, אירועי תרבות ואלכוהול משובח.

צעירים מבלים בשוק מחנה יהודה, ירושלים. ShutterStock
צעירים מבלים בשוק מחנה יהודה/ShutterStock

לתפוס תנומה בשמש בגן סאקר

לניו יורק יש את הסנטרל פארק, ללונדון את הייד פארק ולירושלים את גן סאקר. זהו הפארק הגדול והמרכזי בלב העיר וצעירים וסטודנטים אוהבים לבוא אליו לבילוי ולפנאי. בגן יש מתקני ספורט שונים ותמצאו בו לא מעט צעירים מהארץ ומחו"ל שמשחקים בו כדורגל או פוטבול. יש בו גם הופעות מוזיקליות ובימים המושלגים זהו המקום הפופולרי בעיר לבניית בובות שלג.

הכי כיף: בגן יש WiFi חופשי, כך שסטודנטים רבים אוהבים לבוא ללמוד בו, לשבת עם החברים לכוס קפה וליהנות ממקום שקט בלב העיר.

רוכבים ומטיילים מסביב לירושלים

ירושלים הרים סביב לה ויש בהם שפע של מעיינות, תצפיות ודרכי נוף יפות. בהרי ירושלים תוכלו לטייל בנחל חלילים שבו מערות יפות, נחל כסלון הציורי, ליהנות מהנוף המרהיב ממצפה ביתר שביער בר כוכבא או משמורת הסטף.

הכי כיף: דרך מעניינת ומלאת אדרנלין לחוות את כל היופי הזה היא באמצעות רכיבה על טרקטורונים. ישנן חברות שמשכירות טרקטורונים ומציעות מסלולים מודרכים שמתחילים בגבעת משואה, עוברים דרך גן החיות התנ"כי ומגיעים עד עין איתמר. זאת דרך מהנה לבלות עם החברים מהפקולטה ואם אתם הרפתקנים תוכלו להרחיק עד שיפולי מדבר יהודה או עמק האלה.

טיול טרקטורונים בהרי ירושלים. ShutterStock
טיול טרקטורונים בהרי ירושלים יכול להיות דרך מהנה במיוחד לבלות באזור העיר/ShutterStock
בשיתוף האוניברסיטה העברית, בשיתוף האוניברסיטה העברית
  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully