וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים שהן פה: ההצלחה מאחורי שיקום היעלים בישראל

בשיתוף רשות הטבע והגנים

29.1.2020 / 8:27

היעלים כמעט נכחדו בישראל, אבל כמה פעולות חוללו תפנית. הסכנה חלפה? ממש לא. צפו בפרק הראשון של סדרת הרשת "רבע לטבע" של רשות הטבע והגנים, שבה יפתח חוצב ועידן ברקאי מצטרפים לפעילויות המרתקות של שמירת הטבע והמורשת

היעל הנובי, מלך מצוקי המדבר, נמצא בסכנת הכחדה עולמית ועד 1968 הוא נחשב כמין שכמעט נכחד גם מהטבע הישראלי. היעלים הפכו לסמל שמירת הטבע בישראל ובזכות פעולות הסברה וחקיקה הפגיעה בהם הצטמצמה עם השנים ואוכלוסייה התאוששה. שיקום אוכלוסיית היעלים בישראל נחשב לסיפור הצלחה מסחרר.

רשות הטבע והגנים, שעל סמלה היעל, נאבקת כדי למנוע ציד והפגיעה ביעלים. סכנות רבות אורבות ליעלים בישראל כמו ציד והשארת פסולת בשטח, אשר פוגעת בהם. "אנשים משליכים אשפה ומאכילים אותם - זה הדבר הכי גרוע. הם פוגעים בהם בצורה משמעותית", אומר עמרם צברי, פקח רשות הטבע והגנים.

צפו בפרק הראשון של סדרת הרשת החדשה והמקורית "רבע לטבע" של רשות הטבע והגנים, שבה צמד היוצרים והשחקנים יפתח חוצב ועידן ברקאי, באמצעות חברת התוכן "Peach", מצטרפים למגוון הפעילויות המרתקות של שמירת הטבע והמורשת שהרשות מובילה.

בפרק הראשון בסדרה - "ליעל באהבה", יפתח ועידן מוזמנים לספירת יעלים מיוחדת ואותנטית שהרשות מבצעת בשדה בוקר, אך עידן מתקשה לבצע את המשימה מאחר והוא מוצף בזיכרונות מהאקסית המיתולוגית שלו ששמה יעל.

רוצים ללמוד עוד על רשות הטבע והגנים? הקליקו כאן

בשיתוף רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully