וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצפות ברחבי הארץ הן מימוש של נבואה תנ"כית שתשנה את ים המלח?

15.1.2020 / 0:41

בספר "יחזקאל" נכתב כי נהרות הזורמים מירושלים לכיוון ים המלח יביאו לפריחה ושיקום החיים באזור - ויש מאמינים שסבורים שהצפת נחל ערוגות וזרימתו לכיוון ים המלח בימים הסוערים שפקדו אותנו מסמלת את הגשמת הנבואה ולשינוי מטורף בים המלח

דוד חבושה

בשירות המטארולוגי דווח כי כמות המשקעים הגבוהה של הימים האחרונים שברה שיא משקעים של 50 שנים בצפון הארץ ושיא של 76 שנים בדרום. המשקעים הרבים הביאו להצפות גדולות ושטפונות בכל חלקי הארץ, כמו זו שתועדה בנחל ערוגות השבוע, אלא שהיא הצליחה למשוך הרבה תשומת לב מסיבה מפתיעה במיוחד. טענות ביזאריות עלו בימים האחרונים ברחבי הרשת, לפיהן הצפת נחל ערוגות וזרימתו לכיוון ים המלח זן למעשה הגשמה של נבואה מקראית מספר יחזקאל - העוסקת בתחיית ים המלח.

בסרטון שפורסם בידי משטרת ישראל וצולם ליד נחל ערוגות, כ-30 ק"מ דרומית לירושלים, נראה זרם מים היוצא מזרחה לכיוון ים המלח - ונעלם מהעין אל מתחת לפסגת הגבעה. ב-Breaking Israel News דווח שישנם לא מעט אנשים שקישרו בין התיעוד לקטעים מקראיים בספרים יחזקאל ובראשית. על פי המקרא, העמק בו נמצא ים המלח היה במקור אדמה "מושקה היטב", לפני שנהרסה יחד עם סדום ועמורה, אולם על פי הנבואה, זרמי מים שינועו מזרחה יביאו לפריחה ותחיית האזור, כפי שהיה בימים שלפניי מהפכת סדום ועמורה.

בספר בראשית פרק י"ג, פסוק י' נכתב: "וַיִּשָּׂא-לוֹט אֶת-עֵינָיו, וַיַּרְא אֶת-כָּל-כִּכַּר הַיַּרְדֵּן, כִּי כֻלָּהּ, מַשְׁקֶה--לִפְנֵי שַׁחֵת יְהוָה, אֶת-סְדֹם וְאֶת-עֲמֹרָה, כְּגַן-יְהוָה כְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, בֹּאֲכָה צֹעַר". המקרא מתאר כיצד העמק הפך לשממה עם חורבן סדום ועמורה. לוט הרים את עיניו וראה את אזור מישור הירדן פורה ומושקה היטב לפני שהשם הרס כל חלקה טובה. אולם, בספר יחזקאל, פרק מ"ז, פסוקים ח'-ט', נטען שהמצב החדש הינו זמני: "וַיֹּאמֶר אֵלַי, הַמַּיִם הָאֵלֶּה יוֹצְאִים אֶל-הַגְּלִילָה הַקַּדְמוֹנָה, וְיָרְדוּ, עַל-הָעֲרָבָה; וּבָאוּ הַיָּמָּה, אֶל-הַיָּמָּה הַמּוּצָאִים וְנִרְפּאוּ הַמָּיִם. וְהָיָה כָל-נֶפֶשׁ חַיָּה אֲשֶׁר-יִשְׁרֹץ אֶל כָּל-אֲשֶׁר יָבוֹא שָׁם נַחֲלַיִם, יִחְיֶה, וְהָיָה הַדָּגָה, רַבָּה מְאֹד: כִּי בָאוּ שָׁמָּה הַמַּיִם הָאֵלֶּה, וְיֵרָפְאוּ וָחָי--כֹּל אֲשֶׁר-יָבוֹא שָׁמָּה, הַנָּחַל".פסוקים אלו טוענים כי מים אשר יזרמו לכיוון המזרחי ומשם לערבה ולמי הים העכורים, יירפאו את המים, ימלאו אותם בדגים ויביאו לחיים חדשים במדבר.

אז האם באביב הקרוב ים המלח ישקוק חיים (ולא רק תיירים)? הטופוגרפיה בישראל מאפשרת לחזון המקראי להיות מציאותי למדי. על גבי המפה נראה כי ירושלים וים המלח סמוכים זה לזה, אך עם זאת, ירושלים ניצבת על הר בגובה 754 מטרים מעל פני המים, בעוד ים המלח נמצא כ-434 מטרים מתחת לפני המים. קו האמצע של ישראל הוא כמעט כולו רכס הרים, כלומר כל הגשמים זורמים בהכרח לאזור הים התיכון במערב או לכיוון בקעת הירדן וים המלח. על אף שמראה הוואדי המתמלא במים אינו יוצא דופן, עונת הגשמים החורפית האחרונה התברכה במשקעים רבים שגרמו לחזור לחזון הנבואי הזה להיראות ממש כאילו הוא מתגשם לנגד עניינו. כל שנותר לנו הוא להמתין לאביב ולראות האם יחול שינוי משמעותי באזור ים המלח. אנחנו, באופן אישי, לא היינו בונים על זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully