וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"ירקון של אשדוד": סירות ישובו לשוט בנחל לכיש אחרי 60 שנה

13.1.2020 / 10:33

לאחר שהופסק בו השיט בשנות ה-60, בגלל מימיו שזוהמו, עבר נחל לכיש תהליך שיקום וטיהור וסירות ישובו לשוט בו כבר באביב הקרוב

שיט בנחל לכיש. אבי רוקח,
משנות ה-60 לא שטו פה. שיט קיאקים בנחל לכיש/אבי רוקח

מאז שנות ה-60, עם האצת הפיתוח התעשייתי של העיר אשדוד והקמתם של הנמל, אזור תעשיה כבדה, בתי הזיקוק ועוד, נפסק השיט בנחל לכיש לאחר שמימיו זוהמו בשפכים ובסולת תעשייתית.

עיריית אשדוד והחברה לתיירות, אשר נלחמו במשך שנים רבות בזיהום הנחל ובהזרמת מי השפכים, סיימו תהליך ארוך של טיהור ושיקום הנחל, שהחל כבר בשנת 2005 בהשקעה כוללת של עשרות מיליוני שקלים והחל מחודש מאי השנה סירות ישובו למלא את מי הנחל.

שיט בנחל לכיש באשדוד 1962. באדיבות הארכיון העירוני לתולדות העיר אשדוד,
שיט בנחל לכיש באשדוד, 1962/באדיבות הארכיון העירוני לתולדות העיר אשדוד
שיט בנחל לכיש באשדוד 1961. באדיבות הארכיון העירוני לתולדות העיר אשדוד,
היו ימים טובים ונקיים. שיט בנחל לכיש, 1961/באדיבות הארכיון העירוני לתולדות העיר אשדוד

יופעל שיט מוסדר של סירות פדלים

על פי התכנון, הוגדר קטע נחל באורך של כ-2 קילומטרים - מאמצע פארק נחל לכיש ועד בסמוך לשפך מדרום לשובר הגלים הדרומי של נמל אשדוד, כקטע בו יפעל שיט מוסדר של סירות פדלים בתשלום לאורך השבוע, באישור ופיקוח של משרד הבריאות ומשרד התחבורה.

מימי הנחל נבדקים ומנוטרים באופן תדיר מידי כמה ימים על ידי גורמי מקצוע, ונמצאו ראויים ומאושרים לפעילות שייט ע"י משרד הבריאות מזה כמה שנים. לאורך כל תקופת פעילות השיט - יוגבר ניטור המים ומידי יום יונף "דגל ירוק" לקיום הפעילות, על ידי ביצוע בדיקות בלתי תלויות של אגוד ערים לאיכות הסביבה.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אמר: "הבטחנו להשיב את הנחל לציבור ולא חסכנו מאמצים בשיקום הנחל, על כל תוואי הנחל בתחום השיפוט העירוני, לרבות בניית תכניות מפורטות, הקצאת משאבים, נחישות ודבקות במטרה ובעיקר מאבק בלתי מתפשר כנגד כל איום על הנחל, ואני שמח לראות שכל אלה מגיעים לקו הסיום והנחל חוזר אל ימיו היפים!"

שיט בנחל לכיש. אבי רוקח,
תהליך שיקום הנחל החל כבר בשנת 2005. נחל לכיש כיום/אבי רוקח

על מהלכים תיירותיים נוספים תוכלו לשמוע בכנס של עיריית אשדוד והחברה לתיירות - "אשדוד עושה תיירות", שיתקיים ב-15.1.20 בבית אריה קלנג, רחוב יאיר 2, אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully