וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש אטרקציות ששווה לנסוע בשבילן עד קצה העולם

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

7.1.2020 / 11:57

אלסקה והרי הרוקי הקנדיים נמצאים אולי רחוק, אבל יש בהם מראות ואטרקציות ששווה להתאמץ עבורן כדי לקבל חוויה מסוג אחר

הפרק הלאומי דנאלי, אלסקה. ShutterStock
הפארק הלאומי דנאלי, אלסקה/ShutterStock

המבוגרים שבינינו זוכרים בחיבה את המוס (אייל קורא) שעובר על פני בית הקפה של רוזלין בפתיח של הסדרה "חשיפה לצפון". העיירה המתוארת בסדרה, סיסלי, מייצגת אולי את כל מה שאנחנו חושבים כשאנחנו מזכירים את אלסקה ואת האזור הצפון מערבי של יבשת אמריקה. אלסקה היא עולם אחר. רחוקה מהמדינות המרכזיות הסואנות של ארצות הברית, מלאה באנשים מעניינים, חיות בר וטבע פראי שגורם לכך שכל חשיפה לתמונה קטנה שלו מעוררת מיד חשק עז לארוז את התרמיל ולמהר לשדה התעופה כדי להגיע אליו.

מה הופך את אלסקה לכה מיוחדת? היא הגדולה במדינות ארצות הברית, חיים בה קרוב ל-750 אלף איש בלבד וצפיפות האוכלוסין בה היא הנמוכה ביותר. המשמעות: מרחבים עצומים של טבע פראי ומרהיב.

אלסקה היא ביתם של כ-400 אלף צבאים שחורי זנב, כ-200 אלף דובים שחורים, 40 אלף דובים חומים, כ-170 אלף איילים מסוגים שונים, כ-15 אלף יעלים, כ-6,000 זאבים וכ-430 מינים של ציפורים ועופות דורסים. בחופיה תמצאו לווייתנים, אריות ים ולוטרות ובשטחה נמצאת מושבת כלבי הים הגדולה בעולם, המונה כמיליון פריטים.

טיול מאורגן לאלסקה - פרטים באתר פגסוס

טיול לאלסקה ולהרי הרוקי הקנדיים הוא חוויה של טבע מופלא ואטרקציות מיוחדות ויש חוויות ומראות ששווה בשבילן להתאמץ קצת ולהגיע עד קצה העולם - לאלסקה ולהרי הרוקי הקנדיים.

לפגוש דובים בפארק הלאומי דנאלי

הפארק הלאומי דנאלי (Denali) ממוקם על מדרונותיו של רכס אלסקה במרחק של קצת פחות מ-400 ק"מ מהעיר אנקורג' והוא נחשב לפארק הסוב-ארקטי החשוב במדינה. שטחו 24 מיליון דונם המלאים בגבעות מכוסות פרחים, מרחבים עצומים ונהרות שוצפים. בפארק נמצא גם הר דנאלי (בעבר מקינלי) שהוא ההר הגבוה ביותר בצפון אמריקה ופסגתו מתנשאת לגובה של 6,191 מטרים.

מה מיוחד במקום?

במהלך סיור בפארק תוכלו, אם יתמזל מזלכם, לפגוש בחיי הבר השוקקים שבפארק. בדנאלי חיה אוכלוסייה בריאה של דובי גריזלי ודובים שחורים יחד עם זאבים, איילים קוראים וחיות בר נוספות. בחורף ניתן גם ליהנות מנסיעה במזחלות כלבים.

דוב גריזלי, הפארק הלאומי דנאלי, אלסקה. ShutterStock
דובי גריזלי, זאבים ומזחלות כלבים. פארק דנאלי, אלסקה/ShutterStock

לטוס מעל קרחון קניקוט

העיר קניקוט נבנתה סביב מכרה נחושת נטוש למרגלות הרי הרנגלר סנט אליס. לידה נמצאת שמורת טבע לאומית, שנחשבת לאחת הנידחות ביותר ביבשת אמריקה - אבל גם לאחת מהמעניינות ביותר.

מה מיוחד במקום?

אל שמורת הטבע מגיעים בטיסה מרהיבה מעל קרחון קניקוט במטוסים קלים. בפארק עצמו נחשף המטייל לקרחון במלוא הדרו, לצבעיו השונים ולתצורות השונות בהן הוא מתפשט. את הסיור מבצעים בעזרת ציוד מיוחד ונעלי דוקרנים המאפשרות צעידה בטוחה על הקרח החלק.

קרחון קניקוט, אלסקה. ShutterStock
אל שמורת הטבע מגיעים בטיסה מרהיבה מעל קרחון קניקוט במטוסים קלים/ShutterStock

לעצור את הנשימה בפארקי ג'אספר ובאנף

שני הפארקים הלאומיים המפורסמים ביותר בהרי הרוקי הקנדיים. פארק ג'אספר הוא בעל ריכוז בעלי החיים הגדול ביותר בקנדה ובעל נופים פראיים שברובם לא דרכה רגל אדם. פארק באנף הוא שמורת הטבע המוכרזת הראשונה בקנדה והעיירה שנתנה לו את שמה נחשבת לאחד מאתרי הנופש המבוקשים במדינה.

מה מיוחד במקום?

הדרך העוברת בין שני פארקים אלה נחשבת לאחת מהדרכים היפות בעולם והיא רצופת יצירות מופלאות של הטבע: אגמים, יערות, מפלים וקרחונים שעומקם מגיע עד לכ-300 מטר והם מכסים שטחי ענק. שווה לטייל עליהם בעזרת רכבי קרח מיוחדים.

פארק ג'אספר, קנדה. ShutterStock
מהדרכים היפות בעולם. פארק ג'אספר, קנדה/ShutterStock

לנוע בין העבר וההווה בוונקובר

אלסקה וקנדה אינן רק טבע פראי וגם הערים השוקקות שלהן הן יעד נהדר לביקור. העיר ונקובר יכולה למלא גם היא מספר ימים של טיול מרתק מלא שווקים, פארקים, מוזיאונים, אוניברסיטאות, חנויות ושכונות מיוחדות.

מה מיוחד במקום?

בוונקובר אפשר לחזור בזמן לשכונות כמו גסטאון שנבנו ושומרו מהתקופה הוויקטוריאנית - כולל רחובות מרוצפים, פנסי רחוב עתיקים ומחסנים שכעת משמשים כבארים ומסעדות. אך בוונקובר מוצאים גם עיר מודרנית לחלוטין - כולל רובע צ'יינה טאון הבנוי כעיר סינית לכל דבר. בסביבות העיר ניתן למצוא גם את פארק סטנלי - אחד מהפארקים העירוניים הגדולים בעולם, את גשר האריות ואת הר גראוס המספק תצפית פנורמית על העיר.

העיר ונקובר, קנדה. ShutterStock
אחד מהפארקים העירוניים הגדולים בעולם. פארק סטנלי, ונקובר/ShutterStock

לראות מים גועשים בעמק פרייזר

קנדה מציעה למטיילים גם אזורים חקלאיים פוריים ומעניינים וכן כן - גם מדבריות. עמק פרייזר מציע למטיילים נוף פסטורלי ואילו אזור תומפסון - אוקנגן מציג בפני המטיילים הסקרנים גבעות קרחות (אך לא פחות מרהיבות).

מה מיוחד במקום?

ביקור בעמק כולל בין היתר גם נסיעה ברכבל מראש ההר הישר אל תוך ערוץ נחל פרייזר באזור המכונה "שערי הגיהינום. מדובר באזור בו ערוץ הנחל נעשה צר יותר ויותר ומגיע לרוחב של 35 מטר. עובדה זו גורמת לזרימה להיות מהירה במיוחד ולכן תוכלו לחזות בו במים גועשים כמו שאפשר לצפות ממי נהר צפון אמריקאי גדול. במקום גם נפגשים עם אלפי דגי סלמון העושים את דרכם במעלה הנהר.

באתר פגסוס תוכלו למצוא מגוון רחב של טיולים מאורגנים - למידע הקליקו כאן

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully