וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמדבריות של צ'אד ועד העיר הצפונית בעולם: היעדים החמים של 2020

"הסוד שכדאי לחשוף", היורשת של מונטנגרו, הפייבוריטית של הישראלים וזו שיוצאת מהצל של ברזיל וארגנטינה: המדינות המומלצות לטיולים בשנה החדשה

צילום מסך

בווידאו: אחד החופים הנסתרים במקסיקו

לכבוד השנה החדשה, מומחי התיירות של פייננשל טיימס בחרו את היעדים בהם הכי מומלץ לבקר ב-2020. ואפשר לומר שמדובר בהמלצות מפתיעות. הנה המדינות הנבחרות לפניכם:

מנזר גגארד, ארמניה. GettyImages
מנזר גגארד, ארמניה/GettyImages

ארמניה

בזמן שגאורגיה נהנתה מעלייה משמעותית של 19.4 אחוזים בכמות המבקרים בה השנה לעומת 2017, ארמניה השכנה מדרום נותרה מחוץ לרדאר ומשכה פחות מרבע מכמות התיירים. האם זה הולך להשתנות? לדברי המומחים, כניסתם של קווי לואו קוסט ראשונים יחברו את ירבאן עם ערים במערב אירופה כמו מילאנו, רומא, וינה וברלין, וההזדמנות קפצו ב-100 אחוזים לעומת השנה החולפת.

האטרקציות המרכזיות במדינה הם מנזרים וכנסיות מימי הביניים, שרבים מהם נמצאים בהרים הגבוהים. מנזר גגארד, למשל, נחשב לאתר מורשת עולמי של אונסקו. הבירה ירבאן מוגדרת כאחת הערים התוססות והחביבות, ומבחינת המומחים ארמניה היא "סוד כמוס שכדאי לגלות לפני שהוא נחשף".

פארק זאקומה, צ'אד. GettyImages
פארק זאקומה, צ'אד/GettyImages

צ'אד

לחובבי הטראקים, צ'אד היא היעד האידיאלי. הרפובליקה ממרכז אפריקה גדולה פי חמישה בשטחה מאשר בריטניה, ובכל זאת מבקרים בה בשנה פחות אנשים מאשר מבקרים בגלריית טייט בשבוע אחד. למרות זאת, מדובר בשטחי מדבר נרחבים ובספארי שנחשב לאחד המרתקים בעולם. אלא שמדינות רבות מפרסמות אזהרות מסע נגד המדינה בגלל סכנות הפשיעה והטרור.ובכל זאת, ההערכות הן כי הסיכון יפחת בשנה הקרובה והמומחים ממליצים על היופי הפראי של צ'אד.

הארכיפלג סבלברד, נורבגיה. GettyImages
הארכיפלג סבלברד, נורבגיה/GettyImages

נורבגיה

על רקע המודעות ההולכת וגוברת בנוגע לשינויי האקלים, האזור הארקטי מעורר עניין. דיסני מקדמת את "פרוזן 2", יש תוכניות טלוויזיה בבריטניה וסקנדינביה מהווה מוקד תיירות שגם נורבגיה אמורה להרוויח ממנו - עם תשתיות המאפשרות הגעה קלה לאזור הארקטי, ושפע של פיורדים, הרים ואיים.

באוסלו ניתן למצוא את המסעדה הראשונה באירופה שנמצאת מתחת למים ונחנכה במרץ האחרון, בית האופרה הלאומי ובית המלון סבארט - מלון מעגלי שנמצא ממש מעל החוג הארקטי ומייצר באזז רציני אף על פי שפתיחתו מתוכננת רק ל-2022. המומחים ממליצים על טרומסו המערבית כ"אלטרנטיבה שקטה יותר לטיול" ומסכימים כי אסור לוותר על ביקור בסבלברד, הארכיפלג שמציין 100 שנים בריבונות נורבגית, כולל סיור בעיר הצפונית ביותר בעולם.

כיכר טקסים, איסטנבול, אפריל 2017. רויטרס
כיכר טקסים, איסטנבול/רויטרס

טורקיה

אחת המדינות הפופולריות מבחינת התייר הישראלי, אבל בשנים האחרונות סבלה מדעיכה דרסטית במספר המבקרים בעקבות הבעיות הפוליטיות ואירועי הטרור. החשש הביטחוני פחת וכעת ענף התיירות אמור לצבור תאוצה, כאשר הפיחות המשמעותי בערך הלירה תורם אף הוא. השהות באיסטנבול הפכה זולה יותר, ובמקביל נוספו עוד ועוד מלונות יוקרה בעיר, כולל סופיטל בכיכר טקסים שנפתח לפני כחודשיים. המלצות נוספות הן על העיר בורסה ועל אתרי הסקי לחופו הדרום-מזרחי של הים השחור.

קולוניה דל סקרמנטו, אורוגוואי. GettyImages
קולוניה דל סקרמנטו, אורוגוואי/GettyImages

אורוגוואי

המדינה הדרום אמריקאית הקטנה שנמצאת תמיד בצל של ארגנטינה וברזיל השכנות, ומוגדרת כיעד מועדף לחודשי דצמבר וינואר בלבד, רוצה להראות שלא כך הדבר ומציעה מסלולים מרתקים לרוכבי שטח ורוכבי אופניים. פרט לכך, יש את החופים המרוחקים של רוצ'ה, אזורי הגלישה של לה פדררה, העיר הפורטוגזית העתיקה קולוניה דל סקרמנטו וכרמים, יקבים וחדרי טעימות המהווים תשובה דרום אמריקאית לטוסקנה.

מבצר הרוזפה באלבניה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מבצר הרוזפה, אלבניה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

אלבניה

האם זו היורשת של מונטנגרו? אחרי העלייה לגדולה של מונטנגרו כיהלום של הבלקן ב-2019, כעת אלבניה מתגאה בעלייה של 15 אחוזים בהזמנות לקראת 2020 ומקווה שההרים, הקניונים והנהרות שלה יהוו אטרקציה עבור התיירים. ההרים בצפון המדינה, שהיו מחוץ לתחום בשנות הבידוד הקומוניסטי ובזמן מלחמת קוסובו, מהווים כעת אלטרנטיבה להרי האלפים בזכות חוסר תנועה תיירותית. פרט לכך, פסטיבל המוזיקה קאלה, מסיבת חוף של שבוע בדהרמי, שמה את אלבניה על המפה גם אצל המטיילים הצעירים. "אנשים חושבים שזה מקום בו שודדים או הורגים אותך", אמר ראש הממשלה אדי ראמה בפסטיבל ב-2018. "אבל הסטיגמה עוזרת לנו. כשאנשים מבקרים פה ויוצאים בחיים, הם מבינים שזה גן עדן!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully