וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסמס בירושלים: שוק חג המולד באווירת חו"ל

ליהי שורש

7.12.2019 / 0:01

בסוף השבוע מתקיים בימקא ירושלים שוק חג מולד שכולל דוכני אוכל, הפעלות לילדים וכמובן הופעת אורח של סנטה ועץ חג המולד. בנוסף, יערך קונצרט פעמונים מסורתי בראש המגדל ותוכלו גם לעלות לתצפית באחד המקומות המיוחדים בבירה

כריסטמס מרקט בימקא/יח"צ ימקא ירושלים

אם גם אתם לא עליתם על אחת מהטיסות הזולות ליעדי הכריסמס הקפואים באירופה, אתם יכולם לסור לכמה שעות לעיר הבירה שלנו בסוף השבוע הקרוב שם מתקיים שוק הכריסמס המסורתי של ימקא ירושלים שימשך לאורך הסופ"ש ועד מחר (יום ראשון).

זה אומנם לא אירופה אבל הקור הירושלמי כבר מתחיל לתת את אותותיו כך שהשוק הקטן שהכניסה אליו חופשית מתקיים בשני באוהלים מחוממים. תוכלו למצוא שם דוכני אוכל מסורתיים כמו ערמונים ויין חם, מאפים מסורתיים, שוקולד, עוגיות כריסמס ויין לצד מאכלים קצת פחות מסורתיים כמו שאוורמה ונקניקיות. באוהל המזכרות ימכרו לכם עבודות יד של בעלי מלאכה ממזרח ירושלים כמו עצי אשוח קטנים, כובעי סנטה, פסלי איילים, נרות, בובות סנטה ועוד. את אווירת החג משלימות פעילויות לילדים שכוללות הופעות ושחקנים בדמותו של סנטה קלאוס, שמסתובבים ברחבי שטח המלון, ומכונת שלג שממטירה שלג על עץ האשוח. כשהחשכה יורדת והאורות נדלקים זה כבר דומה יותר לדבר האמיתי.

החלק החגיגי במיוחד של אירועי החג במלון הוא קונצרט הפעמונים המסורתי שנערך על ידי פרופ' גבי שפלר, פסיכולוג במקצועו, שעורך את הטקס המיוחד הזה כבר 40 שנים. שפלר, מפעיל באמצעות כבלים ודוושות את מערכת הפעמונים האימתנית היחידה מסוגה במזרח התיכון שכוללת 36 פעמוני ענק, שהגדול בהם שוקל 1,500 ק"ג. כדי להגיע לפעמונים אגב, תצטרכו לטפס 214 מדרגות. עליה לקומת התצפית תעלה לכם 15 שקלים, ותאפשר לכם, ביום טוב, תצפית מרהיבה לירושלים.

חג מולד בימקא ירושלים. ימקא ירושלים,
כמעט כמו בחו"ל. סנטה קלאוס בימקא ישראל/ימקא ירושלים
גבי שפלר בימקא ירושלים. ימקא ירושלים,
פרופסור גבי שפלר מנגן ב-36 פעמוני ענק/ימקא ירושלים
חג מולד בימקא ירושלים. ימקא ירושלים,
חג החגים. ילד חובש כיפה על רקע עץ חג המולד/ימקא ירושלים

מגדל הפעמונים הוא חלק מבניין ימקא שנחנך בשנת 1933 ע"י הגנרל הבריטי לורד אלנבי. הבניין תוכנן בידי ארתור לומיס הרמון, אדריכל ה"אמפייר סטייט בילדינג" בניו יורק, ושילב בו אלמנטים קישוטיים המייצגים את שלוש הדתות: 12 עצי הברוש בגינה מייצגים את שנים עשר שבטי ישראל, את תלמידיו של ישו ואת האימאמים באסלאם, וכך גם קיימים כיתובים על הבניין בכמה שפות.

כבר לא אכסניה

במלון עצמו שממוקם במרכז העיר ובמרחק הליכה לכמה מהאטרקציות של ירושלים יש 54 חדרים וארבע ג'וניור סוויטות. רק לפני פחות משנה שופצה פה קומה שלמה שכוללת 28 חדרים. ואם המילה ימקא גורמת לכם לחשוב על אכסניית נוער, אתם לא לבד. עד לפני עשרים שנה המלון אכן תפקד כהוסטל ומשנת 1995 הוא הפך למלון עם דירוג של 3 כוכבים. החדרים הישנים והחדשים מאוד פשוטים ונקיים. לא תמצאו פה מכונת אספרסו או אמבטיית פרי סטנדינג שהפכו לחותמת תו תקן לכל מלונות הפאר והבוטיק, אלא ריהוט פשוט ופונקציונאלי.

ואם חשבתם שזה במקרה. לא כך הדבר. הכוונה של ימקא אינה להתחרות בתנאים של מלונות הפאר הסמוכים לו, ויש לא מעט כאלה בגלל המיקום המרכזי של המלון, אלא אג'נדה של הארגון לייצר אלטרנטיבה אחרת של מלון חברתי שבמרכזו כיבוד כל בני האדם באשר הם. זה מסביר את העובדה שבקומה הראשונה יש גן ילדים דו לשוני (קחו את זה בחשבון) ושבמלון מתקיימים אירועים שונים כמו חגיגות של חגים משלושת הדתות, קונצרטים של מקהלת ילדים משולבת ועוד.

ימקא ירושלים. ימקא ירושלים,
12 עצי הברוש בגינה מייצגים את שנים עשר שבטי ישראל. חזית המלון/ימקא ירושלים
ימקא ירושלים. ימקא ירושלים,
קסם קולוניאלי. קבלת המלון/ימקא ירושלים
ימקא ירושלים. ימקא ירושלים,
חלל יפה שלא מנוצל נכון. המסעדה במלון/ימקא ירושלים
חדר ימקא ירושלים. ימקא ירושלים,
חלק מהחדרים שודרגו. חדר שעבר שיפוץ במלון/ימקא ירושלים

אווירת הוסטל חו"לית

באי המלון יכולים להשתמש במתקני הכושר של ימקא, שכוללים חדר כושר, בריכת שחיה (כזו ששוחים בה, לא משתזפים, וג'קוזי). בנוסף, קיימת פה מסעדה לא כשרה ששוכנת באולם קטן מלא חן, אך אין תוכה כברה והאוכל שמוגש בה בארוחת הערב חייב לעבור עדכון, שכן נדמה שהוא עדיין תקוע בשנות השמונים. ארוחת הבוקר מגוונת ומספקת.

לא מדובר על סוג המלונות שבאים אליהם לעשות בטן-גב, או להשוויץ בתמונות באינסטגרם. זו חוויה אחרת שמשלבת אווירת הוסטל חו"לית משודרגת שאפשר אולי להשיג במקומות מעטים מאוד בארץ. מרבית התיירים פה למשל הם זוגות מארה"ב ומאירופה והישראלים חובבי מלונות הבוטיק, מהווים רק כעשרים אחוזים מהאורחים.

מחירים ותאריכים

קונצרט הפעמונים יערך היום יום שבת 7.12.19 בשעה 13:00, 16:00 ו-20:00. ביום ראשון 8.12.19 בשעה 20:00 וביום שלישי, ערב חג המולד 24.12.19 בשעה 19:00 ובשעה 21:30. בערב זה יתקים גם הקונצרט המסורתי בהשתתפות שמונים זמרים וזמרות באודיטוריום ההיסטורי של ימקא. כרטיסים: 73 ש"ח באתר GOSHOW או בטלפון 6119*


בחודשי החורף מחירי החדרים נעים בין 800 שקלים ל-1,200 שקלים, כולל ארוחת בוקר ושימוש במתקני הספורט הסמוכים.

הכותבת הייתה אורחת המלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully