וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילו ערים בעולם יותר זול לנסוע במונית מאשר באובר?

אפליקציית אובר הפכה לשם נרדף להתניידות זולה ויעילה. עם זאת, מתברר שעדיין יש לא מעט ערים בעולם שבהן דווקא הנסיעה במונית ה"מסורתית", תהיה זולה יותר. כך למשל בניו יורק, ליסבון ומילאנו

צילום:רויטרס עריכת וידאו:רן צימט

בסרטון: המלחמה של ניו יורק בכלכלה השיתופית של אובר

אם אתם מוצאים את עצמכם משוטטים בעיר חדשה ולא מוכרת בעולם, ודאי תניחו שיהיה זה זול יותר להגיע מנקודה אחת לשנייה באמצעות אפליקציית אובר (Uber). כאפליקציית שירותי הנסיעה הפופולריות ביותר בעולם, היא מציעה תעריפים תחרותיים וממשק ידידותי לשימוש. עם זאת, מסתבר כי היא אינה תמיד האופציה הזולה ביותר.

בניו יורק, זול יותר להרים יד ולתפוס מונית צהובה. בהשוואה לאובר, החיסכון עומד על 0.55 דולרים לכל ק"מ של נסיעה. בעיר מילאנו שבאיטליה, ההבדל בין שתי האופציות עומד על 1.06 דולרים לכל ק"מ.

אבל יש מקומות שבהם הפער גדול במידה משמעותית. בעיר ריאד, בירת ערב הסעודית, אפליקציית אובר הופכת להיות יותר ויותר פופולרית, ויש בה אפילו פיצ'ר מיוחד לנשים נהגות, הכוללת העדפה לנוסע או נוסעת. עם זאת, למרות הצלחתה, הנסיעה באמצעות אובר יקרה יותר מזו שמציעות מוניות רגילות. הפער בין השתיים עומד על 4.15 דולרים לכל ק"מ.

מונית אובר. ShutterStock.. ShutterStock, ShutterStock
מתוך 55 ערים, רק ב-11 ערים התנועה במוניות תהיה זולה יותר מבאובר/ShutterStock, ShutterStock

עדיפות המונית הרגילה: רק ב-11 ערים

כל הנתונים הללו נאספו מתוך דוח חדש, שפרסמה חברת התיירות Globehunters. עורכי הדוח בחנו את התעריפים של מוניות ושל אובר, לכל קילומטר נסיעה, ב-55 הערים המתוירות ביותר בעולם. כך למשל, עולה מהדוח כי גם במקומות כגון ליסבון, פורטו, מדריד וסיאול - זול יותר לנוע במונית רגילה.
הדוח מצא כי מתוך 55 ערים, רק ב-11 ערים התנועה במוניות תהיה זולה יותר מאשר באמצעות אובר. לעומת זאת, באתונה ובאיסטנבול, המחירים יהיו זהים.

והיכן יהיה זול יותר לנוע באובר? בין הדוגמאות, ניתן למצוא את קנקון שבמקסיקו (חסכון של 1.64 דולר לק"מ בנסיעה באובר לעומת מונית), אמסטרדם (1.33 דולרים לק"מ), מינכן (1.16 דולרים), טורונטו (0.94 דולרים), סידני (0.54 דולרים) ולוס אנג'לס (0.45 דולרים).

גם בלונדון יהיה זול יותר לנוע עם אובר (פער של 1.28 דולרים לק"מ), אם כי רשויות התחבורה בעיר החליטו לאחרונה שלא לחדש את רישיון ההפעלה של החברה, כך שאולי לא ממש מדובר בחדשות טובות עבור משתמשי אובר.

לקריאת הדוח המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully