וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות הזימה של בנגקוק נחשפים במוזיאון חדש בפטפונג

בירת תאילנד חושפת את סודותיה ועברה המרתק במוזיאון שנפתח ב"רובע האורות האדומים" של בנגקוק - פטפונג. בין הפריטים: אוזניים כרותות של לוחמים, מיצג של אישה ה"יורה" כדורי פינג-פונג וגם משחק ניחושים שנוי במחלוקת

מוזיאון הזימה בפטפונג בנגקוק/Patpong Museum

הזנות, ה-CIA, מלחמת וייטנאם וגם ההגירה הסינית לתאילנד - כל אלו מוצגים במוזיאון חדש המוקדש לאחד האזורים הידועים ביותר לשמצה של בנגקוק: רובע פטפונג (Patpong), הנחשב לרובע האורות האדומים של בירת תאילנד.

כאן, לצד תערוכות בנושא "פטיש" וקברטים ליליים, מוצגת גם תערוכה המתעדת את ביקורו של דיוויד בואי במקום, בשנת 1983. זאת לצד סצנות נוספות של תרבות הפופ, שנקשרה עם השנים לרובע הסליזי הידוע. כך למשל, מחווה לסרט הידוע "ציד הצבאים", שסצנות רבות בו צולמו פה.

עם זאת, נראה כי התערוכה המסקרנת ביותר במוזיאון היא זו שמתעדת את הקשר ההדוק בין פטפונג לבין הפעילות הקטלנית של סוכנות הביון המרכזית (CIA) של ארה"ב בלאוס, בזמן מלחמת ארה"ב-וייטנאם, בשנות השישים והשבעים של המאה שעברה. במרחב זה אף פעלה נציגות של ה-CIA, וכן נציגויות של עסקים חובקי עולם.

הרבה יותר מ"פינג פונג"

מוזיאון פטפונג, המשתרע על שטח של 300 מ"ר, נפתח לקהל בחודש אוקטובר, ובין השאר הוא חושף עד כמה נהרו לפטפונג במשך השנים אינספור תיירים מהעולם כולו.

מייקל מסנר, מייסד המוזיאון והאוצר שלו, מספר כי הקים את המקום למטרת תיעוד והצגת ההיסטוריה המרתקת של האזור במרוצת השנים. לדבריו, פטפונג הוא עולם ומלואו, הרבה יותר רחב מההקשר הסליזי שרבים מכירים. "זה לא רק שעשועי ה'פינג פונג'. כן, נגיע גם לזה, אבל יש עוד כל כך הרבה מעבר לכך".

רשת CNN מדווחת כי מסנר ניהל בעבר מוזיאון באוסטריה, אך כאשר גילה את חיי הלילה של בנגקוק, פתח מספר עסקים בפטפונג. הוא החל לחקור את תולדות המקום, וציר הזמן במוזיאון נמתח הרחק לאחור, בעת שמהגר סיני רכש את אדמת המקום, במטרה להקים בו מטע בננות.

כך למשל, מציג המוזיאון שקי אורז כבדים, המחוברים ביניהם במוט במבוק. המבקרים מוזמנים להרים את המשא, שמשקלו כ-35 ק"ג, בכדי לחוש את המאמץ שנדרש מאיכרי העבר בכדי לעבד את אדמת המקום.

כך, ניתן לצפות כאן בתצוגת כלי נשק ופריטים שונים ממלחמות ומפעילויות צבאיות אמריקאיות בחלק זה של העולם - לאוס, וייטנאם וקמבודיה. בין השאר, מייסנר מציג כאן שרשרת ובה אוזניים מלאכותיות מגומי, המהווה פרשנות אומנותית למנהגם של לוחמים מלאוס לכרות את אוזני יריביהם.

עוד בוואלה!

החופשה ב"אי הסקס" צוברת תאוצה: עכשיו גם נשים רוצות להצטרף

לכתבה המלאה

ריקוד ארוטי בתלת-ממד

כמובן, מוזיאון פטפונג לא יהיה שלם ללא תערוכות המתעדות את האטרקציות המפורסמות ביותר של האזור. כך, תגלו כאן פריטים כגון העתק של בר מפורסם, הקרנת תלת-ממד של רקדנית ארוטית, צללית של אישה שבין ירכיה תחובה מכונת אימון לשחקני פינג-פונג הפולטת את הכדורים הלבנים לעבר המבקרים ועוד. "כאן בפטפונג, כולם הרי רוצים לראות את מופע הפינג-פונג", אומר מסנר. בפינה אחרת, מוצגות תמונות של "נשים עובדות", והמבקרים מוזמנים לנחש האם מדובר בנשים אמיתיות או בגברים מחופשים.
כידוע, גם כיום עמוס הרחוב הפופולרי של פטפונג בברים מפוקפקים, אך נדמה כי בשונה מימי העבר הלא רחוקים, מרבית המבקרים ברובע מעדיפים את שוק הלילה, על אינספור דוכני המזכרות, התכשיטים, עבודות היד ושעוני היד המזויפים המוצעים בו.

אתר מוזיאון פטפונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully