וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במדד הכיף: 5 חוויות שרק בואנוס איירס תיתן לכם

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

19.11.2019 / 9:19

בירת ארגנטינה היא עיר שתכשף אתכם באוכל שלה, בבנייניה היפהפיים ובאטרקציות השונות שיש לה להציע. קבלו כמה מהמקומות והחוויות שיהפכו את הביקור בה למיוחד

בניין הקונגרס, בואנוס איירס. ShutterStock
אלגנטית ואנרגטית. בניין הקונגרס, בואנוס איירס/ShutterStock

בואנוס איירס לפעמים תגרום לכם להרגיש שאתם בלב אירופה ולעתים היא תראה לכם את הפן הלטיני הלוהט שלה. מדובר באחת הערים האלגנטיות, היפות והמעוצבות באמריקה בכלל ובדרום אמריקה בפרט. עיר שהיא חוויה, בין אם היא שער הכניסה לטיול בארגנטינה או יעד לחופשה קצרה בת כמה ימים.

כמו כל עיר גדולה, יש בה שילובים מסעירים של תרבות גבוהה וחיי רחוב, מוקדי בילוי ופארקים ירוקים, שדרות רחבות וסואנות וסמטאות קטנות וציוריות. אבל בואנוס איירס מראה אופי משלה, מראה ייחודי, כמו גברת אלגנטית והדורה שברגע אחד יכולה לפצוח בריקוד סוחף ואנרגטי. בואנוס חיה בעוצמות גבוהות וביקור בה הוא חוויה לכל אחד ואחת. יש בה שפע של אטרקציות ומקומות מיוחדים, הנה כמה מהם, שיספקו לכם הצצה לייחוד שלה.

כיכר מאי, בואנוס איירס. ShutterStock
רוחות העבר מנשבות בה. כיכר מאי/ShutterStock

ללכת בכיכר מאי ולהבין מהי ארגנטינה

בבואנוס איירס יש לא מעט מבנים מונומנטליים, דוגמת תיאטרון קולון המרהיב, או שדרת ה-9 ביולי העצומה, שרוחבה כ-150 מטרים ושמה מציין את יום העצמאות הארגנטינאי. אין מבקר שעובר בה ללא סלפי לצד פסלו של דון קישוט ומבט משתאה אל האובליסק המרשים שבכיכר הרפובליקה.

טיול מאורגן לארגנטינה - מידע באתר פגסוס

אבל הלב של בואנוס איירס, זה שנותן הצצה אל עברה הכואב וההווה שלה הוא כיכר מאי (Plaza de Mayo). בכיכר זו נמצא הבית הוורוד, מעונו הרשמי של נשיא ארגנטינה, אשר הלבנים הוורודות ממנו הוא בנוי העניקו לו את שמו. במבנה יש מוזיאון לתולדות נשיא ארגנטינה, ובסמוך לו בניי הקונגרס הישן ובניין הבנק המרכזי.

מה שמיוחד בכיכר, מעבר ליופייה והמבנים המרכיבים אותה, הוא שרוחות העבר עדיין מנשבות בה. מדי יום חמישי צועדת תנועת האימהות בכיכר, לזכר ילדיהן שנעלמו ונרצחו בתקופת שלטון הגנרלים בשנות ה-70. גם אנדרטת הזיכרון להרוגי המלווינס, הלא היא מלחמת איי פוקלנד עם בריטניה ב-1982, מושכת אליה מקרים רבים, מקומיים ותיירים כאחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

העיר הזאת היא הרבה יותר מה"לאס וגאס" של המזרח הרחוק

בשיתוף פגסוס

דרינק ושופינג בשכונה הכי צבעונית באמריקה

שכונת לה בוקה היא אחת המפורסמות בעולם וללא ספק - הלוקיישן המושלם לתמונות אינסטגרם. בתי השכונה צבועים בכל גווני הקשת והסמטאות נראות ציוריות ומלהיבות. הצבעוניות המהממת הזאת, יחד עם אופי השכונה, שלמרות היותה מוקד משיכה לתיירים עדיין שומרת על סוג של קהילתיות, הופכים את הביקור בה לכיף טהור.

שם, ברחובות לה בוקה, תוכלו לקנות מזכרות, להיכנס לגלריות וליהנות ממופעי רחוב. השכונה, שהצמיחה תנועות פוליטיות וסצנת האמנות פורחת בה, היא חוויה אורבנית מלהיבה. שיטוט ברחובות השכונה עשוי להוביל אתכם אל המבנה הכי חשוב בה, וזאת יעידו כל התושבים ללא יוצא מן הכלל - אצטדיון הבומבונרה שבה משחקת קבוצת הפאר בוקה ג'וניורס. לראות משחק? ובכן, מדובר בחוויה מטורפת, שבה תבינו, תריחו, תשמעו ותרגישו עד כמה הכדורגל הוא דת בארגנטינה וכמה אמוציות המשחק הזה מעורר. מצד שני, הקהל המשולהב לא תמיד קל לעיכול. אם אתם אוהבי כדורגל - מומלץ.

תזמורת רחוב בשכונת לה בוקה, בואנוס איירס. ShutterStock
תמיד קורה בה משהו/ShutterStock

טיול בין המפורסמים שבבית הקברות ריקולטה

נכון, סיור בבית קברות אף פעם לא נשמע כמו חוויה כיפית ומרנינה, אולם יש כמה בתי קברות מיוחדים בעולם, דוגמת פר לשז בפריז, שביקור בהם כן מוביל להרפתקה היסטורית ואדריכלית. כזה הוא בית הקברות ריקולטה, עתיר המונומנטים. בו קבורים היפים והאמיצים, השליטים והמשוררים, הגנרלים והסופרים.

בבית הקברות כ-6,400 מוזיאולים קטנים בשטח של 14 דונם בלבד, כך שאתם הולכים בעיר המתים תרתי משמע. כל חלקת קבר היא ארמון קטן. רבים מתעכבים ליד קברה של הגברת הראשונה המנוחה אווה פרון הכריזמטית, אהובת העם. אוויטה קבורה בין אישים רבים אשר הותירו את חותמם על ארגנטינה והאנדרטאות המעוטרות משלבות סגנונות אדריכליים ואוצרים בתוכם לא מעט סיפורים פיקנטיים על האנשים שהיו ואינם.

בבית הקברות ריקולטה, בואנוס איירס. ShutterStock
כל המי ומי. בית הקברות המפואר ריקולטה/ShutterStock

לאכול סטייק טוב ולא להגזים עם האלפחורס

בואנוס היא עיר ללא הפסקה שמקדשת את החיים הטובים. חיי הלילה שלה מלאים אפשרויות וחוץ מברים, מועדונים ובתי קפה, בואנוס איירס היא מסע קולינרי מרגש. בשר לסוגיו הוא מרכיב עיקרי, יש שיאמרו היחיד, במטבח הארגנטינאי והמסעות בבואנוס איירס ישמחו להגיש לכם סטייקים ענקיים ולצד יין מקומי משובח.

העיר הזו מעניקה לכם הזדמנות לטעום את המקור: מטכניקות הצלייה והבישול של מיני בשרים ועד לקינוחים מענגים. נסו את האמפנדס, אותם כיסוני בצק ממוצאים הנמכרות בכל מקום, מדוכני אוכל ומסעדות פועלים ועד למסעדות גורמה, תיהנו מדולצ'ה דה לצ'ה מתוקה וקרמלית וכמובן אל תגזימו עם עוגיות האלפחורס הגדולות והמעולות.

דוכן אמפנדס, בואנוס איירס. ShutterStock
עיר שהיא חגיגה קולינרית. דוכן אמפנדס בבואנוס איירס/ShutterStock

לצפות במופע טנגו מכשף

בסוף המאה ה-18, כשהעבדים והעניים בארגנטינה ביקשו להירגע מעמל היום וליהנות קצת לפני ההשכמה לעוד יום עבודה מפרך, הם שרו וניגנו. ההתכנסות הזאת של האנשים בסוף היום נקראה "Tambo". האליטה והשלטון לא אהבו זאת ואף ניסו למנוע את החגיגות, שבהם רקדו, שרו וניגנו. במאה ה-19 החגיגות האלה הפו להיות מנת חלקם גם של המהגרים האירופאים שהגיעו לארגנטינה ואף של מעמד הביניים המקומי. הארגנטינאים נישבו בקסמי ריקוד הטנגו, שהפכך לריקוד הלאומי.

זוג רוקד טנגו ברחובות בואנוס איירס. ShutterStock
חלק מהתרבות הארגנטינאית. זוג רוקד טנגו ברחובות בואנוס איירס/ShutterStock

כיום טנגו הוא סמל תרבותי בארגנטינה, ישנם מועדונים והופעות רחוב וצפייה בו היא צפייה בשירה בתנועה. גבר ואישה, מוזיקה סוחפת, לרוב דרמטית, ותנועה שכולה חיזור, כאב ורגש. אם ברצונכם להתעטף בערב של מוזיקה ותרבות ארגנטינאית מסורתית, הופעת טנגו במועדון TANGO PORTENO הפופולרי יכולה להלום זאת, וכמובן - ליהנות ממופעי רחוב של רקדנים מקצועיים וחובבניים ברחובות המרכזיים של שכונת לה בוקה.

בואנוס איירס מלאה באירועים פתוחים לציבור במהלך היום והלילה והיא לא רק תשאיר אתכם ערים, אלא תכבוש את לבכם בדרך. תבואו אל בואנוס איירס מלאי אנרגיה, היא כבר תדאג לספק לכם את מידת ההנאה מביקור בה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully