וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטרקציות באזור הנגב

שמורת פורה היפהפייה שפורחת בחורף, הצריף של ראש הממשלה הראשון, טיול בנחל חווארים לאור ירח ועוד אטרקציות למשפחות או קבוצות בנגב המדברי של ישראל

גן לאומי שבטה. דרור מעיין, מערכת וואלה! NEWS
אחד מהגנים הלאומיים בנגב. שבטה/מערכת וואלה! NEWS, דרור מעיין

חי בנגב

חי בנגב הוא חאן אירוח ולינה מדברי, המבוסס על עקרונות אקולוגיים וממוקם בקיבוץ רביבים . במקום מגוון אפשרויות לינה: אוהלים אינדיאניים, חאן אקולוגי, חדרי אירוח ולינת שטח. מחוץ למתחמי הלינה מפוזרות פינות ישיבה ושולחנות, מתחמים למנגל ופוייקה ומטבחון. בסמוך ניתן ליהנות ממגרשי ומסלולי טיול באזור.

כמה עולה: מחירון באתר
איפה: קיבוץ רביבים
לפרטים נוספים: 08-6562688
אתר: https://chai-negev.net/

צריף בן גוריון

דוד בן-גוריון היה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, בשנת 1953 פרש מתפקידו ועבר להתגורר עם אשתו פולה בצריף בשדה בוקר. בצוואתו ביקש בן גוריון שהצריף, אשר שימש כמקום מגוריו, יישמר בצורתו ועל כל תכולתו. בצריף חדר עבודה ובו כחמשת אלפים ספרים בשפות שונות, חפצים ומזכרות , העתק מגילת העצמאות, מפת ארץ ידראל, תמונה של מהטמה גנדי ועוד. לצד צריף המגורים של פולה ודוד בן-גוריון הוקם מתחם תערוכות ופעילות חדש, אשר שופכים אור על דמותו, חזונו לפיתוח הנגב וקיבוץ שדה בוקר. האתר כולו מותאם לסיור עצמאי לכל הגילאים וניתן להיעזר בצוות המדריכים במקום.

שעות פעילות:
ימים א'-ה' 8:30-16:00
ימי ו' וערבי חג 8:30-14:00
שבתות וחגים 10:00-16:00
יש להגיע עד שעה לפני שעת הסגירה
כמה עולה: מחירון באתר
איפה: קיבוץ שדה בוקר
לפרטים נוספים: 08-6560469
אתר: https://www.ben-gurion.co.il/

יום העצמאות בצריף בן גוריון. חנן אפשטיין, מערכת וואלה! NEWS
צריף בן גוריון/מערכת וואלה! NEWS, חנן אפשטיין

מצפה רביבים

מצפה רביבים ע"ש יוסף וייץ הינו אתר מורשת והוא אחד משלושת המצפים שהוקמו בשנת 1943 כדי ללמוד את התנאים החקלאיים והאקלימיים של הנגב, לקראת הקמת יישובים חדשים. המצפה מספר את הסיפור על ההתיישבות היהודית הראשונה בנגב לפני קום המדינה, על התנאים הקשים, החום הכבד, היעדר הפרנסה ועוד. באתר ניתן לראות את הבור שנחפר לאגירת מים ושימש כבית מגורים ראשוני של המתיישבים, טירה המשחזרת את אורח החיים בקיבוץ, מערה קדומה, אזור מטוסים המספר על הישוב בזמן מלחמת השחרור, מגדל תצפית ועוד. במקום ניתן ליהנות מסיורים מודרכים למבוגרים ופעילויות שונות ילדים.

שעות פעילות: (בתיאום מראש)
א'-ה' 08:00-16:00
יום ו' - שבת וערבי חג 08:00-12:00 לקבוצות בלבד
כמה עולה:
מחיר הכניסה כוללת סיור עצמי באתר / אור קולי + הדרכה בדגם מפעל המים.
מחיר ילד / סטודנט/ גמלאי: 17 שקלים
מחיר מבוגר: 20 שקלים
נכה 8 שקלים
הדרכה מקומית באתר בתאום מראש - עד 25 איש בקבוצה
150 שקלים ליחידת הדרכה .שפות הדרכה: עברית/ אנגלית/דנית
חדר תחפושות- 3 שקלים לילד מומלץ לשלב בפעילות ילדים
איפה: קיבוץ רביבים
לפרטים נוספים: 050-8996886

שמורת פורה

שמורת פורה המשתרעת על פני 12 דונם, היא שמורת טבע בצפון הנגב בסמוך למחלף מאחז שעל כביש קריית גת - בית קמה, היא נקראת על שם חורבת פורה, שנמצאת בגבולה המערבי ומכונה בערבית ח'רבת אלפורה. ייחודה של השמורה הוא שפני השטח שלה מכוסים בסלעים חשופים מגיל האיאוקון, ולא באדמת לס כסביבתה. בשמורה גדלים צמחים מדבריים וים תיכוניים, בחורף השמורה מוריקה ובאביב, בחודשים פברואר ומרץ מתמלאת בפריחה צבעוניות במיוחד, מרבדי כלניות ומים. במקום ניתן ליהנות מאגם פורה עונתי, לשבת על שפת האגם וליהנות מהנוף ומעופות המים. לאחר כקילומטר של הליכה בשמורה מגיעים לגשר רכבת הרוס וממנו ניתן לראות את תל נג'ילה ולהתרשם מהנוף מסביב.

איפה: על כביש 40 לכיוון דרום, כק"מ דרומית למחלף מאחז פונים ימינה/מערבה לשמורת פורה לפי השילוט.

כלנית כלניות שמורת פורה. צילום: זיו ריינשטיין,
כלנית בשמורת פורה/צילום: זיו ריינשטיין

נגב ZOO

גן החיות נגב ZOO הוא גן החיות הגדול בנגב ומשתרע על שטח של כ 50 דונם. בגן מוצגים כ- 130 מינים שונים של עופות, יונקים וזוחלים מהארץ והעולם, חלקם נפוצים ומוכרים, חלקם נדירים אשר נכחדו מהטבע וחיים אך ורק בגני חיות וחלקם בסכנת הכחדה. מרבית בעלי החיים שוכני הגן נולדו בשבי ורגילים לנוכחות בני אדם בקרבתם, וחלק מבעלי החיים הינן חיות בר אשר הובאו לגן מהטבע לצורך קבלת טיפול רפואי לאחר שנמצאו פצועים בשטח. כל הכנסות הגן מיועדות לטיפול בבעלי החיים ולפיתוחו.

שעות פעילות:
א-ה 09:00-19:00
שישי 09:00-15:00
כמה:
אדם מגיל שנתיים ומעלה - 30 שקלים
בעלי תעודת תושב ב"ש, בעלי תעודת אזרח ותיק, חיילים בסדיר, סטודנטים - שקלים 25
אדם בקבוצה- שקלים 15 (מינימום 15 איש)
אפשרות לתוספת הדרכה של 90 ד' עד 30 איש למדריך בעלות של 160 שקלים
איפה: קריית בץ 5 באר שבע
לפרטים נוספים: 08-6442530
אתר: https://negevzoo.co.il/

נחל חווארים

נחל חווארים הוא נחל אכזב בנגב המרכזי, הוא מתחיל מכביש 40 ליד צומת ציפורים ונגמר למרגלות מעלה הגר. המסלול במורד הנחל הוא מסלול קל המתאים למשפחות ואורך כשלוש שעות. כדאי לטייל בנחל בשעות היום בימים לא חמים, או בלילות הקיץ בהם הירח מאיר, בגלל סלעי הקירטון הלבנים הבוהקים ונוף הבתרונות שהם יוצרים. מיד בתחילת המסלול מצפון לשביל יש בור מים גדול - בור חוואים, שנחצב בתוך הסלע ושימש לאגירת מי הגשמים בתקופה הביזנטית ממנו ממשיכים מזרחה במורד הנחל. המסלול אינו מעגלי ומסתיים ב חניון הסרפנטינות.

איפה: נוסעים בכביש 40 מכיוון שדה בוקר למצפה רמון, כשני קילומטר דרומית לפניה למדרשת שדה בוקר, שם רואים שלט המפנה שמאלה לבור חווארים ומחנים את הרכב.

נחל חווארים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל חווארים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

משק 77

במשק 77 ניתן ליהנות מחוויה חקלאית לכל המשפחה הכוללת קטיף עצמי של תותים תלויים, סיור בטרקטור בשטחים ירוקים, סיור לימודי בחממות המשק כולל הסבר על התהליך משלב השתילה ועד קטיף. בנוסף במקום סדנאות יצירה, מתחם אוכל, שייקים מפירות המשק, פינות ישיבה ועוד.

שעות פעילות:
א-ה 9:00 - 17:00
ו' 9:00 - 13:00
כמה עולה: מחירון באתר
איפה: מושב תקומה
לפרטים נוספים: 08-9934237
אתר: https://mesheq77.co.il/

חוות אל היען

חוות אל היען היא אטרקציה נהדרת לכל המשפחה בה ניתן להתרשם מיענים המתהדרים בתואר העופות הגדולים בעולם. בנוסף ניתן לראות עופות שונים, ליהנות מפינת חי, פינות יצירה, מתקני שעשועים, פינת פיקניק ואזורי לינת שטח. בכניסה יחולקו שקיות האכלה להאכלת היענים.

שעות פעילות:
שבתות וחגים: 10:00-16:00
ניתן להזמין: סיורים, פעילויות גיבוש, אירועים קטנים וגדולים בכל ימות השנה
כמה עולה: 25 שקלים מגיל 3 ומעלה
איפה: מול פארק אשכול
לפרטים נוספים: 052-690-1660
אתר: https://www.el-hayaen.co.il/

עין עבדת

מסלול קצר ופשוט להליכה לאורך נוף קניון מדהים, מים וחיות בר. מרחבת החניה הולכים בשביל מסודר לכיוון קניון עין עבדת, חוצים את פלגי המים ובסופו של המסלול מגיעים לבריכת מעיין גדולה, אליה אסור להיכנס מטעמי שמירת הטבע. ממשיכים בעלייה במדרגות החצובות בסלע מימין לבריכה עד לראש המפל. חוצים את פלגי המים ועוברים את חורשת הצפצפות שם מתחילה העלייה האחרונה בשביל מדרגות חצוב המוביל למערת נזירים. בסוף המסלול עולים במעלה שני סולמות בגובה 5 מטרים, ומשם ממשיכים עד לחניון עין עבדת העליון.

איפה: נוסעים על כביש ,40 הכניסה התחתונה לעין עבדת היא בסמוך לאחוזת קבר בן גוריון ומדרשת שדה בוקר. הכניסה העליונה כ- 5 ק"מ דרומה

גן לאומי עין עבדת. גארי רזניקובסקי, Zahav.ru
עין עבדת/Zahav.ru, גארי רזניקובסקי

גן לאומי שבטה

גן לאומי שבטה הוא אתר מורשת עולמית הממוקם בגובה שך 340 מטר מעל פני הים ושטחה של שבטה משתרע על פני 90 דונם. שבטה הינה עיר עתיקה המשמשת היום כאתר ארכיאולוגי בו ניתן לראות שרידים של העיר הביזנטית שהתקיימה בלב המדבר ללא מקורות מים טבעיים, רחובות ובתי מגורים ושלוש כנסיות מפוארות, כיכר ובו שתי בריכות מים, מסגד, גת, בית עירייה וספסלי אבן. המסלול בשבטה אורך כשעתיים ומתאים לכל המשפחה.

שעות פעילות:
האתר פתוח, אך השהייה במקום מותרת בשעות האור בלבד
איפה: שבטה נמצאת כ-8 ק"מ דרומית לכביש 211, קרוב ל- 20 ק"מ מערבית לצומת טללים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully