וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחש קוברה, עם קצת רוטב מעל: המסעדה שמציעה תפריט נחשים

"עבור התיירים, הסעודה היא כמו רכבת הרים מרגשת", אומר מנהל המסעדה הפופולרית. ומנת לב נחש כבר ניסיתם?

מסעדה וייטנאמית מגישה תפריט נחשים. פייסבוק, אתר רשמי
קוברה מישהו? מנה במסעדת Nguyen Van Duc/אתר רשמי, פייסבוק

אם הגעתם לכאן עם כמה חברים ואתם ממש רעבים, מומלץ לכם ללכת על מנת נחש הקוברה. אבל אם הרעב לא ממש תקף אתכם, נסו מנות צנועות יותר בגודלן, של נחשים קטנים יותר. זוהי אחת מן העצות שתקבלו במסעדת Nguyen Van Duc, המכונה בפשטות "כפר הנחשים".

המסעדה השקטה והנעימה, ממוקמת באחת משכונותיה של האנוי, בירת וייטנאם. היא מפורסמת בתפריט הבלתי שגרתי שלה, המבוסס על נחשים ושאר זוחלים, ונחשבת פופולרית בקרב מקומיים, כמו גם תיירים.

צפו: כך מכינים את הנחש לארוחה במסעדה

מנת אקסטרים: לב נחש

נגויאן הואנג לונג, מנהל המסעדה, מספר כי תושבי אזור זה לוכדים ומרבים נחשים מזה 200 שנים. "הכל מתחיל בדם", הוא מספר. "בימי קדם, הכפריים עשו שימוש בדמו של הנחש בכדי לרפא כאבי ראש. ארס הנחש עצמו מועיל במקרה של דלקת גרון וכאבי עצמות".

עם זאת, הוא מודה כי סועדים רבים הפוקדים את המקום פחות מתעניינים בכוחות הריפוי הללו, אלא יותר בריגוש שבאכילת נחשים.

"בעבור המקומיים, נחשים מהווים חלק טבעי מהתזונה הכללית. עבור תיירים, זו ממש רכבת הרים מרגשת", הוא מוסיף. לדבריו, עבור מי שמגיעים הנה לטעום נחש בפעם הראשונה, החוויה קלה יותר לעיכול (תרתי משמע) בזכות תוספות שמוצעות להם, כגון בזיליקום טרי, רוטב דגים ושום. הנועזים יותר ילכו על מנת "לב נחש" - מנה שכל-כולה נגיסה אחת.

רשת CNN מדווחת כי במסעדה לא תמצאו תפריט קבוע שמוגש לאורחים, וצוות המלצרים מדבר באנגלית בסיסית בלבד, כך שלא תמיד מובנים ההסברים על המנות השונות ואופן הכנתן. מצד שני, תמיד אפשר להצביע על הווק, שבו רוחשים תבשילים ריחניים

נוסף, אף אחד לא יאלץ אתכם כמובן לצפות בנחש שבחרתם בעודו מסיים את חייו בסיר או על המחבת, אבל רבים בהחלט מבקשים לעשות זאת, ולהיות עדים לתהליך ההכנה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסעדה וייטנאמית מגישה תפריט נחשים. פייסבוק, אתר רשמי
מטעמים מנחש במסעדת Nguyen Van Duc/אתר רשמי, פייסבוק

קוברה אחד ל-8-6 סועדים

ברגע שהנחש מומת, מקצצים אותו על הקרקע ומרסקים את עצמותיו. עורו נחנך לכדי רצועות שמיד מגיעות לטיגון. נחש גדול-מידות כגון קוברה עשוי לשמש למספר מנות, ובכך לספק את תאבונם של 8-6 סועדים, כאשר מחירו עומד על 60 דולרים.

מנה פופולרית נוספת היא ספרינג-רול נחשים, הממולא בבשרם של זוחלים נוספים, המוגש חם, לאחר טיגון קצר של כדקה בלבד בווק. מנה זו מעוטרת בתבלינים טריים. ויש גם מנת בשר נחשים עטופה בעלים ירוקים. עם זאת, נראה כי המנה הפופולרית ביותר במסעדה היא פשוט בשר נחשים מוקפץ. לדברי לונג, הסיבה היא כי מנה זו מזכירה במרקמה מנות "מסורתיות" יותר, כגון חזיר או עוף (אם כי הטעם בהחלט לא מזכיר אותם).

עוד הוא מספר כי יש סועדים החוששים לבריאתם, בשל ארס הנחש. "אנו מבטיחים להם שמעולם לא התרחשה אצלנו תגובה אלרגית או הרעלה כלשהי לאחר צריכת בשר נחשים", הוא מציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully