וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: המערה שבה נלכדו הנערים - נפתחה לתיירים

בדרך להיות יעד תיירותי פופולרי: מערת ת'אם לואנג הידועה לשמצה נפתחה למבקרים, והאזור כולו זוכה לפריחה, לאחר המבצע המורכב שריתק את עיני העולם בקיץ 2018

צילום: מתוך הפייסבוק של Thai NavySEAL, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: כך חולצו הנערים שנתקעו במערה בתאילנד

לאחר תקופה מורטת עצבים של יותר משבועיים, הכריז צבא תאילנד, ב-10 ביולי 2018, כי הושלם בהצלחה מבצע החילוץ מהמערה המוצפת בצפון המדינה, בה נלכדו 12 נערים ומאמן הכדורגל שלהם.

כעת, כשנה וחצי לאחר המקרה שריתק את העולם כולו, נפתחה שוב למבקרים מערת ת'אם לואנג (Tham Luang), הנמצאת במחוז צ'יאנג ראי (Chiang Rai).

אתר Insider מדווח כי הרשויות המקומיות הכריזו על כך לפני ימים ספורים, והטילו מגבלה של מספר המבקרים: לא יותר מ-2,000 ביום, כאשר הכניסה נערכת בקבוצות. לקראת הפתיחה, אף נערך טקס חגיגי, שבו השתתפו אנשי ממשל מקומיים, פקחי שמורת הטבע עיתונאים ונזירים מהאזור.

מאז ההכרזה, רבים ניצבים בתורים ארוכים לפני המערה, רק כדי להציץ פנימה, אל החלל האדיר, שבו מעברים צרים ושפע של חללי משנה. עוד נמסר כי הרשויות הקימו מחסומי מתכת בכניסה למערה, למטרת בטיחות. כך, ניתן לצפות אל פנים המערה ממרחק של כ-30 מטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טקס פתיחת המערה בתאילנד

מוזיאון וחנות מזכרות

ורנון אנסוורת', צוללן בריטי בן 64, שהשתתף במשימת החילוץ לפני כשנה וחצי, אמר שאותו מעמד כי "היה זה מבצע החילוץ הגדול ביותר מסוגו שבוצע אי פעם. אף אחד מאיתנו לא ויתר לרגע. כאשר יש עוד תקווה, אתה ממשיך הלאה. המקרה הזה הביא עמו תקווה רבה".

כזכור, מאמן הכדורגל ו-12 הנערים - בגילי 17-12 - נלכדו במערה ב-23 ביוני 2018 לאחר שיטפון עז שהציף חלקים רבים ממנה. במהלך מבצע החילוץ, איבד את חייו צוללן תאילנדי. המבצע ארך 17 ימים, ובו השתתפו מחלצים ומומחים בינלאומיים, בהם צוללנים, אנשי רפואה ומתנדבים.

מאז אותו מקרה, הפך האזור כולו ליעד תיירותי מבוקש ועסקים רבים בו החלו לפרוח. כך למשל, הוקם בקרבת מקום מוזיאון לאמנות וחנות מזכרות. בשנה האחרונה, ביקרו באזור כ-1.5 מיליון מטיילים.

תרשים של המערה שבה שהו הנערים

המערה שבה שהו הנערים בתאילנד. עיבוד תמונה
המערה שבה שהו הנערים בתאילנד/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully