וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למחלת ים? ספינה חדשנית מציעה הפלגה ללא בחילות

חברה נורווגית תכננה ספינה ש"חודרת" דרך גלי הים באופן ייחודי. התוצאה: הפלגה רגועה ונינוחה גם בים גבוה

ספינה שעוצבה נגד מחלת ים X-Bow. Ulstein, אתר רשמי
ספינה שעוצבה נגד מחלת ים. ה-X-Bow/אתר רשמי, Ulstein

אחת הסיבות העיקריות לכך שרבים אינם יוצאים לקרוז היא הבחילות וחוסר הנוחות שמביאה עימה מחלת הים. אבל נראה שכעת יש סיבה לאופטימיות: רשת CNN מדווחת כי ספינה המכונה X-Bow, תוכננה כך שתפחית במידה ניכרת את הטלטלות שגורמות לתופעה.

הספינה תוכננה על ידי חברת הספנות הנורווגית Ulstein, ובשונה מספינות רגילות, הנעות מעלה ומטה על פני הגלים, ה-X-Bow למעשה "חודרת" דרך השתברות הגלים. האנרגיה הנוצרת בתהליך, מתפזרת ומשפיעה בעיקר על צדי הספינה. במילים פשוטות: הרבה פחות תנודתיות - מה שמפחית ואף מעלים את תופעת מחלת הים.

נוסף על כך, היא גורמת לשיכוך ה"חבטות" שנגרמות לאחר פגיעה בגל גבוה במיוחד - מה שהופך את ההפלגה כולה לנינוחה הרבה יותר.

הספינה הראשונה מדגם זה קרויה Greg Mortimer, על שמו של האוסטרלי הראשון שטיפס לפסגת האוורסט. היא נרכשה על ידי חברת הקרוזים Aurora Expeditions, המתמחה בהפלגות לאזור אנטרקטיקה.

ספינה שעוצבה נגד מחלת ים X-Bow. Ulstein, אתר רשמי
ה-X-Bow למעשה "חודרת" דרך השתברות הגלים/אתר רשמי, Ulstein

האתגר: מצר הים הידוע לשמצה

בעוד שיש מי שמקבלים בחילה רק משהות על ספינה, הרי שיש מקומות בעולם שגם לספנים קשוחים יהיה קשה להתמודד עמו. כזה למשל הוא "מעבר דרייק" (Drake Passage) - מצר ים הממוקם בין הנקודה הדרומית ביותר בדרום אמריקה לבין איי שאטלנד הדרומיים, לא הרחק לאנטארקטיקה.

ובשל אותו מצר ימי ידוע לשמצה, החליטה חברת הקרוזים הזו לרכוש את הספינה החדשנית. "אז נכון, בשל התכנון והמבנה הייחודי שלה, הספינה הזו לא תאפשר סצנות כמו של לאונרדו דיקפריו בקצה החרטום", אומרת ויקטוריה פרימרוז, מנהלת השיווק של החברה, "אבל מצד שני, אנו מרוויחים הרבה מאוד אנשים שכעת לא חוששים עוד לצאת לשיט".

בנוסף, צורתה החיצונית החדשנית של הספינה דרשה גם חשיבה מחודשת על תכנון הפנים שלה. "מאחר ש'הפסדנו' את הסיפון הקדמי, בנינו את מה שאנו מכנים 'כנפונים', וזאת בכדי שהשטים יוכלו לקבל נקודות תצפית בקדמת הספינה ובצדיה".

עוד נמסר כי מאחר שבאנטארקטיקה יש מגבלה על מספר המבקרים, הספינה כולל 122 מיטות בלבד, מהן כ-100 מיטות מיועדות לאורחים. יש בה מסעדה אחת בלבד, כאשר אנשי הצוות והאורחים סועדים בה יחדיו, מה שתורם לתחושת הגיבוש הקבוצתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully