וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהצעירים בישראל: האינסטגרם מחליט לאן נטוס השנה

סקר חדש מצא ש-49% מילידי דור ה-Z בישראל, אלו שנולדו בשנת 2000 ואילך, בוחרים את יעד החופשה שלהם לפי צילומים ופוסטים ברשתות החברתיות. וכמה הם מושפעים מסלבס שהעלו סטורי מהנופש שלהם?

מצטלמת במקומות יפים בעולם ועושה מזה ים כסף/עמוד היוטיוב של Alexa Dellanos

בווידאו: דוגמנית מצטלמת במקומות יפים בעולם ומעלה לאינסטוש

רבות כבר נכתב על מידת ההשפעה של הרשתות החברתיות על דור ה-Z (צעירים שנולדו אחרי שנת 2000) בכל תחומי החיים. אלא שכעת היא מקבלת משנה תוקף - לפחות בכל מה שקשור לבחירת יעדי הנופש. מחקר חדש של Booking.com חושף שכמעט מחצית (49%) מבני דור ה-Z
בישראל מייחסים חשיבות רבה לתמונות ולפוסטים ברשת החברתית לפני שהם בוחרים את יעד החופשה שלהם. 43% מהם ציינו שזהו מקור ההשראה המרכזי שלהם בנושא טיולים.

תמונות מרהיבות עושות את העבודה אבל לא רק. כשליש (37%) מבני דור ה-Z הישראלים טוענים כי בבואם לבחור יעד חדש לביקור, הם מושפעים ממשפיענים ומפורסמים במדיה החברתית, ו-32% אומרים שבכל הנוגע להמלצות על טיולים, הם סומכים בדרך כלל על מובילי דעת קהל, כמו משפיענים וסלבריטאים. 43% מהמשיבים בקרב בני דור ה-Z הישראלים טוענים כי יעדי הטיול שלהם מושפעים גם ממקומות שהם ראו בסרטים ובתוכניות טלוויזיה. למרות זאת, חלקם עדיין יותר מסורתיים כאשר יותר ממחצית (53%) העידו כי הם פונים לחבריהם על מנת לקבל המלצות לטיולים.

כפועל יוצא של השימוש הגובר ברשת החברתית הוויזואלית המובילה בעולם, צעירי דור ה-Z לא חוסכים בתמונות. 27% הודו כי הם מצלמים ללא הפסקה - מעל 50 תמונות ביום במהלך חופשה, ואוהבים לשתף אותן עם אחרים. 33% מהם עושים זאת במדיה החברתית. נתון מעט גבוה ביחס לנתון הנוגע לכלל המטיילים הגלובליים בנושא זה (28%).

בין אם מדובר בעמודי אינסטגרם של משפיענים או בעמודים שלהם עצמם, 27% מבני דור ה-Z אומרים שהם מעוניינים לטייל במקום שייראה טוב בתמונות. 42% מבני דור ה-Z אומרים שהם תמיד מעלים תמונות מהחופשות שלהם למדיה החברתית - יותר מכל דור אחר (42% לעומת 35% מקרב כלל המטיילים). 29% מבני דור ה-Z צילמו במהלך חופשתם האחרונה בין 10 ל-30 תמונות כל יום.

חופשה 2019 תיירת. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הרשת החברתית משפיעה מאוד על בחירת החוםשה של הצעירים/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

הכי חשוב בחופשה: חיבור לאינטרנט אלחוטי

למרות כל הנתונים האלו, כאשר הם נשאלו על מקומה של הרשת החברתית במהלך טיולים, 66% מבני דור ה-Z הישראלים ציינו כי הם חושבים שאנשים נוטים לשים דגש רב מדי על מדיה חברתית במהלך הטיול. יתרה מכך, בני דור ה-Z הישראלים טוענים כי הם מודעים לחשיבות חוויית החופשה, כאשר יותר מחצי (57%) אומרים שהם מעדיפים להתמקד במה שנמצא לפניהם וליהנות מהרגע, מאשר לבלות את זמנם בצילום תמונות ופרסומן במדיה החברתית.

כמי שנולדו לתוך העולם הדיגיטלי, 54% מהם אומרים שהדבר החשוב להם ביותר במהלך השהות הוא חיבור לאינטרנט האלחוטי, גבוה יותר מכל דור אחר שציין את המתקן החשוב לו ביותר במקום האירוח.

מתודולוגיה: המחקר נערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 21,807 משיבים בגילי 16 ומעלה (25% מהם בגילאי 16-24) ב-29 שווקים (לרבות 1,000 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: אוסטרליה, גרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, סין, ברזיל, הודו, ארה"ב, בריטניה, רוסיה, אינדונזיה, קולומביה ודרום קוריאה; ו-600 משיבים מכל אחת מהמדינות הבאות: יפן, ניו זילנד, תאילנד, ארגנטינה, בלגיה, קנדה, דנמרק, הונג קונג, קרואטיה, טאיוואן, מקסיקו, הולנד, שוודיה, סינגפור וישראל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully