וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הרגלי פלרטוט שיכולים לסבך אתכם בחו"ל

איפה אסור להתנשק ברחוב? כמה פרחים כדאי להביא בדייט ברוסיה? מה לא כדאי לעשות כשחולקים מנה ביפן? ומי בכלל אמור לשלם על הארוחה? המדריך המקוצר לדייטים בחו"ל

דוגמנית בתרמית הדייטים הגדולה בהיסטוריה: פיתתה מאות גברים בטינדר/מערכת וואלה!

בווידאו: האשה שיצאה לדייט עם מאות גברים בעולם

זה קורה לא מעט: אתם נוסעים לחו"ל, ורק אי שם, בקצה השני של העולם, אתם מגלים את הנפש התאומה שלכם (או לפחות פרטנרים לדייט מוצלח).

עם זאת, מסתבר שגם חיזור הוא עניין של גיאוגרפיה, ובמקומות שונים יש "כללים" שונים בכל מה שקשור לדייטים ולכל מה שנלווה אליהם. בקיצור, מה שאצלנו בארץ נחשב לפלרטוט לגיטימי, ייחשב לגסות רוח במקומות אחרים.

אז איך עושים זאת נכון? אתר Brightside מתאר כמה הבדלים מהותיים בין מקומות שונים בעולם. אך נראה כי החשוב מכל הוא לזכור כי לכל תרבות כללים משלה, וטוב תעשו אם תתייעצו מראש עם ידידים או מכרים מקומיים, לפני שאתם עושים את הצעד.

לא להראות חיבה בציבור

אתם ודאי זוכרים, בתקופת גיל ההתבגרות, שהיו מקרים שבהם אסור היה להתנשק בתחומי בית הספר. ובכן, כעת חישבו על ארצות שלמות שבהן לא מומלץ לעשות זאת במרחב הציבורי.

כך למשל, ביפן או בדרום קוריאה, הפגנת חיבה גופנית כזו עלולה להיראות כגסות רוח. הדבר נכון שבעתיים במדינות ערב. כך למשל, בערב הסעודית תוכלו להיעצר אם תתנשקו בפומבי. מצד שני, ישראלים עדיין לא יכולים לבקר בה...

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

כן להראות חיבה בציבור

מצד שני, יש מדינות שבהן חיבה בציבור היא כמעט "מאסט". כך למשל, במדינות רבות במרכז ובדרום אמריקה, נשיקות על הלחיים נחשבות לברכת שלום מקובלת, ואם לא תנהגו כך, תיחשבו כטיפוסים קרים וחסרי רגשות.

בני זוג מתנשקים. ShutterStock
יש מדינות שחיבה בציבור היא דבר מקובל/ShutterStock

לחלוק את החשבון

באופן כללי ניתן לומר כי במערב, מקובל מאוד לחלוק בחשבון בסוף הדייט. באופן מסורתי, היה מצופה מגברים לשלם את החשבון כולו, אך ביותר ויותר מקומות בעולם סבורים כי הדבר עלול להקטין ולפגוע בנשים, ולרמוז כי אינן מסוגלות לדאוג לעצמן.

ועדיין, יש מקומות שבהן אם הגבר מציע לאישה לחלוק חשבון, נחשב הדבר מעליב. כך למשל בדרום קוריאה. לא בטוחים מה לעשות? שוב, פשוט התייעצו עם ידידים או מכרים מקומיים.

הנשיקה הראשונה

אז מתי תגיע הנשיקה הראשונה? גם במקרה זה, כדאי להתייעץ מראש עם מכרים מקומיים. במדינות אירופאיות מסוימות, כגון פולין או גרמניה, חיבוק יהיה דווקא הפתרון, מאחר שנשיקות שמורות לשלב רציני יותר במערכת היחסים.

אילוסטרציה. ShutterStock
חיבוק הוא פתרון לא רע במדינות מסוימות/ShutterStock

להביא את הדייט לחתונה

הוזמנתם לחתונה של חברים בחו"ל? בארצות הברית למשל, להגיע לחתונה בלי בן/בת זוג, נחשב צעד שגוי לעילא ואף מתריס. לעומת זאת, בבריטניה הדבר אף רצוי, מאחר שחתונה היא המקום המושלם לפגוש דייטים פוטנציאליים. למעשה, יש גם מקרים לא מעטים שבהם בעלי השמחה מבקשים מאורחים רווקים להגיע בגפם.

הזמן הנכון למסעדת יוקרה

אמריקאים אוהבים מאוד לצאת לאכול בדייט הראשון. אבל לאן? דייט במקדונלד'ס מותר רק אם אתם עדיין בגיל התיכון. לא רגע לאחר מכן. בקיצור, לכו על מסעדה של ממש. לעומת זאת, בשוודיה, רבים מבצעים מהלך המכונה Fika - דייט ראשון במקום פשוט ולא מחייב, כגון בית מאפה או בית קפה צנוע. רק לאחר מכן, אפשר להמשיך בבטחה לעבר מסעדת יוקרה.

אמסטדרם דייט. Shutterstock, ShutterStock
צאו לדייט במקום לא מחייב/ShutterStock, Shutterstock

לקחת את הזמן

בארצות הברית, אוהבים לקחת את הזמן כאשר יוצאים לדייט, ו"איחור אופנתי" הוא עניין שבשגרה. ולהיפך - הגעה מוקדם מדי נחשבת כמעשה דביק, נואש ומלחיץ. במקומות אחרים, כגון גרמניה, אם תתנו למישהו לחכות לכם ותבצעו איחור אופנתי, גם אם מינימלי, ייחשב הדבר כגסות רוח.

מתי לפתוח את המתנה?

כידוע, מתנות הן דרך נהדרת להראות חיבה לצד השני. במדינות מערביות רבות, נהוג להוקיר תודה על המתנה ואף לפתוח אותה מיד. מי שלא עושה זאת, נחשב גס רוח. אף במדינות מסוימות באסיה, כגון סין או הודו, הדבר המכובד לעשות הוא כלל לא לפתוח את המתנה לפני מעניק המתנה. אם תעשו זאת, אתם עלולים להיראות כטיפוסים חמדניים.

בחורה מפתיע בחורה עם מתנה ליום האהבה. ShutterStock
יש מדינות שאסור בהן לפתוח את המתנה לפני מעניק המתנה/ShutterStock

חולקים מנה

אם אתם מעוניינים לחלוק את המנה שלכם בדייט, כדאי שתעשו תחקיר מקדים ותלמדו כיצד לעשות זאת נכון. הסיבה: במקומות רבים, לאכילה משותפת של אותה מנה יש כללים מאוד ברורים. כאשר חולקים מנה באירופה או בארצות הברית, יש לעשות זאת באמצעות הסכו"ם בלבד ולא בידיים. ביפן, מצד שני, לא ראוי לחלוק מנה אחת באמצעות הצ'ופסטיק, מאחר שמדובר במעשה שנהוג לבצע בארוחות שלאחר לוויות. בסין, נהגו בזהירות כאשר אתם אוכלים יחד נודלס: שבירה או קריעה של אטרייה נחשבת לעניין שמביא מזל רע.

אתגר הפרחים

מסתבר שגם להביא פרחים צריך לדעת. ברוסיה, למשל, מצופה מהגבר להביא לבת הזוג זר נאה של פרחים, כל עוד מדובר במספר לא-זוגי של פרחים. הסיבה: זרים בעלי מספר זוגי של פרחים הם עניין ששייך לתחום הלוויות.

הפרחים טומנים בחובם משמעויות רבות, ויש לברר מראש מה מקובל ומה לא. כך למשל, יש מקומות שבהם הבאת פרחים מעידה דווקא על ידידות ולא על חיזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully