וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה ציור או אמיתי? "זה המקום הכי יפה בעולם"

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

27.10.2019 / 12:01

"טיילתי בכל העולם, לא נתקלתי בייחודיות כזו גדולה". היא לא היעד הראשון שקופץ לראש כשחושבים על טיול בחו"ל, אבל כשחוזרים ממנה היא לא יוצאת מהראש. פגשנו מטיילים ישראלים שחזרו מאיסלנד וקיבלנו חשק לטוס לארץ האש והקרח

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

איסלנד היא ארץ שהטבע שולט בה. אין בה פשיעה ואין לה צבא. יש בה 102 אלף קילומטרים רבועים - פי חמישה ממדינת ישראל - של קרח, הרים געשיים, אוויר צלול וקר, צוקים דרמטיים ונוף בראשיתי. זה אולי לא היעד הראשון שחושבים עליו כשמתכננים טיול לחו"ל, אבל אין ספק שזאת אחת הארצות שתספק להם חוויה אדירה.

האטרקציות בה לא נגמרות: צפייה בלווייתנים, מסלולי סקי, תופעות טבע עוצמתיות כמו הרי געש, גייזרים וקרחונים, מצוקים אדירים הנישאים מעל הים, וגם חוות נידחות המציעות חיוך לכל אורח ותושבים שמאירים פנים למבקרים. "זה המקום הכי יפה בעולם", אומר שמוליק דולב, מדריך בחברת "פגסוס - טיולים מאורגנים", אשר שב מטיול באי המופלא עם קבוצתו, "אפשר לראות את היווצרות כדור הארץ. עלינו על הרי געש, ביקרנו בקרחונים, ראינו לשונות קרח, שטנו על לגונות, שטנו בים, חצינו נהרות - אין דבר שלא עשינו באיסלנד".

"לבה התעופפה למרחק של עשרות קילומטרים"

יש באי רק עיר אחת, רייקיאוויק, הבירה הצפונית בעולם, שנמצאת בדרום-מערב האי ובה חיים 130 אלף תושבים, כ-40 אחוז מאזרחי המדינה. כ-20 קילומטר דרומית מערבית לרייקיאוויק נמצא הפארק הלאומי ת'ינגווליר (Þingvellir), שהוכרז כאתר מורשת עולמית. הפארק ייחודי בכך שפעילות סיסמולוגית והמסת הקרחונים באלפי השנים האחרונות יצרו בו סדקי קרקע מלאים במים צלולים.

"אני חושבת שאזור הלאקי ואזור הקרחונים בכלל היה מיוחד מאוד", אומרת אן ביליניסקי, משתתפת בטיול, "זה טיול רביעי או חמישי שלי עם פגסוס, אני תמיד מרוצה מאוד". שלום כרמי, מטייל נוסף מוסיף כי התרשם ממראה הלבה הניגרת מהרי הגעש. "לבה התעופפה למרחק של עשרות קילומטרים", הוא אומר, "טיילתי בכל העולם, לא נתקלתי בייחודיות כזו גדולה. חשוב לנסוע עם מדריך - במיוחד לטיולי עומק שכאלה שצריך מדריך שמבין בכל הנושאים".

"לראות את שפע המים, אגמים ומפלים - אחד יותר יפה מהשני", היה מרשים, מוסיפה יהודית כרמי, "המסלול אדיר, מרתק, מעניין, שונה".

מזרחה מרייקיאוויק נמצא עמק ת'ורסמרק (Thorsmork). העמק העצום שופע מים ויערות, וסביבו נישאים הרים היוצרים תבליט נוף דרמטי. יש בו מפלים, שבילי הליכה, אגם ואת קרחון מירדל הכביר, שמגיע בשיאו לגובה של 1,450 מטר. כ-10 אחוזים משטחה מכוסים בקרחונים, כשהבולט שבהם הוא קרחון ואטנאיוקול (Vatnajökull) שבדרום מזרח האי. 8,300 קילומטרים מרובעים של קרח בוהק המנוקד פה ושם בסלעים שחורים הופכים את ואטנאיוקול לקרחון הגדול והמרשים באירופה, ואת הפארק הלאומי שלו לגדול ביבשת. בפארק ואטנאיוקול נמצא גם המתוייר והמוכר מכל הרי הגעש באיסלנד - הר אייאפיאטלאייקוטל (Eyjafjallajökull) שבדרום האי.

אקורד הסיום לטיול היה לוויתן ענק שקפץ עם כל גופו השחור מחוץ למים", מספר יואב ביליניסקי, משתתף בטיול המאורגן של פגסוס לאיסלנד. "הכול הלך מצוין, היה באמת כיף", מסכמת מזל תמיר, שטיילה בטיול מאורגן באיסלנד, "חברת פגסוס הייתה הבחירה הוודאית שלנו. איסלנד מדינה מיוחדת, הייתה לנו קבוצה מיוחדת ומדריך מיוחד - ממש כיף".

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully