וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש בשמורת הטבע שהכניסה אליה עולה 1,000 דולר?

במטרה לשמור על הלטאות הגדולות ביותר בכדור הארץ, העונות לשם "קומודו" ומתגוררת אך ורק במספר איים באינדונזיה, הוחלט להגביל את כניסת המבקרים לשמורה. "זהו מחיר זול", אומר מנהל השמורה. אז משתלם לשלם?

צילום מסך

בווידאו: דרקון קומודו אוכל קוף

האי האינדונזי קומודו (Komodo) הוא ביתם של "דרקוני קומודו", הלטאות הגדולות ביותר שחיות על פני כדור הארץ, ונקראת גם הן קומודו או כוח ענק בעברית. כעת, מציגות הרשויות באינדונזיה תוכנית, לפיה תיירים יוכלו לבקר במקום תמורת 1,000 דולר לאדם.

החלטה זו נוגדת החלטה קודמת, מחודש יולי האחרון, לפיה האי ייסגר כליל לתיירים, החל מחודש ינואר 2020, וזאת במטרה להגן על בעלי החיים הנדירים הללו, ששמם ה"רשמי" הוא "כוח ענק".

נכון להיום, מחיר כניסה לאי עומד על 10 דולר בלבד. ה-BBC מדווח כי בשנת 2018, ביקרו באי קומודו 176,000 בני אדם. זאת לעומת 44,000 מבקרים בשנת 2008. החשש הוא כי כמות התיירים ההולכת וגדלה, מפריעה למהלך החיים התקין של לטאות הענק, בעיקר בכל הקשור לרבייה והטלת ביצים.

האי קומודו, ומספר איים שכנים, הם המקום היחיד בעולם שבו קיימות לטאות אלו, ובשל כך, כל פגיעה במהלך החיים התקין שלהם, עלול לסכן את המין כולו.

קומודו באי קומודו באינדונזיה. Shutterstock, ShutterStock
לראות אבל לשלם. שתי לטאות קומודו נאבקות באי קומודו, אינדונזיה/ShutterStock, Shutterstock

"1,000 דולר זה זול"

"מי שירצה לבקר באי, יצטרך להצטרף ל'תכנית חברים', ולשלם 1,000 דולר - מה שיקנה כניסה למשך שנה", אומר מנהל המחוז ויקטור לייסוקדט. "אני חושב שזהו מחיר זול". לדבריו, גם תושבי האי המקומיים, כ-2,000 במספר, יוכלו לשוב אליו, לאחר שהועברו ממנו בשנה שעברה, לטובת השמירה על שלומן של לטאות הענק. עם זאת, יוטלו מגבלות על הגידול הטבעי של היישוב הקיים באי, ותוצג תכנית חינוכית שתערב את המקומיים בנושאי שמירת טבע.

עוד נמסר כי המעוניינים לבקר במקום יוכלו לרכוש אחת מבין שתי תוכניות ביקור. תוכנית הפרימיום תאפשר לבקר באי קומודו, בעוד שהתכנית הזולה יותר תאפשר ביקור רק באיים השכנים לקומודו, הכלולים אף הם בשמורת הטבע וגם בהם ניתן לצפות ב"דרקוני קומודו".

לטאות אלו מגיעות לאורך של כשלושה מטרים. שיניה החדות ובלוטת ארס המצויה בלסתותיה, הופכת אותה למסוכנת למדי. רובן - כ-1,700 במספר - חיות באי קומודו, וכ-1,000 נוספות מתגוררות באיים השכנים הכלולים בשמורת טבע ייחודית, שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.

חוף האי קומודו בשמורת קומודו אינדונזיה. דין אריאל, מערכת וואלה! NEWS
כאן חיים היצורים המיוחדים. חוף האי קומודו בשמורת קומודו באינדונזיה/מערכת וואלה! NEWS, דין אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully