וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו תבינו למה יפן היא לגמרי היעד הבא שלכם

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

10.10.2019 / 7:54

התלהבתם מטוקיו, הצטלמתם בהר פוג'י ונסעתם בבולט טריין? עכשיו, אחרי שחוויתם את יפן, זה הזמן להכניס טוויסט לטיול ולבקר באי קיושו, השפיץ הדרומי והגועש של ארץ השמש העולה

מעיינות גופרית בעיר בפו (Beppu), האי קיושו, יפן. ShutterStock
אי געשי ומריה בביופיו. מעיינות גופרית בעיר בפו, האי קיושו, יפן/ShutterStock

יפן התקרבה בשנים האחרונות לישראל. לא מדובר כמובן בהתקרבות תרבותית או גיאוגרפית, אלא תיירותית. הישראלים גילו את יפן והם חוזרים ממנה מלאי חוויות וסיפורים. ברור. מדובר במדינה ועם שמצד אחד מחזיקים במסורות עתיקות ומצד שני טיול באיי ארץ השמש העולה חושף אותנו לחידושים הטכנולוגיים הכי עשויים.

היפנים מקפידים על אסתטיקה, איכות ושילוב של חדשנות ומסורת, מה שהופך כל דבר אצלם - משמירה על הטבע ועד לאוכל המוגש בצלחת להיות מיוחד וקרוב לשלמות. ליפן יש אין-ספור אטרקציות להציע. טוקיו הענקית והמסעירה, הר פוג'י המרהיב ביופיו, אנדרטת השלום בהירושימה, בתי העץ של שיראקאגאווה גו, שנחשבים לאתר מורשת עולמי, קיוטו העתיקה והמלכותית ועוד ועוד. אם אתם רוצים לקחת את יפן עד לקצה שלה, אתם צריכים להגיע בטיול עד לאי קיושו - הדרומי מבין האיים המרכזיים שמרכיבים את המדינה.

טיול מאורגן ליפן - למידע באתר פגסוס

העיר הכי גדולה ואנרגטית של קיושו

פירוש שמו של קיושו (Kyushu) הוא "תשעת המחוזות", שם מעט ביורוקרטי ומשמים, אולם למעשה מדובר באי הררי, פראי, שבו הרי געש, חופים יפהפיים וערים מיוחדות, שונות בקצב ובאווירה שלהן מהערים שבאיים הצפוניים יותר. אל האי ניתן להגיע ברכבת מהירה, מכונית או אוטובוס, על ידי חציית גשר המחבר בין האי הונשו לקיושו, בטיסה אל אחת מערי האי או באמצעות שיט בספינה.

העיר הגדולה והחשובה באי היא פוקוקה, אשר מחלקו הצפון-מערבי. בפוקוקה רבתי מתגוררים כ-2.5 מיליון תושבים והיא השישית בגודלה ביפן. למרות היותה מרכז תעשייתי חשבו, לפוקוקה יש גם פינות חמד והיא עיר אנרגטית בזכות היותה מרכז מסחרי, אלפי הסטודנטים הלומדים בה, כ-200 כנסים בינלאומיים המתקיימים בה מדי שנה ומרכזי הקניות הגדולים. אם אתם רוצים לראות את העיר מזווית מלמעלה, עלו על Sky Dream Fukuoka, אחד מגלגלי הענק הגדולים בעולם. אטרקציה נוספת היא טירת פוקוקה בעלת קירות האבן הכהים והבריכות אשר מכוסים בצמחי מים. אם אתם בטיול משפחתי, כדאי לבקר גם בפארק הימי Uminonakamichi שבו פארק שעשועים, אקווריום גדול ופינות ליטוף.

טירה בעיר פוקוקה, האי קיושו, יפן. ShutterStock
טירה יפנית בעיר פוקוקה/ShutterStock

מחוז סאגה שבחלקו המערבי של האי מספק את אחת האטרקציות היפות ביותר מדי שנה: פסטיבל כדורים פורחים שאליו מגיעים המונים מיפן ומרחבי העולם. בסוף אוקטובר ובתחילת נובמבר מתמלאים שמי המחוז בכדורים פורחים צבעוניים, כולם אמנם עם פרסומות של ספונסרים עליהם, אולם המראה יפהפה ואם אתם מגיעים לאזור בתקופה זו של השנה, כדי להיות חלק מהחגיגה.

אבל אם יש משהו שהביא למחוז סאגה את תהליתו אלו אינם הכדורים הפורחים, אלא מרכזי תעשיית הקרמיקה והפורצלן שבו. יותר מ-400 שנים מייצרים תושבי המחוז כלי חרס, קרמיקה, אריחים וכלים מחרסינה ופורצלן והם שכללו זאת לדרגת אמנות. איכות הכלים נודעת ברחבי העולם וכדאי לבקר בחנויות המוכרות את כלי הקדרות והחרס.

פסטיבל כדורים פורחים, מחוז סאגה, האי קיושו, יפן. ShutterStock
פסטיבל כדורים פורחים במחוז סאגה/ShutterStock

הלוע הענקי והגעשי שיהפנט אתכם

קיושו הוא האי השלישי בגודלו במדינה ויש בו כמה מהפארקים הלאומיים היפים, כשהמתויירים שבהם פארק קירישימה-יאקו ופארק אסו-קוג'ו. באסו-קוג'ו מבקרים למעלה מ-22 מיליון איש בשנה, וזאת בזכות הר הגעש האימתני אסו שבלבו. זהו הר געש פעיל, הגדול ביפן ואחד הגדולים בעולם, ולועו העצום מכיל מספר חרוטים געשיים. לועו הוא אחד הגדולים בעולם - היקפו 120 קילומטרים וחלק מהחרוטים מעשנים. תצפית על ההר מלמטה ועלייה להר לתצפית על הלוע ועל הנוף מסביב יספקו לכם מראות עוצרי נשימה.

לוע הר הגעש אסו, האי קיושו, יפן. ShutterStock
לוע הר הגעש אסו/ShutterStock

אם הגעתם לקצה יפן ולהר אסו האגדי, למה שלא תיהנו קצת ממה שיש לטבע להציע? אזור קורוקאווה (Kurokawa) שחלקו נכלל בלוע ההר, הוא אזור כפרי המאופיין במעיינות חמים אשר המקומיים מבלים בהם וזהו מקום נופש מיוחד ופופולרי בקרב בני המעמד הבינוני והגבוה באי. הנסיעה באזור היא בין שדות ושטחי חקלאות לבין הרים מיוערים ויפים שמעניקים לו הוד והדר.

מומלץ גם לנסוע בדרך ההררית צפונה, אלא אזור יופוין (Yufuin) המאופיין בהרים נמוכים ובעיירות קטנות ושלוות. בעיר בפו (Beppu) נמצא מקום בשם "הגיהנום של בפו" - מעיינות חמים שאינם מיועדים לרחצה אלא לצפייה בלבד. האדים החומציים שעולים מהם, המים הכחולים והצמחייה הירוקה מסביב מספקים מראה דרמטי. שבילי ההליכה הנוחים והספסלים שבאזור יכולים להפוך את המקום למושלם לאתנחתה קלה. בנוסף, בפו מציעה למבקריה את פארק הקופים המרשים טקאסאקיאמה שבו כ-1,500 קופי מקוק ובסביבות העיר ניתן להתרשם ממפלי אוטובארו ואגם שידאקה היפה.

מעיינות חמים ומרחצאות, האי קיושו, יפן. ShutterStock
מעיינות חמים ומרחצאות באי קיושו/ShutterStock

טירה עצומה ועיר מצולקת שקמה מחדש

קומאמוטו, הנמצאת מדרום להר הגעש אסו, היא אחת הערים המתוירות באי ומספקת הצצה לתרבות והמסורת של בני האי. היהלום שבכתר העיר הוא ללא ספק טירת קומאמוטו העצומה, שבעבר ישבו בה שליטי האזור וכיום ניתן לראותה רק מבחוץ. בסמוך אליה נמצא גן סואיזן ג'י היפהפה, שבו גינון המתכתב עם מדרונות וקפלי קרקע.

בצד השני של המפרץ נמצא מחוז נגסקי ובירתו העיר נגסקי, אשר באוגוסט 1945 הוטלה עליה פצצת אטום, יומיים אחרי הירושימה, וחירבה אותה. כיום העיר, שאוכלוסייתה מונה כחצי מיליון תושבים, היא עיר תוססת ומודרנית. פארק השלום בנגסקי הוא אתר חובה למבקרים, ורבים מצטלמים על רקע פסל האבן הגדול, בגובה 10 מטרים, הניצב בקצהו הצפוני. היד הימנית של הפסל המצביעה מעלה מסמלת את האיום הגרעיני והיד השמאלית המושטת קדימה מסמלת את הרצון לשלום ולאחווה. בקצה הדרומי של הפארק ישנה מזרקת מים מרשימה ומרגשת שמסמלת את הקורבנות שמתו בהפצצה ואחריה, חלקם משתיים מים רעילים בקרינה רדיואקטיבית.

פארק השלום, העיר נגסקי, יפן. ShutterStock
פארק השלום בעיר נגסקי/ShutterStock

גודלו של האי קיושו הוא כשני שליש מגודלה של ישראל, והוא יכול להוות אקורד סיום מושלם לטיול בן כמה שבועות ביפן. יש בה טירות ששימשו סמוראים, מקדשים שונים, קו חוף מפורץ ודרמטי שנמתח על פני מאות קילומטרים והאי הוא המקום החם, הידידותי וככל הנראה היפה ביותר ביפן כולה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully