וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס אל על "ירושלים של זהב" נחת בישראל

הדרימליינר ה-12 במספר של החברה נחת היום בנתב"ג. שמו של המטוס כשם שירה של שולי נתן, "ירושלים של זהב", שגם הגיעה לשיר בשדה עם נחיתתו. גם נשיא המדינה בירך

מטוס אל על ירושלים של זהב. עופר חג'יוב,
הגיע בצהריים היום. מטוס אל על "ירושלים של זהב" בנתב"ג/עופר חג'יוב

מטוס "ירושלים של זהב" של אל על, הדרימליינר ה-12 במספר של החברה, נחת הבוקר בשדה התעופה בן גוריון בישראל, לאחר שטס בגובה נמוך מעל העיר ירושלים ואפשר לאלפי תושבי העיר להיות הראשונים לראותו מקרוב כשחלף מעל אזורים מרכזיים בעיר כמו: הר הרצל, בניין הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים, מעלה אדומים ושכונת עין כרם.

בזמן הטיסה מעל לעיר ירושלים, התקיימה שיחת טלפון מיוחדת בין קברניט עדי ברוידא שהטיס את מטוס "ירושלים של זהב" לכבוד נשיא מדינת ישראל, מר ראובן ריבלין אשר בירך את אל על ואמר:
"אל על ירושלים של זהב, כאן ירושלים. אני רוצה להגיד לכם כירושלמי, בן ירושלים. אתם מגיעים הביתה. הגעתם הביתה! אל על, הכי בבית בירושלים. אתם מנמיכים מעל ירושלים והלב שלנו ממריא אליכם. כל הכבוד לכם אל על. איך אומרים אצלכם? Clear to land - אתם רשאים לנחות. כאן ירושלים, שלום וברכה לכם. ברוכים אתם וברוכים תהיו".

עם נחיתת מטוס "ירושלים של זהב" בנתב"ג הבוקר, התקיים טקס קבלת פנים חגיגי והסלנה למטוס הדרימליינר החדש של החברה במעמד שר התחבורה, מר בצלאל סמוטריץ', חבר הכנסת ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר ובכירי הנהלת אל על, בראשות יו"ר החברה אלי דפס והמנכ"ל גונן אוסישקין ועוד מכובדים רבים. במהלך הטקס הזמרת המיתולוגית שולי נתן, שביצעה במקור את השיר "ירושלים של זהב", ריגשה את כל האורחים כשביצעה את השיר שוב, בביצוע מיוחד שהוכן לאירוע, יחד עם מקהלת ילדים מבית הספר איתן מירושלים.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אמר באירוע: "מהי גאווה ישראלית? גאווה ישראלית היא שמטוס דרימליינר הנושא בגאון את המגן דויד על זנבו, קרוי על שם עיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים, ונותן כבוד לנעמי שמר על שירה, "ירושלים של זהב". גאווה ישראלית היא שצוותי אוויר והקרקע של אל על הביאו את המטוס הזה מסיאטל הרחוקה. החיבור בין ירושלים לאל על יוצר משהו מיוחד. אין סמלי מזה שנוסע מתחיל או מסיים את מסעו במטוס ששמו "ירושלים של זהב". תקוות, חלומות, תפילה והתעצמות רגשית קשורים בעיר הזאת, ירושלים".

מטוס אל על ירושלים של זהב במפעל בסיאטל. עופר חג'יוב,
המטוס במפעל בסיאטל/עופר חג'יוב
מטוס אל על ירושלים של זהב. עופר חג'יוב,
טקס הסרת הלוט מעל המטוס, עם נכבדי החברה ועיריית ירושלים/עופר חג'יוב

המטוס, שסימונו 4X-EDM הגיע הבוקר היישר ממפעל בואינג בסיאטל, ארה"ב, כשהוא מעוצב בצבעי כחול וזהב המשולבים לכל אורכו, ונישאים גם בדגל ישראל המתנוסס על זנב המטוס ולוגו החברה בקדמתו.

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר באירוע: "יש לנו ירושלים של זהב, עם ישראל עם לב של זהב ועכשיו גם מטוס של ירושלים בזהב. אתם יודעים שהביטוי 'ירושלים של זהב' מגיע מהאגדה היהודית. ירושלים של זהב היה תכשיט מזהב שעליו תבליט של ירושלים. היום, אחרי אלפיים שנה, ירושלים קיבלה, את התכשיט מזהב. "בשוב ה' את שיבת ציון, היינו כחולמים".

עם הגעת מטוס "ירושלים של זהב", צי מטוסי הדרימליינר 787 של אל על מונה כעת 12 מטוסים מדגם 787-9 מתוך 16 שצפויים להיות סך הכל בצי עד שנת 2020.

מטוס אל על ירושלים של זהב. עופר חג'יוב,
לאל על יש עתה 12 מטוסים מדגם 787-9/עופר חג'יוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully