וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: המדינה שתגרום לכם לבכות (מאושר)

אבי בלום

12.9.2019 / 15:01

לאחרונה המשפט המפורסם "אל תבכי ארגנטינה" הפך לרלוונטי מתמיד, אך לא עבור הישראלים. בתקופה שבה השקל חזק, הדולר נחלש ומטבע הפסו הארגנטינאי בשפל, כדאי לשקול להרחיק קצת בטווח היעדים לחופשה ולטייל בארץ הטנגו. מדריך למקומות שאסור לפספס

קרחון מורנו, פטגוניה, ארגנטינה. ShutterStock
אחת האטרקציות המוכרות בארגנטינה. קרחון פריטו מורנו/ShutterStock

בעקבות המשבר הכלכלי שפוקד את ארגנטינה, התייר הישראלי נהנה פעמיים - הדולר נחלש מול השקל ומטבע הפסו הארגנטינאי בשפל. כידוע, כלכלת ארגנטינה עברה תהפוכות רבות במשך השני והאירוניה הגדולה היא ששמה של המדינה בא מהשם הלטיני של המתכת כסף - ארגנטום (Argentum) ואם זה לא מספיק, במדינה נמצא שפך נהר בשם "ריו דה לה לפלטה" שמשמעותו הוא, ניחשתם נכון, נהר הכסף.

ארגנטינה כוללת בתוכה את כל המרכיבים ליעד המושלם לחופשה בחודשי החורף של ישראל: שמש חמימה? יש. מפלים, הרים ואגמים מרהיבים? יש. נופים נדירים? יש. אוכל ססגוני ויין משובח? תסמכו עלינו. תוסיפו לכל אלה מטבע זול, מגוון ושוני של מקומות אותם תוכלו לראות במעבר ממקום למקום והרי לכם מתכון מנצח לטיול מאורגן או עצמאי.

סלטה

עיר שנראה כי הזמן בה עומד מלכת אי שם משנות השבעים או השמונים אך בזמן האחרון היא נהייתה פופולרית בקרב המטיילים. בעיר תוכלו לראות מבנים ישנים ועתיקים, להתרשם מכנסיות יפייפיות, לבקר במוזיאון ה-MAAM שמספר על תרבות האינקה, לטייל בפארק סאן מרטין בו תוכלו למצוא הרבה דוכנים של מקומיים שמוכרים אוכל וכל מיני קשקושים. מסביב לסלטה תוכלו לראות לבקר בטילקרה, העיר הכי תוססת בצפון ארגנטינה עם אווירה מחשמלת, בתצפיות מדהימות, בהר 14 הצבעים (Hornocal) ובמדבר המלח הארגנטינאי (Salinas grandes).

מדבר המלח הארגנטינאי

מפלי האיגוואסו

אחד המקומות הנחשבים ביותר בדרום אמריקה. המפלים נמצאים בפארק גדול על הגבול בין ארגנטינה לברזיל כאשר הצד הארגנטינאי נחשב יותר מביניהם. הפארק מלא בצמחייה טרופית מטורפת ושוקק ציפורים, רקונים ופרפרים וכמובן, שרשרת מפלים גועשים ועוצמתיים אליהם ניתן להתקרב במידה רבה על ידי גשר שבנו מעל המים ("לוע השטן") ומעלית שמביאה אתכם ממש מעל למפלים. אם זה לא מספיק לכם, ניתן לעלות על שייט שיקח אתכם ממש לתוכו של אחד המפלים וזו בהחלט חוויה רטובה שאי אפשר לתאר.

קורדובה

העיר השנייה בגודלה בארגנטינה אשר משלבת בין אזורים מודרניים לאזורים מיושנים, עד כדי תחושה שאתם מטיילים בזמן. בעיר קיימות כחמש אוניברסיטאות ולכן ישנו ריכוז גדול של סטודנטים צעירים ומלאי אנרגיה שיוצרים בעיר אווירה כיפית ומגניבה שמזכירה מאוד את בואנוס איירס, בייחוד בכל מה שקשור לבילויים, מסעדות וחיי לילה. רבים מהמבקרים בעיר בוחרים לעשות כאן צניחה חופשית בעיקר בשל המחירים הנוחים והנופים המרהיבים שמאפיינים את האזור.

שעתיים נסיעה מעיר הבירה של פרובנציית קורדובה, תוכלו להגיע לקפיז'ה דל מונטה (Capilla del monte), עיירה קטנה שמתחוללת בה תרבות המאמינה בקיומם של עב''מים. העיירה הזו מלאה באווירה מיסטית, בעלת אנרגיות מיוחדות וברוב הלילות אפשר לראות אורות מוזרים בשמיים אשר המקומיים טוענים בביטחון שאלה אורות של עב"מים כיוון שהשמיים של קפיז'ה אינם מורשים לפעילות מטוסים.

קפיז'ה דל מונטה

מנדוסה

מעבר להיותה עיר היין של ארגנטינה אשר מלאה ביקבים מפורסמים בהם אתם יכולים לסייר, העיר מלאה בפארקים רבים שנקראים על שם מדינות ברחבי העולם. אם תהיתם, אין שם פארק העונה לשם ישראל אך יש שם טיילת על שמנו ממש במרכז העיר. כמו כן, בעיר יש קהילה יהודית פעילה די גדולה ואפילו בית ספר יהודי ותנועת נוער. אזור מהמם ששווה להגיע אליו הוא פוטררישוס (Potrerillos) שבו אגם טורקיז ענק וממנו ניתן לראות את הרי האינדים. זאת ועוד, במרחק נסיעה של שעה מהעיר תוכלו להגיע ל cacheuta המלא במעיינות במגוון של טמפרטורות שהינם פוטוגוניים במיוחד.

פוטררישוס

מרכז העניינים

בואנוס איירס

העיר הגדולה ביותר בארגנטינה וזו היא גם בירתה. בבואנוס איירס תוכלו למצוא הכל מהכל - מגוון חנויות וקניונים בכל מקום, מסעדות מצוינות, חיי לילה תוססים, וכן מספר אתרים ורחובות שחייבים לבקר בהם: כיכר מאי אשר בה התרחשו אירועים היסטוריים רבים ושם גם נקבר הגיבור הלאומי של המדינה, בית קברות מיוחד ומרשים (לה רקולטה), בתי קפה של רשת HAVANNA מותג האלפחורס הלאומי, שכונת לה בוקה המקושטת בבתים צבעוניים, מופעי טנגו ואמנים רחוב רבים, איצטדיון הכדורגל בומבונרה, שכונת פלרמו שבה יש חנויות של כל מותגי העל, שכונת הנמל פוארטו מדארו שהינה אחת משכונות היוקרה בעיר ובה רחובות על שמות נשים ארגנטינאיות וגשר "האישה".

כיכר מאי

ברילוצ'ה

עיירה ציורית יפיפייה השוכנת לאורכו של אגם נאוול וואפי (Nahuel Huapi) ומהווה נקודת מוצא לאזור פטגוניה ו"ארץ האש". "ברילוצ'ה ידועה בעיקר בגלל הטבע והקולינריה המרשימים שיש בה. העיירה מוקפת בהמן אגמים ומפלים וניתן להשקיף ממנה אל הרי האנדים המושלגים, וכן לעלות לתצפיות מדהימות, בפרט גבעת קמפנירו (Cerro Campanario) שהיא היפה ביותר. מבחינת קולינריה, ברילוצ'ה נחשבת למעצמת שוקולד, גלידה ובשר איכותיים ביותר" מספר לנו אבי בלום, מדריך טיולים מקבוצת "איילה". זאת ועוד, חובבי האקסטרים יהנו בעיירה במיוחד כיוון שהיא נחשבת לאחד מיעדי הטרקים, הסנפלינג והסקי המושלמים בארגנטינה.

אגם נאוול וואפי

חצי האי ולדז

חובבי הנופים והחיות יחושו כאן בגן עדן עלי אדמות ויהנו מחוויה בלתי נשכחת. חצי האי ולדז השוכן בסמוך לחופיו של האוקיינוס האטלנטי, ואשר הוכרז כאתר שימור בינלאומי על ידי אונסק"ו, מציע למטייל בו עולם שלם ועשיר של טבע פראי ייחודי בניהם אריות ים, פילי ים, כלבי ים, מאות זנים של בעלי כנף ואפילו לוויתיני אורקה קטלניים.

מלבד זאת, בחצי האי נמצאת שמורת הפינגווינים הגדולה בעולם, ויש האומרים כי צורת האי שימשה השראה לציור הכובע/נחש בולע פיל אותו צייר הנסיך הקטן בספרו של המחבר סנט אקזופרי שהיה גר בזה חצי האי. עוד מוסיף אבי בלום "ישנן שתי תופעות הכי מדוברות באי הן תופעת ההמלטה של בעלי החיים החיים בו בחודשי פברואר-מרץ, ותופעת האורקות בחודשי אוקטובר ונובמבר - לווייתני קטלן שמגיעים עד לחוף כדי לטרוף את הצאצאים החדשים".

חצי האי ולדז

אייס אייס בייבי

פטגוניה הוא אחד המחוזות המרהיבים והמסעירים ביותר בתבל. בליבו של האזור נמצא פארק הקרחונים לוס גלאסיארס המשתרע על 6 מיליון קמ"ר של הרים, קרחונים ואגמים ואשר אינו נגיש ברובו, למעט שני מקומות די מוכרים הסמוכים לעיירות אל צ'לטן ואל קלפאטה.

אל צ'לטן

עיירה קטנה ושקטה שעם השנים הפכה לנקודת חובה עבור המטיילים בעקבות הר הפיץ' רוי המפורסם שמתנשא לגובה של 3,405 מטרים ולגונת טורה הסמוכה לו. כמו כן, העיירה, שמוגדרת כבירת הטרקים של ארגנטינה, משמשת כבסיס יציאה למסלולים רבים בהם מפלים, תצפיות ושמורות טבע. בנוסף, בעיירה תוכלו למצוא המון חנויות שבהן ניתן לקנות או להשכיר ציוד קמפינג מתאים לטיולים באזור ההררי והמיוחד הזה.

הר הפיץ' רוי

אל קלאפטה

בעיירה עצמה אין הרבה מה לעשות אך מסביב לה - עולם ומלואו. מרבית המטיילים מגיעים לקלאפטה במטרה לצאת לעבר הקרחון המתנפץ אדיר המימדים, הלא הוא פריטו מורנו שהינו האטרקציה העיקרית בפארק הקרחונים. מטיילים שרוצים לחוות את הפארק במלוא מובן המילה, נוטים לקחת סיור של יום שלם שבו ניתן לשוט במרחק קטן מאוד מגושי קרח מרהיבים הצפים באגם ארחנטינו, לעלות לתצפית המיוחדת בעלת שבילים ומרפסות שמאפשרים אינספור נקודות צפייה על הקרחון ועל מחזה ההתנפציות שלו, וכן טיול רגלי על הקרחון עצמו עם ציוד ייעודי כמו דוקרנים לנעליים ופטישי קרח בליווי מדריך מקומי. דבר נוסף שניתן לעשות בקרבת אל קלאפטה הוא טיול בלגונה נימס (Laguna Nimes) התכולה, ששם נמצאים מינים רבים של ציפורים מיוחדות ואף פלמינגואים.

בנוסף, סמוך לאל קלאפטה נמצא גם שדה תעופה שממנו ניתן לקחת טיסות לרחבי ארגנטינה, ובעיקר טיסה במחיר סביר לתחנה האחרונה שלנו, העיר הדרומית ביותר בעולם - אושויאה.

פריטו מורנו

השקיעות הכי יפות בסוף העולם

אושואיה - בראשית שנותיה הייתה אושואיה מקום אליו שולחים את הפושעים הכי מסוכנים במדינה אך במרוצת השנים היא הפכה לעיירה ציורית ואטרקטיבית בקרב תיירים רבים, בעיקר בזכות הקרבה שלה לאנטרטיקה. בעיירה עצמה יש מגוון רחב של מסעדות מעולות וחנויות ואפילו קזינו ומסביב לה, ניחשתם נכון, לגונות, יערות והרים עם מסלולים יפים ומאתגרים גם כן. שתי הלגונות הכי מפורסמות הן לגונה אזמרלדה והלגונה הקפואה שמלאה במערות קרח. במרחק נסיעה קצר מאושואיה נמצא הפארק הלאומי "טיירה דל פואגו" שכולל בתוכו ארבעה מסלולים ברמות קושי שונות ובהם בעלי חיים רבים ביניהם הם הבונים, שאת הסכרים המרשימים שלהם לא תוכלו לפספס, וכן סוסי פרא שמסתובבים חופשי ברחבי הפארק. ואם כבר בעלי חיים, אז אטרקציה שווה וייחודית לאזור היא שייט למושבות בהן נמצאים פינגווינים, אריות ים וכלבי ים שהקטמרן שט ממש על ידם וניתן לצפות בהם מקרוב.

מבחינת זמני השקיעות בעיר שבסוף העולם, השמש שוקעת בחודשי הקיץ בשעה אחת עשרה בלילה וזורחת חזרה קרוב לארבע וחצי בבוקר, כך שמי שירצה לראות את המחזה יצטרך להתאמץ קצת יותר אך ההנאה בהחלט מובטחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully