וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק תבואו: יעדים בעולם שישלמו לכם כדי שתגורו בהם

האי היווני שישלם לכם משכורת חודשית, העיר האיטלקית שתציע לכם בית במחיר של כוס אספרסו והעיר האמריקנית שתיתן לכם בונוס נאה. קבלו 6 יעדים שיעשו הכל כדי שתעברו להתגורר בהם

העיירה סמבוקה די סיציליה באיטליה. Shutterstock, ShutterStock
הולכת ומתרוקנת מכ-6,000 תושביה. העיירה סמבוקה די סיציליה באיטליה/ShutterStock, Shutterstock

לפעמים מופיעה בחיים הזדמנות להרפתקה חדשה, כזו שאי אפשר לסרב לה. לפעמים היא יכולה גם להגיע כהזדמנות לרילוקיישן בעבודה. אז אם חשבתם לעזוב הכל ולהתחיל חיים חדשים במקום אחר, קחו בחשבון שיש מקומות שאפילו ישלמו לכם בכדי שתבחרו בהם. הנה שש לדוגמה.

אנטיקיתרה, יוון

האי היווני אנטיקיתרה (Antikythera) נראה בדיוק כפי שאי בודד אמור להיראות: עם ים צלול וחופים נהדרים ושטופי שמש. האי מאכלס כפר אחד בלבד, והוא משתוקק להגדיל את האוכלוסייה שלו.

למרות יופיו וקרבתו לכרתים, מתגוררים באי 40 תושבי קבע בלבד. וכך, בכדי לעצור את הידלדלות האי, נערך כאן קמפיין לעידוד הגעת משפחות למקום. מי שייבחרו יקבלו בית צמוד קרקע וגם תשלום חודשי קבוע של 500 אירו למשך שלוש שנים. נכון, זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, אבל מספר משפחות כבר הצטרפו ליוזמה בשנה הנוכחית, מה שגרם לבית הספר המקומי לפתוח שוב את שעריו, לאחר שנים שבהן היה סגור.

קנדלה, איטליה

העיר קנדלה (Candela) שבמחוז פוליה באיטליה מכונה "נאפולי הקטנה", בזכות רחובותיה העמוסים ושוקקי החיים. עד לשנות ה-90 של המאה שעברה, התגוררו בה כ-8,000 תושבים, אך כיום, המספר צנח לכ-2,700 בלבד. וכך, מבוכי הרחובות הקטנים, הגבעות והיערות המקיפים אותה - נותרו חרישיים הרבה יותר.

ראש העיר, ניקולה גאטה, החליט לשנות את המצב, וכיום מציעים כאן עד 2,000 אירו למי שיעבור לעיר: 800 אירו לרווקים, 1,200 אירו לזוגות, 1,800-1,500 אירו למשפחות של שלוש נפשות ו-2,000 אירו למשפחות בנות ארבע-חמש נפשות. על פי תנאי העסקה, עליכם להתגורר כאן בפועל, לשכור בית ולהרוויח לפחות 7,500 אירו לשנה.

קנדלה, איטליה

ורמונט, ארצות הברית

אולי תופתעו לשמוע כי מדינת ורמונט (Vermont) - על אגמיה, יערותיה וצבעי הסתיו היפים שלה - צריכה לפתות אנשים בכסף, כדי שיתגוררו בה. אבל זה בדיוק מה שקורה. זוהי המדינה השנייה הכי פחות מיושבת בארצות הברית (אחרי ויומינג), וכיום היא מבקשת להגדיל את כוח העבודה בה. מי שיתקבלו לתוכנית, שהושקה בינואר השנה, יקבלו עד 5,000 דולרים בשנה, למשך שנתיים, כדי לכסות את עלות הרילוקיישן.

ורמונט, ארה"ב

טולסה, אוקלהומה, ארצות הברית

גם העיר טולסה (Tulsa) שבמדינת אוקלהומה סובלת מדלדול אוכלוסין חריף. גם כאן מחפשים עובדים שיעברו לעיר ויעבדו בה. הבונוס: 10,000 דולרים. בנוסף, תקבלו שולחן בחלל עבודה משותף הפועל בעיר התחתית וגם מלגה. קחו בחשבון שרשימת 2019 כבר מלאה, אך ניתן להגיש בקשה לשנת 2020.

טולסה, ארה"ב

סנטיאגו, צ'ילה

הממשלה בצ'ילה החליטה להפוך את הבירה סנטיאגו (Santiago) למרכז הייטק, וכיום מציעים ליזמים 40,000 דולרים בכדי לעבור לעיר ולהקים בה עסק. הפרויקט, הקרוי Start-Up Chile, הושק כבר בשנת 2010 והוא מציע שתי תוכניות: האחת מיועדת לסטארט-אפים שהקימו נשים והאחרת - למיזמים חדשים, שהוקמו בשלוש השנים האחרונות. מי שייבחרו, יקבלו ויזת עבודה לשנה, חלל עבודה וגם קישור ליזמים מקומיים. כך או אחרת, סנטיאגו היא מקום טוב לחיות ולעבוד בו, ובדצמבר בקרוב ניתן יהיה להגיש שוב מועמדות לשנה הבאה.

סנטיאגו, צ'ילה

סיציליה, איטליה

תאמינו או לא, אבל העיירה הקטנה סמבוקה די סיציליה (Sambuca di Sicilia), הממוקמת במרחק שעת נסיעה מפלרמו (Palermo) בירת סיציליה, מוכרת בתי מגורים במחיר נמוך יותר מכוס אספרסו. בשנת 2016, היא זכתה לתואר "העיר היפה באיטליה", אך תואר זה לא ממש עזר לה, והיא הולכת ומתרוקנת מכ-6,000 תושביה, שעוברים לערים שכנות, גדולות יותר.

כדי לעצור את התהליך, מציעים בה בתים פנויים במחיר של אירו אחד בלבד. עם זאת, יש פה קאץ': על הדיירים החדשים להתחייב לשפץ את ביתם בתוך שלוש שנים, במחיר שמתחיל ב-15,000 אירו. בנוסף, יש להפקיד ערבות בסך 5,000 אירו, שאותה תקבלו כמובן לאחר שהשיפוץ יסתיים.

סמבוקה די סיציליה, איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully