וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטרקציות באזור השפלה וסובב ירושלים

אזור השפלה הנושק לירושלים עמוס במקומות מיוחדים - ממעיינות קרירים, דרך גנים לאומיים בטבע ועד פעילויות משפחתיות - הנה כמה מהאטרקציות הנבחרות באזור

חוות אייל, קיבוץ רמת רחל

חוות אייל היא חווה אקולוגית טיפולית, המשמשת בית חינוכי בנושאי קיימות, אקולוגיה, שמירה על איכות הסביבה וכבוד לבעלי החיים . החווה הוקמה לזכרו של אייל יואל, בן קיבוץ רמת רחל, שנהרג בשנת 2002 במהלך מבצע חומת מגן, אשר אהב בעלי חיים וטבע. בחווה ניתן ליהנות מפעילויות לקהל הרחב ולקבוצות מאורגנות בנושאי קיימות, אקולוגיה, שמירה על איכות הסביבה וכבוד לבעלי חיים, להכיר שיטות בנייה ידידותיות לסביבה, להיחשף לייצור קומפוסט אורגי וללמוד על אורח החיים הבריא, האקולוגי והאורגני.

שעות פעילות:
א-ה בין השעות 9:30-15:30 ביום שישי בין השעות 9:30-13:30 וביום שבת בין השעות 10:00-14:30. באמצע השבוע החווה פתוחה לקבוצות בתיאום מראש בלבד
כמה עולה: 15 שקלים מעל גיל שנתיים
איפה: קיבוץ רמת רחל
לפרטים נוספים: 026702930
אתר: http://havateyal.co.il/

גן לאומי הרודיון

בגן לאומי הרודיון המלך הורדוס הקים מבנה המשלב מבצר חזק וארמון מבוצר. המבנה מוקף חומה כפולה המתנשאת לגובה של שבע קומות ומסביב לחומות נערמו ערמות עפר גדולות שיצרו הר מלאכותי. בפנים המבנה הורדוס הקים ארמון פרטי שכלל אולמות, חצרות ובתי מרחץ מפוארים ולמרגלותיו של ההר נבנתה בריכה גדולה המוקפת בגנים. אף על פי שהאתר נכבש ונחרב על ידי הצבא הרומאי הפולש בשנת 70 לספירה, חורבותיו שמורות היטב וכוללות מגוון אולמות של המבצר, מקוואות, בורות מים ושרידים של בית הכנסת מן המאה הראשונה לספירה שנבנה בסגנון גלילי. על פי תיאורו של ההיסטוריון יוסף בן מתתיהו, הורדוס בחר להיקבר בהרודיון, המקום הנושא את שמו.
בגן הלאומי מתקיימים סיורים מודרכים.

שעות פעילות:
שעון קיץ -
א-ה, שבת 08:00-17:00
שישי וערבי חג: 08:00-16:00
שעון חורף -
א-ה, שבת 08:00-16:00
שישי וערבי חג: 08:00-15:00
איפה: גן לאומי הרודיון,תקוע
כמה עולה: ילד 15 שקלים, מבוגר 29 שקלים
לפרטים נוספים: 02-5953591/2

ארמון הרודיון. ShutterStock
הרודיון/ShutterStock

המחסן של סבא, בית מאיר

במושב בית מאיר, בתוך מבנה גדול ששימש פעם כלול תרנגולות, נמצא המחסן של סבא, בו כל חפץ הופך לסיפור מיוחד. במחסן מוצגים אלפי חפצים מראשית ההתיישבות הציונית ומימיה הראשונים של המדינה ודרך סיפורם של החפצים מועברים למבקרים אנקדוטות היסטוריות מרתקות. בין המותגים במחסן: שטיח עם דמותו של הרצל, רובה השייך לצבא נפוליאון לצד חפצים יומיומיים כמו מטחנת קפה, קרש כביסה, פרימוס ועוד. בתיאום מראש עם יעקב, הבעלים של המחסן, ניתן לערוך מגוון סיורים במקום בהתאם לקהל היעד.

שעות פעילות:
המקום פתוח בימי חול בלבד, בתיאום מראש בלבד
כמה עולה: הביקור בתשלום
איפה: מושב בית מאיר
לפרטים נוספים: 072-3950703

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מעיין עין ספיר, עין ספיר

אחד מהמעיינות הגדולים בהרי ירושלים הוא מעיין עין ספיר, אשר ממוקם בתוך מערה חצובה בסלע סמוך ליישוב עין ספיר. המערה גדולה ורחבה ויכולה להכיל מספר אנשים, המים במעיין רדודים וצלולים וניתן לשבת וללכת בתוכם. בנוסף, מחוץ למערה יש שתי בריכות ופינות ישיבה המתאימות למנוחה ולפיקניק והאזור סביב המעיין מוקף בעצי זית, שקד ואלה.

איפה: נכנסים למושב עין ספיר, לאחר כ-200 מטר פונים ימינה ולאחר כ-150 מטר נוספים מגיעים למזלג דרכים. בוחרים בדרך השמאלית ולאחר כ-300 מטר מגיעים לקצה הדרך וחונים. מכאן יוצא שביל קצר באורך כ-50 מטר אל המעיין.

עין ספיר. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
עין ספיר/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

גן לאומי עין חמד

בפיתולי הדרך לירושלים, בפינה נסתרת, נמצא גן לאומי עין חמד ובו מדשאות ופארק גדול בו ניתן לנוח ולעשות פיקניק בצל העצים, נחל זורם, מסלול הליכה המוביל למערת קבורה מימי בית ראשון, מבצר צלבני ושרידי חווה חקלאית. לאורך השנה מתקיימים במקום מגוון אירועי תרבות ומוזיקה.

שעות פעילות:
אפריל-ספטמבר: 8:00-17:00, אוקטובר-מרץ: 8:00-16:00, בימי שישי וערבי חג: 00 8:00-15.
כמה עולה: מבוגר 22 שקלים, ילד 9 שקלים, סטודנט 19 שקלים, אזרח ותיק 11 שקלים
איפה: יוצאים מירושלים לכביש 1 ונוסעים בו מערבה כ-5 דקות עד שעולים על מחלף עין חמד. במחלף פונים דרומה לכיוון גן לאומי עין חמד ולאחר נסיעה של כמה דקות מגיעים למקום.
לפרטים נוספים: 02-5342741.

גן לאומי עמק צורים

בין הר הזיתים להר הצופים ולנחל קדרון שוכן הגן הלאומי עמק צורים. עמק צורים הוא אחד השטחים הפתוחים האחרונים בירושלים, המשלב כרם זיתים ותצפית לעיר העתיקה.

רשות הטבע והגנים משמרת באתר 170 דונם של כרמי זיתים והמקום הוכרז כגן לאומי בשנת 2000 בכדי ליצור רצף גיאוגרפי עם שאר הגנים הסובבים את חומות ירושלים. בנוסף, במקום אוצרות ארכיאולוגים אבודים וממצאים קדומים החושפים את עברו המפואר של הר הבית: חותם של כהן מימי בית המקדש, מטבעות מימי המרד הגדול ברומאים, שברי חרסים ואבנים מעוטרות שמקורן במבנים הקדומים.

איפה: סמוך לאוניברסיטה העברית בירושלים והר הזיתים.

גן לאומי עין חמד. צילום- אייל מטרני, מערכת וואלה! NEWS
עין חמד/מערכת וואלה! NEWS, צילום- אייל מטרני

עינות בוקר

עיינות בוקר הוא מעיין משופץ ששוקם לשתי בריכות שנעים לטבול בהן. בריכה אחת קטנה והשנייה גדולה ועמוקה, אשר אוספת מים הנובעים מהסלע וממעין קטן שמעליה. לצד הבריכות בוסתן פירות נטוע ועצי תבלין המעניקים צל, כשמתחתם פינות ישיבה, זולות, ספסל נדנדה הצופה אל הנוף, אשר מאפשר בילוי של חצי יום במקום.

איפה: בפיתול חד בכביש 385, כ-1.2 ק"מ מערבית לכיכר כסלון הגדולה, פונים צפונה לדרך עפר, ומיד מזרחה. כעבור כמה מאות מטרים מחנים לצד מצבת זיכרון קטנה מאבן. מכאן יורדים מערבה בשביל ברור אך לא מסומן.

מעיין עינות בוקר. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
עינות בוקר/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

פארק הזיתים, קיבוץ רמת רחל

בפארק הזיתים, הסמוך לכניסה לקיבוץ רמת רחל, נטועים כ-200 עצי זית בשורות ובמעגלים, באזור שידע קרבות בין ישראל לירדן. בפארק, בין עצי הזית, ממוקם פסל של האומן רן מורין, המורכב משלושה עמודים גבוהים כשבראש כל אחד מהם צומח עץ זית, והוא מהווה סמל לשלום ולדו קיום בין דתי וחקלאות ציונית מודרנית.

במסלול ההליכה ברחבי הפארק ניתן ליהנות מהנוף של הרי ירושלים, ההרודיון ומדבר יהודה, וים המלח. להשקיף על הפסל ולעבור בין שרידי המוצבים. בעונה ניתן להשתתף במסיק זיתים במקום.

שעות פעילות:
הכניסה לפארק היא חופשית והמקום פתוח לאורך כל השבוע ובכל שעות היממה.
איפה: קיבוץ רמת רחל.

קיפצובה, קיבוץ צובה

קיפצובה הוא פארק שעשועים אטרקטיבי, השוכן בכניסה לקיבוץ צובה, אל מול הנוף של הרי ירושלים, ומשתרע על פני 12 דונם. הפארק מציע מגוון פעילויות המתאימים לגילי שנה עד 14. בין הפעילויות: מתקני לונה פארק, רכבת הרים, סירות אבובים, מכוניות מתנגשות, משחקיה, מתנפחים, קרוסלת פיראטים ועוד. בפארק מבנים מקורים וממוזגים וחצר מוצלת עם מתזי צינון, שולחנות ומקומות ישיבה.

שעות פעילות:
שעון קיץ -
שישי 10:00-17:00
שבת וחופשות: 10:00-18:00
ערבי חג 10:00-15:00
שעון חורף -
שישי וערבי חג: 10:00-16:00
שבת וחופשות: 10:00-17:00
כמה עולה: מחירון באתר
איפה: קיבוץ צובה
לפרטים נוספים: 02-5347952
אתר: http://www.kiftzuba.co.il/

יום העצמאות קיפצובה. הדר גל, מערכת וואלה! NEWS
קיפצובה/מערכת וואלה! NEWS, הדר גל

יקב צרעה, קיבוץ צרעה

יינות יקב צרעה, הממוקם בקיבוץ צרעה, מופקים אך ורק מענבים אשר גודלו וטופחו בכרמי היקב. במרכז תרבות היין של היקב נערכות טעימות, הדרכות וסדנאות יין ליחידים ולקבוצות, המעוניינים להעמיק את היכרותם עם עולם היין. הסדנאות מועברות בשפות עברית, אנגלית או רוסית ומלוות בגבינות, לחם טרי ושמן.

שעות פעילות:
ימי ראשון עד חמישי 10:00-16:00.
ימי שישי 09:00-13:00, בערבי חג פתוח בין השעות 10:00-15:0.
כמה עולה: תיאום סיורים והדרכות נעשה מראש והתשלום על פי אופי הסיור וההדרכה.
איפה: קיבוץ צרעה.
לפרטים נוספים: 02-9908261.
אתר: https://www.tzoravineyards.com/he

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully