וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 חודשי מאסר לנוסע שיכור שתקף נוסעים ואנשי צוות בטיסה ממרוקו

אדם וייטינגהאם, בריטי בן 32 ששבר שן לנוסע אחר, המשיך להתפרע עם בקבוק ויסקי ביד וגם נשך שוטר בחזהו, ייכנס לכלא בעקבות ההשתוללות בטיסת ריינאייר

אדם וייטינגהאם, בריטי בן 32 שתקף נוסעים ואנשי צוות במהלך טיסת ריינאייר מאגאדיר שבמרוקו בחזרה למנצ'סטר לפני יותר מחצי שנה, נשלח ל-20 חודשי מאסר בפועל. בהופעתו אתמול (שישי) בבית המשפט, הודה הבריטי בעבירות המיוחסות לו, ולדברי עורכת דינו הוא "מביע חרטה כנה, מודע למעשיו ולא ממעיט ברמת הנזק שגרם".

וייטינגהאם, שעלה שתוי לטיסה ממרוקו והיה כל העת עם בקבוק ויסקי בידיו, חבט בפניו של נוסע שישב לידו בעוצמה רבה וגרם לו לאבד שן. הוא לעג לנוסעת אחרת בגלל המבטא שלה ותקף את אנשי הצוות שניסו להתערב ולהרגיע את המצב, כשאחד מהם גם נדחף על ידו. ההשתוללות על המטוס נמשכה גם בזמן הנחיתה, ומיד לאחריה פתח הטייס את חלון הקוקפיט וקרא לעזרת השוטרים שהוזעקו לשדה מבעוד מועד. השוטר הראשון שניסה לאזוק את הנוסע השיכור, ננשך בחזהו ונאלץ לבצע בדיקת דם כדי לוודא שלא נדבר במשהו. השוטרים הגדירו את המצב במטוס כ"כאוטי".

לאחר האירוע, טען וייטינגהאם, תושב וולברהמפטון שהתמודד בעבר עם בעיות של התמכרות לסמים ואלכוהול ואף היה שלוש פעמים בגמילה, כי היה כל כך שיכור עד שהוא לא זוכר מה קרה. ב-2008 הוא כבר הורשע בעבירות של תקיפה והפרת סדר.

במהלך המשפט, תיאר התובע בריאן ברליין את ההתרחשויות: "נוסע שהמתין לטיסה מאגאדיר, הבחין באדם וייטינגהאם שהיה קולני והתנהג בצורה מגונה, כשנראה היה כי הוא שיכור. לאחר העלייה למטוס, אותו נוסע החל לדבר עם מר וייטינגהאם על כדורגל כשהבחין כי הוא לובש חולצה של מנצ'סטר יונייטד, אבל וייטינגהאם התנהג בגסות והנוסע בחר להתיישב שלושה מושבים מאחוריו. לאחר ההמראה ניגש וייטינגהאם להתנצל, אבל עשה את זה עם בקבוק ויסקי ביד. וככל שהוא שתה עוד ויסקי, כך הוא הלך והפך רועש יותר".

לאחר שתקף את אחד העובדים, הטייס ששמע את הצעקות כבר החל לתכנן מסלולי טיסה שונים למקרה שלא ניתן יהיה להשתלט על וייטינגהאם ותידרש נחיתה מוקדמת בשדה תעופה קרוב יותר. "בינתיים", תיאר התובע, "הדיילות הזיזו כמה מהנוסעים שישבו בקרבתו של וייטינגהאם. נוסעת נוספת הבחינה בחשוד פוגע עם המרפק באדם שישב לידו ואז דופק את הראש בגב המושב ובחלון, ומקלל לא הרף".

בעת הקראת גזר הדין נזפה השופטת בנתבע: "נהגת באלימות כלפי כמה נוסעים ואנשי צוות. התעלמת מאזהרות חוזרות ונשנות, זרעת פחד והכנסת את הנוסעים האחרים למצוקה במשך שלוש שעות וחצי של טיסה. הם היו לכודים בשטח קטן, אלפי רגל מעל פני האדמה. המשכת לשתות ועברת על חוקים שנועדו להגן על שלום הנוסעים. העבירות הללו רציניות מאוד ומחייבות מאסר מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully