וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבודים בקניה: נחשפה רשת מתחזים שגזלה מיליוני דולרים מתיירים

תיירים זרים שהזמינו חבילות טיולים באינטרנט, שילמו מחצית מהסכום מראש, אבל כשהגיעו לקניה גילו כי החברה "נסגרה בפתאומיות" ולעתים אף ננטשו בגבול עם אוגנדה

רשת של מתחזים נחשפה בקניה אחרי שהספיקה להונות מאות תיירים. על פי "דיילי ניישן", המתחזים יצרו חבילות תיירות אטרקטיביות באמצעות קמפיינים מזויפים ברחבי הרשת ובמחיר משתלם במיוחד, הצליחו ללכוד תיירים ממדינות זרות שהסכימו לשלם חלק מהסכום מראש, אבל ברגע שהתיירים הגיעו לקניה ושילמו את יתרת הסכום, הם ננטשו, לעתים אף בגבול בין קניה לאוגנדה.

המתחזים הצליחו להטעות את רשויות החוק באמצעות שימוש באנשים שונים ושמות שונים, כולל נהג אחר שקיבל את התיירים ונטש אותם ברגע העברת התשלום האחרון. כך הצליחה הרשת לגזול מיליונים מאותם זרים שביקשו לטייל ברחבי קניה והאמינו כי רכשו חבילת תיירות שתסייע להם בכך.

ניירובי, קניה, ספארי. GettyImages
לא כל התיירים זכו להגיע לספארי/GettyImages

צ'ן דונג יואן, מהנדס סיני בן 51, הגיע יחד עם חמישה מחבריו לניירובי אחרי שתכנן את המסע ושילם מחצית מהסכום לאותה חברת תיירות מזויפת. הוא אמור היה לבקר בעשרות אתרים שונים בקניה במהלך תשעת הימים שלו במדינה, לפני כשבועיים. כל התוכניות השתבשו כאשר המתינו לנהג החברה שאמור היה לאסוף אותם משדה התעופה.

"הגענו לאחד מאנשי החברה שביקש תשלום של 2,820 דולר ודרש שזה יהיה במזומן", סיפר צ'ן. "קיבלנו רכב לשתי לילות, אבל הנהג התחלף מחוץ לניירובי. הוא אמר לנו שהחברה שהעבירה אותנו אליו נסגרה בפתאומיות ולא נוכל להמשיך בטיול אם לא נדאג לסידור תשלומים חדש". המדריך איתו קבעו אונליין (אדם בשם מר אוטיינו העומד כנראה בראש הקנוניה) קיבל גם הוא את הכסף עם הגעתם, ולאחר מכן כיבה את הסלולרי שלו ונעלם, כשעל פי הנהג משרדו נסגר.

צ'ן וחבריו, שנותרו ללא אנשי קשר ודי אבודים בקניה, בחרו לשלם בכל זאת לנהג החדש כדי להמשיך בטיול שלהם, וכך למעשה הכפילו את עלות המסע. "בקושי ישנו ובכל פעם שעזבנו את הרכב לקחנו את המפתחות איתנו, כדי שהנהג החדש לא ינטוש גם הוא", סיפר צ'ן. "ממשלת קניה חייבת לטפל בנושא, זה מבריח תיירים. אנחנו חוזרים לסין עצובים מאוד".

בעקבות המקרה, אתרי תיירות סימנו את החברה המתחזה ומחקו את האפשרות להמלצות עליה ברשת. בקניה ביקרו כ-2.1 מיליון תיירים ב-2018, רובם מארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully