וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטרקציות בגליל התחתון

טיול בבריכת הבזלת בנחל תבור, טבילה במעיין עין יבניאל, ביקור במבצר העתיק של דיר חנא או בגן לאומי כוכב הירדן - אטרקציות מומלצוות למטיילים בגליל התחתון

בסרטון: ביקור במכוורת דבורת התבור/צילום: עידו שחם, עריכה: אמיר קוטיגרו

בווידאו: דבורת התבור

דרך העץ

פארק דרך העץ שוכן במושב שדמות דבורה, למרגלות התבור, ובו מגוון אטרקציות לכל המשפחה. המבקרים בפארק יוכלו ליהנות ממבוך ענק מעץ, נגריה, משחקיה לקטנטנים, מיני גולף ומיני באולוינג, מסלול קרטינג ועוד. בתחילת הביקור בפארק יוקרן סרט על חשיבות העצים בטבע ולאחר מכן יתנסו הילדים בשימוש בעצים בסדנת יצירה ומכירים את הצומח עם הסברים על העצים באזור.
בנוסף ניתן ליהנות במקום מטיולי שטח וללון בקמפינג בשטח מסודר בין עצי הפאולינה.

שעות פעילות:
שעות פתיחה של הפארק במשך השבוע, בתאום מראש 10:00-17:00
כניסה עד שעתיים לפני הסגירה
(שעות פתיחה מתפרסמות בחגים ומועדים) ימי ו' סגור למעט מועדים
לינת שטח וקבוצות- פתוח במהלך כל השנה בהרשמה מראש בלבד
כמה עולה: מחירון באתר
איפה: מושב שדמות דבורה
לפרטים נוספים: 04-6620606
אתר: http://www.derechaetz.org.il/

חוות רנצ'ו מניס

חוות רנצ'ו מניס ממוקמת בעמק יזרעל במושב ציפורי והיא מציעה למבקרים מגוון רחב של אטרצקיות: טיולי סוסים ופונים המלווים על ידי מדריכים מקצועיים, משחקים ופעילויות לכל המשפחה, סדנאות לילדים, שיעורי רכיבה מקצועיים ועוד. כל הפעילויות בחווה מתאימות לילדים מעל גיל 5 ולמבוגרים והן מותאמות לצרכים האישיים של המבקרים.

שעות פעילות:
המקום פתוח מדי יום, הפעילויות מתקיימות בתיאום מראש.
טיולי רכיבה מתקיימים בשבתות וחגים: 10:00-17:00, ללא תיאום מראש.
יום א'- סגור
איפה: מושב ציפורי
לפרטים נוספים: 0544-694-051
אתר: http://www.ranchomenis.co.il/

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בריכת הבזלת בנחל תבור

בריכת הבזלת מסתתרת בקניון הבזלת בנחל תבור, היא משתרעת על פני כ 30 מ"ר והמסלול הטיול לבריכה אורך כ 2.5 ק"מ (כשעה וחצי) ומתאים למשפחות וליחידים. המים בבריכה אינם צלולים, אך הם נקיים, נעים לטבול בהם ומשטח הבזלת אשר מקיף את הבריכה מספק מקומות ישיבה.

נקודת הציון הראשונה של המסלול היא התצפית מחניית המקום על הר תבור, נחל תבור תל רכש ואגמי המים באפיק נחל רכש, משם ממשיכים בהליכה לעבר בריכת הבזלת, חוצים את נחל רכש על בסיס בטון, חולפים מתחת לתל רכש וממשיכים לשביל אשר מקיף את תל רכש ויורד לאפיק נחל תבור ומשם ממשיכים לבריכת הבזלת.

איפה: הטיול לבריכת הבזלת מתחיל בחנייה אשר נמצאת בין הבריכה ובין קיבוץ גזית. על מנת להגיע אל החנייה המסודרת, עליכם להיכנס לקיבוץ ולחצות את היישוב בהתאם לשילוט שמוביל לשמורת נחל תבור ומצפור גזית.

נחל תבור. גארי רזניקובסקי, Zahav.ru
נחל תבור/Zahav.ru, גארי רזניקובסקי

שביל הפסגה הר תבור

הר תבור מתנשא לגובה 562 מטר ועליו חורש טבעי של אורנים, אלות, חרובים, אלון התבור, נרקיסים, כלניות, נוריות ועוד. שביל הפסגה הוא שביל המקיף את הכנסייה מכל הכיוונים, אשר ממנו ניתן לצפות בנופי העמק. אחרי צעידה של חצי היקף הכנסייה ניתן להבחין במספר מערות ששימשו להתבודדות הכמרים באזור, בהמשך שרידי מגדל מבוצר שהיו חלק ממערכת ההגנה של המקום. אחרי שעוברים את המגדל השביל יורד לכיוון חורש צפוף יותר ולאחר מכן עולה לתוך מטע זיתים, אשר אחריו מגיעים לכביש ומשם צועדים בחזרה לחנית הרכבים.

איפה: ניסע לכיוון התבור על כביש 65 ונפנה לכפר דבוריה, כביש 7266, לפי השילוט להר התבור [אם הגענו מדרום הפנייה היא שמאלה]. ניסע על הכביש כ 6.5 ק"מ, ישר כל הזמן עד שהכביש ישבור בחדות שמאלה עם שילוט להר התבור, אנו נפנה עם הכביש בעליה, וניסע עד קרוב מאד לשער המנזר, שם נראה מימין סמ"ש ירוק. ניתן להשאיר את הרכב בשוליים הצרים ליד תחילת המסלול או להסתבובב ולרדת כ 30 מ' ולחנות במפרץ החנייה לצד הכביש.

דבורת התבור

במושב שדמות דבורה למרגלות הר תבור, נמצא מרכז מבקרים דבורת התבור המציג את נפלאות הכוורת וחיי הדבורים. במקום נערכים סיורים מודרכים בבתי הגידול של פרפר המשי ושל דבורת הדבש, ניתן לבקר במכון רדיית הדבש, לצפות בייצור דבש במצפה דבורים, לבקר באולם גידול המשי ובנוסף ליהנות מסדנאות שונות לילדים, בניהם סדנת שוקולד, נרות ריחניים ולבקר בפינת חי עם עיזים וחיות משק נוספות אותן ניתן להאכיל.

שעות פעילות:
א-ה' 09:00-17:00 (סיורים ב 10:00/12:00/14:00)
שישי וערבי חג 09:00-15:00 (סיורים ב- 10:00/12:00)
שבתות וחגים 09:00-17:00 (סיורים ב- 10:00/12:00/14:00)
בתיאום מראש
כמה עולה: 42 שקלים למבוגר, 52 שקלים לילד
איפה: מושב שדמות דבורה
לפרטים נוספים: 072-2232909
אתר: https://www.dvorat-hatavor.co.il/

משפחות ביקרו במכוורות של מועצת הדבש בראש השנה, 14 בספטמבר 2015. מכוורת דבורת התבור,
דבורת התבור/מכוורת דבורת התבור

עין יבניאל

אחת הבריכות המיוחדת בארץ ממוקמת בלב ערוץ נחל צר, סמוך למושבה יבניאל. מימיו הקרים של מעיין עין יבניאל נובעים בתוך מערה חשוכה, גבוהה ורחבה החצובה בסלע וממלאים בריכה בה אפשר לטבול. הכניסה למערה הינה דרך פתח צר בקיר ומשם ממשיכים דרך מסדרון צר לחלקים העמוקים יותר של הבריכה אשר עומקה מעל מטר ונהנים מהמים הצלולים ומהשקט. ניתן לבקר במקום בכל עונות השנה. הטיול אינו מתאים לילדים.
איפה: מגרש החנייה של בית העלמין במושבה יבנאל

אתר הנצחה ומוזיאון גולני

אתר ההנצחה ומוזיאון חטיבת גולני הוקם בשנת 1982 על יד המועצה האזורית גליל תחתון, משרד הביטחון ועמותת ידידי גולני. צומת גולני הוא צומת מוכר ומרכזי בצפון הארץ ובו נמצא הגלעד לכבוד לוחמי גולני שניצחו בקרב במהלך מלחמת העצמאות. במוזיאון מסופר סיפור החטיבה והוא מומחש באמצעות סיפורי גבורה, סרטי וידאו, מופע אור קולי ובתצוגת כלי נשק שליוו את החטיבה. בנוסף במוזיאון הוקם חדר "יזכור" בו מונצחים כל חללי חטיבת גולני משנת 1948 ועד היום. עמדת ההנצחה ממוחשבת ויש הדרכה בעברית, אנגלית וסרט ברוסית.

שעות פעילות:
א-ה 09:00-16:00
שישי: 09:00-13:00
שבת: 09:00-17:00
כמה עולה: 4-10 שקלים, לחיילי גולני - חינם. מחיר הכניסה כולל הדרכה
איפה: כדי להיכנס למתחם של מוזיאון גולני ואתר ההנצחה של היחידה יש לעבור את צומת גולני לכיוון צפון, לפנות ימינה לכיוון תחנת הדלק ומשם להמשיך עם הכביש עוד כ 2 ק"מ עד שנגיע לרחבת החניה.
לפרטים נוספים: 073-782-4612
אתר: https://www.amuta-golani.co.il/memorial-site/

גן לאומי כוכב הירדן

כוכב הירדן הוא אחד המבצרים הצלבניים המרשימים בארץ, בראש מתלול הצופה לעמק הירדן.הוא נבנה באמצע המאה ה-12, בצרפתית הוא נקרא בלוואר- יפה נוף ובערבית כאוכב אל-הווא-כוכב הרוחות, בגלל מיקומו החשוף לרוח. המבצר מוקף חפיר עמוק ומסלול הטיול עובר בקירות החיצוניים והפנימיים, שבהם שרידים מאובנים של יישוב יהודי שהיה במקום, כמו משקוף בזלת שעליו חקוקים מנורה, ארון הקודש ושופר.

סביב המבצר הוסדר שביל הליכה טבעתי - "שביל הנוף". אורכו כ- 1.2 ק"מ והוא כולל קטע הליכה של 300 מ' הלוך ושוב לעבר "אנדרטת הידיד" שהוקמה למרגלות אחוזת שושנה, ומנציחה את פועלו של הקצין הבריטי אורד וינגייט, שסייע רבות להגנה היהודית בתקופת המרד הערבי.

מהגן יש תצפית פנורמית על הגלעד והגולן, עמק בית שאן ובקעת כינרות, הכינרת, הרי הגליל העליון והתחתון, הגלבוע ופסגות צפון השומרון. באיזור התצפית מוצבת תערוכת פסלים מרשימה של יגאל תומרקין. מי שרוצה לנוח ולערוך פיקניק יוכל לשבת תחת עץ השיזף ליד רחבת החניה או תחת עץ האקליפטוס מצדו הדרומי של הגן הלאומי.

שעות פעילות:
אוקטובר-מרץ 08:00 - 16:00
אפריל- ספטמבר08:00 - 17:00
בימי שישי ובערבי חג האתר נסגר שעה מוקדם יותר.
הכניסה האחרונה למרבית האתרים בתשלום היא שעה אחת לפני שעת הסגירה.
בתחומי הגן הלאומי פועל חניון לילה בתשלום.
איפה: צפונית לבית שאן, מערבית לנווה אור
כמה עולה: מבוגר- 21 שקלים, ילד 9 שקלים, אזרח ותיק- 50% הנחה
קבוצות: מבוגר 18 שקלים, ילד 8 שקלים

פעילות בכוכב הירדן 3 בנובמבר 2018. אבי דוד רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
כוכב הירדן/מערכת וואלה! NEWS, אבי דוד רשות הטבע והגנים

דיר חנא- מבצר דאהר אל עומר

דיר חנא הוא כפר קטן בגליל התחתון, כשרוב התושבים החיים בו הם מוסלמים. בישוב נמצא מבצר דאהר אל עומר המפואר. העליה אל המבצר היא בשביל רחב, אשר מצידיו עמודים עם קשתות עץ מעוטרים בפנסים תלויים. צידו השני של הארמון מכיל חדרים בהם חיו בעבר הלוחמים שלחמו במקום ויש בחומה פתחי ירי לזמני מלחמה כדי להגן על המקום. במקום היו בעבר גם בורות מים לאחסון המים.
איפה: מזרח בקעת סח'נין

צריף בן צבי

צריף המגורים המקורי של נשיאה השני של מדינת ישראל יצחק בן צבי ואשתו רחל ינאית. הצריף שכן בשכונת רחביה בירושלים והועבר לקיבוץ בית קשת בשנת 1952 כאשר יצחק בן צבי נבחר לנשיא וזאת במטרה לשקמו כאתר הנצחה לעלי, בנו שנהרג בשנת 1948 בקרב ההגנה על קיבוץ בית קשת. הנשיא בן צבי היה דמות יוצאת דופן בנוף נשיאי ישראל. היותו חוקר תולדות היהודים ותפוצתם העכשווית, חיברה אותו אל העם שבשדות. הצריף היה מרכז חייה של המשפחה ועד מהרה שימש גם כמרכז של הנהגת היישוב. אל הצריף הגיעו כל אנשי הנהגת היישוב, ובו התקיימו ערבי דיונים סוערים, ישיבות של ועדות והתקבלו החלטות גורליות. הזוג בן צבי היה ידוע בצניעותו ובאורח החיים הפשוט שהם קיימו ועל כך הושם דגש בעיצובו של הצריף. כיום הצריף מהווה מרכז הנצחה לכל משפחת בן צבי ולמורשת הנשיא השני של מדינת ישראל. באתר ניתן לצפות בסרטון על משפחת בן צבי ועל עלי בן צבי שנהרג.

שעות פעילות:
בתיאום מראש
כמה עולה: 18 שקלים למבוגר, 15 שקלים לאזרחים ותיקים, תלמידים וחיילים
איפה: הצריף נמצא בכניסה לקיבוץ בית קשת. הקיבוץ שוכן בגליל התחתון, על כביש 65 בין כפר תבור לצומת גולני
לפרטים נוספים: 073-7823228

המג'רסה

נחל המג'רסה, הקרוי גם שפך נחל דליות, נשפך ללגונה מלאה במים, שנמצאת בבקעת בית ציידה שבצפון מזרח הכנרת. המסלול הוא מסלול מעגלי המיועד למשפחות ואורך כשעה וחצי, כשאפשר לבחור במסלול הרטוב והחוויתי, המתאים בעיקר לימי הקיץ החמים או במסלול היבש. מי שבוחר במסלול הרטוב רצוי שיידע לשחות או יגיע עם מצופים ויצטייד בבגד ים.

שעות פעילות:
אוקטובר-מרץ: 08:00 - 16:00
אפריל- ספטמבר: 08:00 - 17:00
בימי שישי ובערבי חג האתר נסגר שעה מוקדם יותר
כמה: הכניסה לאתר בתשלום
איפה: נסיעה בכביש 92, בצומת מעלה גמלא פונים מערבה, ולאחר מכן ימינה בדרך עפר, עד לפרשת דרכים שם פונים שמאלה לכיוון חניון הזיתים עד הכניסה לשמורה

נחל המג'רסה מג'רסה. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
המג'רסה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

יער הקופים

יער הקופים החל את דרכו כפינת חי לילדי יודפת בשנות ה-70. אז, הגיעו אבות קופי הסנאי מבית גידול בבלגיה ליודפת ועל שמם נקרא המקום יער הקופים . הביקור ביער מתאים למשפחות ולילדים בכל הגילאים, שרוצים ליהנות מחוויה בטבע ולהיפגש עם בעלי חיים בסביבה טבעית. ביער 40 דונם של יער אלונים, בו מתגוררות חיות רבות, כשלב העשייה במקום הוא לחנך לאהבת חיות וטבע.

שעות פעילות:
איפה: מושב יודפת
כמה: מחירון באתר
לפרטים נוספים:
04-9801265
אתר: https://www.kofim.co.il/contact

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully