וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יל, אקסטרים ופה פעור מתדהמה: אטרקציות חובה בפיליפינים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

4.8.2019 / 7:45

צלילה עם כרישים באי מרהיב, שיט בנהר תת-קרקעי אל תוך הר, טרסות אורז אדירות והר געש מטיל אימה. בפיליפינים יש יותר מ-7,400 איים ואין-סוף מקומות יפים. הנה שישה מיוחדים שאתם חייבים להכיר

אל נידו, האי פלאוואן, הפיליפינים. ShutterStock
הפיליפינים נראים כמו פנטזיית החופשה האולטימטיבית. האי פלאוואן/ShutterStock

בשנים האחרונות הפיליפינים הופכים ליעד נחשק ואפשר להבין למה. ארץ האיים הזו - יותר מ-7,400 אם תהיתם - נראית כמו פנטזיית החופשה האולטימטיבית. יש בה אין ספור חופים יפים, יערות גשם שמכסים הרי הגעש, עיר אחת עצומה וסואנת ולא מעט אטרקציות ומקומות קסומים. בתוך הקסם הזה חיים כ-100 מיליון פיליפינים, שנהנים ממדינה טרופית מיוחדת, שהכחול של הים והירוק של היערות מתערבבים בה.

יש בה תופעות טבע מרשימות כמו הר הגעש פינטובו שהרעיד את המדינה ב-1991 ואלפי "גבעות שוקולד" באי הקטן בוהול (Bohol), אשר המראה שלהם מככב בכל פרסומת תיירות למדינה ואין ספק שהפיליפינים הם ה-מקום לטיול שמשלב קצת אקסטרים וקצת צ'יל. הנה כמה אטרקציות שחובה לראות ולחוות כדי לקבל את התמהיל המושלם.

מפלי פגסנחאן, הפיליפינים. ShutterStock
אזור זה נודע כאחד מאתרי הצילום של הסרט "אפוקליפסה עכשיו" ותהיו בטוחים שלא תצאו ממנו יבשים. אחד ממפלי פגסנחאן/ShutterStock

לשוט נגד הזרם במפלי פגסנחאן

מנילה, בירת הפיליפינים, היא עיר עם קצב מהיר, גדולה וסואנת, שמשלבת את סגנון המזרח הרחוק בקולוניאליזם המערבי. היא בנויה על לשון יבשה שמצדה המערבי מפרץ מנילה ומצדה המזרחי אגם ענקי והעבודה שהעיר החליפה ידיים במשך מאות שנים בין כובשים שונים שהותירו בה את חותמם, הופכת אותה למגוונת מאוד מבחינה אדריכלית ולעיר עולם. האטרקציה המרכזית בה היא העיר העתיקה אינטרמורוס, שבעבר הייתה מקום מושב נציג הכתר הספרדי ומקומות דוגמת מבצר סנטיאגו, כנסיית סן אוגוסטין הבארוקית והקתדרלה העירונית, המהווים שרידים מרשימים מהתקופה הקולוניאלית. דרומית לאינטרמורוס תיהנו ממרחביו המוריקים של פארק ריזל על שמו של חוסה ריזל, גיבור המאבק בכיבוש הספרדי.

דרומית-מזרחית למנילה, בצדו השני של אגם הלגונה הענקי שלאחד מחופיו שוכנת העיר, נמצא אחד המקומות הכי מתוירים ויפים בפיליפינים - מפלי פגסנחאן. אזור זה נודע כאחד מאתרי הצילום של הסרט "אפוקליפסה עכשיו" ותהיו בטוחים שלא תצאו ממנו יבשים. שיט בסירות צרות וארוכות במעלה הזרם הפתלתל עד למפלים יספק חוויה מהנה וקצת אקשן בטיול, הסולידיים יותר מביניכם יכולים לתצפת על המפלים היפים מלמעלה.

טיול מאורגן לפיליפינים - אתר פגסוס טיולים מאורגנים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

טוקיו תטרוף אתכם מהרגע הראשון - ואתם תיהנו מכל רגע

בשיתוף פגסוס
טרסות אורז בצפון האי לוזון, הפיליפינים. ShutterStock
הטרסות הוקמו במורדות ההרים לפני כ-2,000 שנים והם זכו להכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו/ShutterStock

טרסות האורז

נסיעה צפונה ממנילה, אל קצהו של האי לוזון, תחשוף בפניכם את האזורים הכפריים של הפיליפינים. באזור העיירה בנאווה (banaue) באה לידי ביטוי החקלאות הכפרית במקום בצורת טרסות עצומות שבהן מגדלים אורז. הטרסות הוקמו במורדות ההרים לפני כ-2,000 שנים והם זכו להכרה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

אנשים רבים רואים את טרסות האורז של בנאנה כ"הפלא השמיני של העולם" וקל לראות מדוע כשמתחילים להתבונן ביצירה. הטרסות נחצבו בהרי לפוגאו בעזרת מעט מאוד כלים ומשמשות עד היום את המקומיים לגידולי אורז וירקות המושקים באופן טבעי על ידי יערות הגשם שסביב.

אגם קאיאנגאן, האי קורון, הפיליפינים. ShutterStock
מים צלולים וקירות סלע גבוהים. אגם קאיאנגאן/ShutterStock

לטפס, לשוט ולשחות בתוך גן עדן

נדמה שבכל מקום שבו תזרקו אבן בפיליפינים היא תנחת במקום שנראה כמו גן עדן. אחד המקומות המרהיבים ביופיים במדינה נמצא באי קורון שנמצא דרומית-מערבית למנילה. רצוי להגיע לקורון סיטי בהפלגה ומשם לאגמים קאיאנגאן וברקודה.

אחרי טיפוס תלול שנמשך כ-10-15 דקות תגיעו לאגם קאיאנגאן ובו מים צלולים וקירות סלע גבוהים שתוחמים חלק ממנו. יש בו משטח עץ קטן שבו משאירים את החפצים ובשאר הזמן שוחים וצוללים במים החמימים. באגם בררקודה המים חמימים אף יותר ואפשר לקפוץ אליהם מהסלעים המשוננים.

אגם טאאל, הפיליפינים. ShutterStock
מראה יפהפה ומיוחד כשמביטים על האגם מההרים שסביבו. אגם טאאל/ShutterStock

הר הגעש מאיון

דרומית למנילה נמצא אגם טאאל (TAAL) המרהיב. האגם נוצר בלוע של הר געש, שבתוכו יש עוד לוע של הר געש - מראה יפהפה ומיוחד כשמביטים על האגם מההרים שסביבו. אבל הר געש זה אינו מרתיע ומפחיד כמו ההר שנמצא בדרום מזרח האי לוזון.

הוא נראה כמו חרוט מושלם, יופיו עוצר נשימה - וכן, הוא פעיל. הר געש מאיון בדרום-מזרח האי לוזון שבפיליפינים נישא לגובה של 2,463 מטרים והוא הפעיל ביותר במדינה. ב-400 השנים האחרונות הוא התפרץ 48 פעמים, כשהתפרצות החזקה האחרונה התרחשה ב-2008. הר הגעש והסביבה הם חלק מפארק לאומי שבוודאי שווה ביקור בו אם הגעתם עד לשם.

שיט בנהר תת קרקעי הזורם אל הים בפארק הלאומי פוארטו פרינססה, הפיליפינים. ShutterStock
שיט בנהר תת קרקעי הזורם אל הים בפארק הלאומי פוארטו פרינססה/ShutterStock

שיט בנהר תת-קרקעי אל לב ההר

האי פלאוואן (Palawan) הוא סוג של מגרש משחקים. אפשר להגיע אליו בטיסת פנים או במעבורת ולא תתחרטו לרגע אם תבלו בו. יש בו חופים לבנים, יערות טרופים, מפרצים עם מים תכולים והוא מושלם לחובבי ספורט ימי, בין אם אתם צוללים או מסתפקים בשנורקל. חוץ משיט, סקי מים וגלישה, נמצאת בו אטרקציה כיפית במיוחד: שיט בנהר תת קרקעי הזורם אל הים בפארק הלאומי פוארטו פרינססה.

מדובר במערכת מערות מדהימה שזורם בה נהר לאורך 8.2 קילומטרים והשיט בו אל מעבה האדמה ובחזרה הוא חוויה ייחודית. השקט, תצורות הסלע המרשימות ומשק כנפי העטלפים הופכים את השיט להרפתקה שלא עוברים מדי יום.

האי מלאפסקואה, הפיליפינים. ShutterStock
סביבו שוניות עוצרות נשימה והוא משלב חופים מדהימים המושלמים לבטן-גב וגם לפעילות אקסטרים. האי מלאפסקואה/ShutterStock

האי הכי יפה בעולם

אוקיי, אולי המחמאה מוגזמת, הרי יש הרבה איים מדהימים ברחבי האוקיאנוסים, אבל האי הקטן מלאפסקואה שבלב הארכיפלג נחשב למרהיב ביופיו. סביבו שוניות עוצרות נשימה והוא משלב חופים מדהימים המושלמים לבטן-גב וגם לפעילות אקסטרים בדופק גבוה כמו צלילה עם כרישי גידולים שנמצאים בו כל ימות השנה. מלאפסקואה ספג מכה ישירה מטייפון יולנדה - סופת הטייפון העוצמתית ביותר שנמדדה אי פעם - אשר קרע כל גג באי ב-2013. מאז עסקו המקומיים בתיקון הנזק והחלק הדרומי של האי, היפה והמתויר יותר, משופע במפרצים חוליים מדהימים ויש בו מבחר מלונות וריזורטים. רק לבוא וליהנות.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully