וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לצלם: האתרים התיירותיים שלא תוכלו לתעד

בית אנה פרנק באמסטרדם, הקפלה הסיסטינית בוותיקן, עמק המלכים במצרים ואפילו מגדל אייפל בשעות הלילה. יותר ויותר אתרי תיירות בעולם אוסרים על צילום בתחומם. ועוד לא הזכרנו את מקלות הסלפי

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

CHEEKYEXPLOITS

בווידאו: כן מותר? התיירים שמצטלמים בעירום ברחבי העולם

אחת ההנאות הגדולות ביותר בחופשה בחו"ל היא כמובן תיעוד האתרים השונים מכל זוויות. עם זאת, יותר ויותר מוזיאונים, אתרים דתיים ואף אתרי תיירות פופולריים, אוסרים על צילום בשטחם, וחלקם גם אוסרים על הכנסת מקלות סלפי או חצובות. מגזין Insider מתאר כמה מהאתרים הבינלאומיים הללו, שכנראה תפגשו באחד הטיולים שלכם בעולם.

הקפלה הסיסטינית, הוותיקן

כנסיית הקפלה הסיסטינית שבוותיקן, רומא, היא אחד המקומות המפורסמים בעולם כולו, ויעד תיירותי פופולרי. עם זאת, הצילום בתוך הכנסייה אסור בהחלט. עם זאת, מעניין לגלות כי בשנת 1997, קיבלה רשת טלוויזיה יפנית אישור מיוחד לצלם כאן, וזאת בתמורה למימון עבודות שימור של יצירות האמנות במקום - ציורי הקיר והתקרה מתקופת הרנסנס. כדאי לדעת כי שומרים מוצבים ברחבי האתר, במטרה לאכוף את איסור הצילום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מגדל אייפל - בשעות הלילה

רוצים לצלם את הסמל האולטימטיבי של פריז? כדאי לכם לעשות זאת במשך היום בלבד, ולא לאחר שיורדת החשיכה. המגדל עצמו הוא אמנם אלמנט ציבורי, ומותר לצלמו הן לשימוש אישי והן לשימוש מסחרי ופרסומי, אך מעניין לגלות כי התאורה המרהיבה שהותקנה בו וסביבו לפני מספר שנים, היא מעשה אמנות לכל דבר, וככזו - מחייבת את חוקי זכויות היוצרים.

כדי לצלם את "מופע האורות" הייחודי בווידאו, נדרש אישור מיוחד. כמו כן, יש איסור קבוע בחוק לצלם תמונת סטילס של המגדל בלילה, ולפרסמה ברשתות חברתיות.

הפנטגון, ארצות הברית

מבנה הפנטגון, לא הרחק מוושינגטון הבירה, נבנה בשנות ה-40 של המאה שעברה, והוא משמש כמטה הראשי של משרד ההגנה האמריקני. וכך, למרות יופיו וצורתו המחומשת הייחודית, חל איסור לצלם סביבו, וזאת מסיבות ביטחוניות. היוצא מן הכלל הוא אתר ההנצחה של הפנטגון, שהוקם לאחר הפיגוע של 9/11 והפך במהרה למוקד תיירותי.

אתרים שונים באיחוד האמירויות הערביות

מסיבות מובנות, בעלי דרכון ישראלי עדיין לא יוכלו להיתקל בבעיה זו, אך כדאי לדעת כי בשנת 2014, נעצר תייר אמריקני לאחר שצילם אתרים שונים באיחוד האמירויות הערביות. התייר, אדריכל במקצועו שהגיע לכנס מקצועי, תיעד במצלמתו בתים שונים ומסגדים.

במסלולי המרוצים שבאי יאס (באבו דאבי), למשל, הצילום מותר לצרכים פרטיים, אך אם יחשדו בכם כי צילמתם באזור לצורך אחר (מסחרי למשל), אתם עלולים למצוא את עצמכם מאחורי סורג ובריח. כך קרה לשני תיירים מבנגלדש, שנעצרו לאחר שצילמו להנאתם באזור, בשנת 2011. למרות שהשניים טענו כי התמונות פרטיות - הם נאלצו לשלם קנסות.

ציור הקיר "הסעודה האחרונה", מילאנו

מעוניינים לתעד במצלמתכם את ציור הקיר "הסעודה האחרונה" של לאונרדו דה וינצ'י? ובכן, לא תוכלו לעשות זאת. הסיבה: צבעי היצירה כה רגישים להבזקי מצלמות, עד כי הוחלט לאסור כל תיעוד ויזואלי שלה בידי המבקרים.

למעשה, רק כדי לצפות ביצירה, השוכנת אחר כבוד בכנסיית סנטה מריה דלה גרציה שבמילאנו, יש צורך בהזמנה מראש של שבועות רבים, ולעתים אף חודשים, לפני ההגעה למקום.

עמק המלכים, מצרים

עמק המלכים (ואדי אל-מולוכ), השוכן באחד מגדותיו המערביות של הנילוס במצרים, מאכלס קברים קדומים שנבנו בעבור הפרעונים. מי שנכנס פנימה, יגלה כי הצילום אסור לחלוטין. עם זאת, לעתים נדירות, יקבלו תיירים אישור מיוחד לצלם כאן. האישור ניתן על ידי משרד התיירות המצרי.

מוזיאונים: בלי מקלות סלפי

ברבים מהמוזיאונים בעולם, צילום חובבני יתקבל בברכה, אלא אם מדובר בתערוכה מיוחדת או באוסף נדיר שמוצג במקום. עם זאת, יותר ויותר מוזיאונים בעולם אוסרים על המבקרים להכניס לתחומם חצובות, מבזקים ניידים, מצלמות וידאו וגם מקלות סלפי.

הטאג' מהאל: לצלם רק מבחוץ

זהו ככל הנראה אתר התיירות ההודי המפורסם ביותר בעולם. בתוך תחומי ארמון השיש האדיר, המשמש כמבנה קבורה (מאוזוליאום) מפואר, הצילום אסור. עם זאת - מבחוץ בהחלט מותר לצלם, ככל שתחפצו.

מקדשים ביפן

במקדשים יפניים מפורסמים, כגון גנקו-אן (Genko-an), ג'יסוין (Jissoin) ודאיגו-ג'י (Daigo-ji), הנחשבים גם אתרי ביקור פופולריים, הוחלט לאסור לחלוטין את הצילום, וזאת במטרה שלא להטריד את מנוחתם של מי שמגיעים אליהם לצרכי תפילה, או סתם כדי שלא להפר את השלווה במקום.

זאת לאחר דיווחים שהלכו וגברו, של תיירים שמציבים חצובות וחוסמים דרכי גישה, פוגעים בגינות הנוי בעת הצילומים ועוד.

בית אנה פרנק, אמסטרדם

המוזיאון ההולנדי המפורסם, המוקדש לזכרה של אנה פרנק ולהנצחת השואה, מצוי במבנה שבו הסתתרו הנערה היהודייה ובני משפחה בתקופת מלחמת העולם השנייה. השילוט הממוקם בכניסה למבנה מפציר במבקרים לנהוג בכבוד במקום ובמבקרים האחרים, וכן להימנע מצילום בתוך המוזיאון עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully