וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים השבוע לאירופה? היכונו לגל חום קיצוני ושובר שיאים

בבריטניה וספרד הזהירו את הציבור מפני "מזג אוויר מסוכן ובלתי צפוי", בצרפת נערכים ל-40 מעלות ביום שלישי והיבשת חוששת משרב שיעלה על גל החום של 2003, שגבה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם

גל חום בפריז, צרפת, 25 ביולי 2018. AP
המגמה נמשכת. גל החום בפריס ביולי אשתקד/AP

ישראלים רבים נוהגים לנצל את סוף חודש יוני כדי לברוח מהחום של ישראל לטובת מזג אוויר נוח יותר ברחבי אירופה, אבל לא הפעם. על פי התחזיות, גל חום חריג באופיו יפקוד השבוע את היבשת הישנה. צרפת ומרבית מדינות מערב אירופה יספגו את גל החום הזה החל מיום שלישי ועד סוף השבוע.

"אנחנו צופים טמפרטורות הנעות בין 35 ל-40 מעלות ברוב חלקי המדינה, פרט לאזור חבל בריטני", עדכנו בשירות מזג האוויר של צרפת. הטמפרטורות הגבוהות עשויות להשתוות ואף לעקוף את גל החום הקיצוני של 2003, שגבה את חייהם של כ-30 אלף בני אדם ברחבי אירופה, מתוכם כ-15 אלף בצרפת בלבד. אז ימי השרב החלו באמצע יולי ונמשכו לתוך חודש אוגוסט, ואילו הפעם זה קורה כבר בסוף יוני, כעדות נוספת לשינויי האקלים כתוצאה מהשפעת ההתחממות הגלובלית על פני כדור הארץ.

בבריטניה וספרד פרסמו אזהרות לקראת השבוע הקרוב וביקשו מהציבור להיערך בהתאם ל"מזג אוויר מסוכן ובלתי צפוי" שישבור את שיאי החום. ביוון צופים טמפרטורת שיא של 39 מעלות לקראת סוף השבוע, בבלגיה ושוויץ נערכים ל-38 מעלות ובגרמניה צופים 37 מעלות ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully