וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין אפריקה להודו: בטן-גב ואקשן במאוריציוס

6.6.2019 / 9:18

קשה לזהות אותו על המפה, אבל האי מאוריציוס וחופיו נותנים פייט לא רע לאיי תאילנד או סיישל. טיסות ישירות לא תמצאו והדרך אליו ארוכה - אבל גם את הלייאובר אפשר לנצל עד הסוף

אור ברקת

אפתח בווידוי: כשאמרו לי שאני עומד לטוס למאוריציוס, הפעולה הראשונה שלי היתה לפתוח את מפת העולם כדי לוודא איפה הוא נמצא בדיוק. ואכן, האי הקטן (נסיעה של כשעתיים מספיקה כדי לחצותו מצפון לדרום) אולי מוכר מספיק כדי להעלות בדמיון תמונות מדויקות של חופים טרופיים לבנים, עצי דקל ומי טורקיז צלולים, אבל אפשר להניח שרבים מאיתנו לא יוכלו להצביע עליו במפה ללא בדיקה מוקדמת.

הישראלים מצאו בשנים האחרונות לא מעט יעדים להגשמת חלום החופשה הטרופית: אייה של תאילנד, איי סיישל, זנזיבר והאיים המאלדיביים הם בין המפורסמים. מאוריציוס נשאר עד כה אלמוני יחסית - ללא הצדקה. אולי כתוצאה מכך, אין כרגע בנמצא טיסות ישירות מישראל לאי, השוכן באוקיינוס ההודי, כ-900 קילומטר מזרחית למדגסקר. כדי להגיע אליו, תיאלצו לעבור דרך יעד ביניים.

חופי מאוריציוס. ShutterStock
תמונות של חופים לבנים, עצי דקל ומי טורקיז. מאוריציוס/ShutterStock

לצאת משדה התעופה

זה לא בהכרח חיסרון. הטיסה שלנו למאוריציוס עברה דרך איסטנבול וניצלנו זאת כדי לבקר בעיר. איסטנבול היא עיר מרתקת, וביקור בה יכול למלא כמובן זמן רב, אבל גם בעצירה קצרה יחסית ניתן לצאת לסיור במספר אתרים מעניינים. טורקיש איירליינן אף מציעה סיור מודרך (באנגלית) באתרים רבים ומפורסמים בעיר כשירות חינמי לנוסעיה שמגיעים ללייאובר ארוך בעיר. הסיור מותאם לאורכים שונים של המתנה לטיסה ואינו דורש הרשמה מראש.

במהלך שהותנו בעיר ביקרנו בארמון טופקאפי (ארמון שער התותח). הארמון, השוכן סמוך להאגיה סופיה, על גדות מיצרי הבוספורוס, נבנה במאה ה-15 על ידי הסולטן העותמאני מחמט השני ושימש אותו בזמן שלטונו. במהלך הסיור ביקרנו בחדרי הממשל השונים, בחדריו של הסולטן, בנשקיה המציגה את כלי הנשק הטקסיים והמפוארים של אנשי הסולטן ובחצרות הנרחבות שביניהם והתרשמנו מהביצורים האימתניים המקיפים אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הגרנד בזאאר באיסטנבול טורקיה. אור ברקת, מערכת וואלה!
60 רחובות מקורים. הגרנד בזאאר/מערכת וואלה!, אור ברקת

עוד 9 שעות ליעד המובטח

לאחר הסיור בארמון קפצנו לביקור בגרנד בזאאר - השוק המפורסם של איסטנבול הנחשב לאחד מהשווקים המקורים הגדולים בעולם. מדובר בסבך של יותר מ-60 רחובות מקורים המכסים שטח של יותר מ-30 אלף מ"ר ומכילים יותר מ-4,000 חנויות תבלינים, קדרות, בדים, תכשיטים ועוד כמו גם בתי קפה רבים והזדמנויות רבות לחדד את כישורי המיקוח שלכם, או לחילופין - את כישורי ההתחמקות. את הסיור סיימנו בארוחת ערב ושייט במיצרי הבוספורוס המפרידים בין חלקה האירופי של העיר לזה האסיאתי.

בין הסיור באיסטנבול להגעה ליעד הסופי הפרידו כעת רק כ-9 וחצי שעות טיסה, בתוספת להמתנה בשדה התעופה. בדרך כלל אלה הגלולות המרות אותן נאלץ כל מטייל לבלוע בטרם יגיע ליעד המובטח, אך הפעם ההמתנה הומתקה על ידי הלאונג' של טורקיש איירליינס. הלאונג' מציע לנוסעים, בנוסף לשמירת החפצים, האוכל המגוון, הגישה החופשית לאינטרנט ופינות מיוחדות לילדים, גם שירותי מסאז', חדרי תפילה יעודיים ל-3 הדתות המונותאיסטיות הגדולות ולמי שמחכה לטיסה ארוכה - חדרי שינה נוחים ומקלחות.

ארמון טובקאפי איסטנבול טורקיה. אור ברקת, מערכת וואלה!
ארמון טופקאפי/מערכת וואלה!, אור ברקת

בבוקר המחרת, לאחר ביקורת הדרכונים וביקורת נוספת של רשויות התברואה באי, הגענו למאוריציוס. לאחר קבלת פנים לבבית (מלווה בשרשראות פרחים), עשינו את דרכנו, בין שדות אינסופיים של קני סוכר - הגידול המרכזי באי, לצידו המערבי של האי לאתר הנופש Trou-aux-Biches שבו התארחנו במהלך השהות באי. מדובר ברשת המלונות הגדולה במאוריציוס והסניף שבו התארחנו מציע את כל מה שתוכלו לצפות מאתר נופש טרופי: חופים, בריכות, ספא ומגוון דירות בגדלים שונים - לזוגות ואף למשפחות שלמות.

כבר בהיכרות ראשונית זו עם האי ותושביו פגשנו באחד המאפיינים הבולטים של האי - מגוון. מאוריציוס היה למעשה נטוש עד המאה ה-16. האי התגלה אז על ידי הפורטוגזים אך יושב לראשונה במאה ה-17 על ידי ההולנדים אשר העניקו לו את שמו - מאוריציוס הוא שמו הלטיני של הנסיך מאוריץ מאורנג'. ההולנדים ניסו לפתח את המושבה באמצעות עבדים מאפריקה אך לבסוף נטשו את האי, לא לפני שהביאו להכחדתם של מיני בעלי חיים רבים - הדוגמא המפורסמת לכך היא ציפור הדודו שנידונה להפוך לסמל תיירותי של האי בלבד. הצרפתים שהחליפו אותם הקימו בו מושבה משגשגת ובתחילת המאה ה-19 נכבש האי על ידי הבריטים אשר ביטלו את העבדות. תחת העבדים יובאו לאי במה שכונה "הניסוי הגדול" עובדים בשכר מהודו. בשנת 1968 זכה האי לעצמאות.

היסטוריה זו ומיקומו של האי באוקיינוס ההודי - בין אפריקה לאסיה, הפכו אותו לנקודת מפתח בסחר הביניבשתי ואת אוכלוסייתו למגוונת. אוכלוסיית מאוריציוס מורכבת מצאצאי הצרפתים, האפריקאים וההודים כמו גם קבוצות נוספות מסין ומזרח אסיה. השפה הרשמית במדינה היא אנגלית אך השפה השולטת בשטח היא צרפתית וקריאולית, ניב מקומי של הצרפתית - מעין גירסא שבורה של צרפתית מעורבת באנגלית. רב התרבותיות באה גם לידי ביטוי גם בימי החג הרבים בפזורים לאורך השנה. במארויציוס מצויינים החגים המוסלמים, הנוצריים, ההינדים והסיניים - בנוסף לימי חג לאומיים.

trau aux biches במאוריציוס. אור ברקת, מערכת וואלה!
בריכות ב-Trau aux Biches/מערכת וואלה!, אור ברקת
חוף ים במאוריציוס. אור ברקת, מערכת וואלה!
עצי דקל ומי טורקיז. מאוריציוס/מערכת וואלה!, אור ברקת

לטייל מעל הג'ונגל - ומתחת למים

המלון, כאמור, מאפשר חופשת בטן-גב רגועה, שימוש במתקני הנופש הרבים, פעילויות לילדים ולנוער ומגוון מסעדות, אך גם בפני מי שיבקש לגוון את חופשתו ולצאת להסתובב באי ניצבות אפשרויות רבות. האי מציע נוף מרהיב למטיילים בו, בין היתר את פסגת הר הגעש הכבוי, שבעצם יצר אותו מלכתחילה.

במהלך היום ביקרנו בעמק הצבעים (Vallee des Couleurs). לאחר סיבוב היכרות זריז עם הכלי, עלינו על טרקטורונים ויצאנו לחצות בעזרתם, ולקוות לטוב, שבילים צרים ופלגים בדרך לתצפית על היערות שבעמק. לנועזים במיוחד מציע הפארק גם מעבר על גשרי חבלים או טיול מהיר מעל הג'ונגלים באמצעות "אומגה" באורך של כקילומטר וחצי, השנייה באורכה בעולם. היה שווה את דפיקות הלב.

הנאה נוספת שסיפק לנו האי היה שיט בקטמרן לחופי האי. כשברקע מכניסה מוזיקת הרגאיי את הנוכחים לאווירה רגועה במיוחד ובעוד הקפטן מחלטר גם כמפעיל מנגל, בילינו בוקר נינוח בשיט לחופיו המרהיבים של האי. בשלב מסוים עברה הסירה ליד להקות דולפינים. ניסיון לשחות איתם עלה לרובנו בתוהו אך היחידה שהצליחה דיווחה על חוויה מרגשת במיוחד. שאר הנוכחים הסתפקו בשחייה עם דגים, שהתגלו כפחות חמקניים. במהלך השיט ניתן היה גם לראות מהצד את הצורה המיוחדת בה פועל מזג האוויר באי. האקלים במאוריציוס מאפשר תופעות מזג אוויר מקומיות, כך שגשם יכול לרדת באזור מסוים בעוד שכמה מאות מטרים משם יהיה מזג האוויר בהיר לגמרי.

מקדש הינדי בפורט לואיס מאוריציוס. אור ברקת, מערכת וואלה!
מקדש הינדי בפורט לואיס/מערכת וואלה!, אור ברקת
מסגד בפורט לואיס מאוריציוס. אור ברקת, מערכת וואלה!
מסגד בפורט לואיס/מערכת וואלה!, אור ברקת

היום האחרון באי הוקדש לסיור בעיר הבירה של מאוריציוס - פורט לואיס. חזינו במתקן הקליטה של מאות אלפי העובדים ההודיים שהובאו לאי במאה ה-19 - אתר שהוכרז כאתר מורשת של אונסק"ו, הסתובבנו בשווקי העיר, ונוכחנו שוב בגיוון המדהים שלה - רובע סיני ליד מקדשים הינדואיסטיים, לצד מסגדים (שחלקם נבנו בידי עובדים הינדיים ואלמנטים הינדואיסטיים משולבים בעיצובם).

חופשה במאוריציוס אינה עסק זול במיוחד - אך כחופשה משפחתית נראה כי מדובר ביעד ראוי. מחירי הטיסות אליה וחזרה אמנם מתחילים באזור ה-1,300 דולרים והשהות באתר הנופש תעלה לכם מכ-150 דולרים ללילה וצפונה, אבל בתמורה תקבלו הזדמנות לרגיעה מושלמת בנופים שיצאו מתוך גלויה וחוויות שלא תשכחו במהרה.

הכותב היה אורח של חברת טורקיש איירליינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully